A1 till A

Har man A1 kort är det bara uppkörning som gäller. Blir då A mellan kort. Sen kommer A tungt på posten efter två år om man inte busar för mycket.

Pettersson skrev:
Har man A1 kort är det bara uppkörning som gäller. Blir då A mellan kort. Sen kommer A tungt på posten efter två år om man inte busar för mycket.

Men den där tiden som jag inte kommer ihåg vad den heter, är inte den 2 år.???

OM det är 2 år och man sköter sig så man ha mellan mckortet och då kör lite förfort..får man inte tungt då?? förstår ni :(

edit ( skrev om man sköt sig domd är 2 åren :rolleyes: )

olaking skrev:
Men den där tiden som jag inte kommer ihåg vad den heter, är inte den 2 år.???

OM det är 2 år och man sköter sig så man ha mellan mckortet och då kör lite förfort..får man inte tungt då?? förstår ni :(

edit ( skrev om man sköt sig domd är 2 åren :rolleyes: )

Menar du prövotiden?? Den är 2 år från det att du tog ditt första körkort (antagligen A1 för dig)... Så om du tog A1 när du fyllde 16, så har du ingen prövotid på bil/mellan-mc när du är 18...

HA DE GÔTT

Jag förstår inte riktigt vad du menar men om du kör över 30km/h för fort under prövotiden, så tar dom ditt körkort så du måste göra om både teorin och uppkörningen....

HA DE GÔTT

är dte inte 20 för fort på 30 och 50 vägar :rolleyes:

men vad bra..jag som trodde man var tvungen att göra om hela skiten

Pettersson skrev:

Om man inte busar för mycket :D

Jag tror att jag gjorde allt som stod i min makt för att verkligen bli av med mitt körkort..... men nu när min prövotid har gått ut är det inge kul längre :(
Blir jag av med körkortet nu finns det ju ingen vits med det hela, jag får det ju igen sen utan att behöva lyfta ett finger :confused:

750RR

Mavve skrev:
Om man inte busar för mycket :D

Jag tror att jag gjorde allt som stod i min makt för att verkligen bli av med mitt körkort..... men nu när min prövotid har gått ut är det inge kul längre :(
Blir jag av med körkortet nu finns det ju ingen vits med det hela, jag får det ju igen sen utan att behöva lyfta ett finger :confused:

750RR

Du är sjuk Flemming :lol :lol

Så här tog jag mitt A-kort:

1. Jag ringde till vägverket och beställde uppkörningstid

2. Betalade in 800 spänn för uppkörning + tillverkning av kort

3. Körde upp

Kalaset gick alltså på 800:- och eftersom uppkörningen beställdes i tid hade jag kortet nästan direkt vid 18.

berggren_martin skrev:
Så här tog jag mitt A-kort:

1. Jag ringde till vägverket och beställde uppkörningstid

2. Betalade in 800 spänn för uppkörning + tillverkning av kort

3. Körde upp

Kalaset gick alltså på 800:- och eftersom uppkörningen beställdes i tid hade jag kortet nästan direkt vid 18.

du är min idol :p

men hade du egen hoj då?

får man köra upp på strypt motard? nu är det länge kvar tills jag ska ta A, men man får väll drömma?

olaking skrev:
du är min idol :p

men hade du egen hoj då?

får man köra upp på strypt motard? nu är det länge kvar tills jag ska ta A, men man får väll drömma?

:)

Hade egen hoj, en gammal CB400 strypt till 25 kW. Visst kan du köra upp på en motard, bara den är mellanklassad, har mer än 375cc och är ok (laglig, utan konstigheter...) i övrigt.

berggren_martin skrev:
:)

Hade egen hoj, en gammal CB400 strypt till 25 kW. Visst kan du köra upp på en motard, bara den är mellanklassad, har mer än 375cc och är ok (laglig, utan konstigheter...) i övrigt.

:) okey, då är det bara spara pengar, så kan jag ta körkortet om sisådär 20 år ( om jag ska få tag i en motard till körkortet )

Honda_Driver skrev:
jag har beställt tid till 12:45 den dag jag fyller! :D

Honda_Driver: Jag har skickar e-post till dig om din RVF! Är nyfiken och vill ha en del upplysningar och info. PM:a mig en annan adress att maila på om den du uppgivit på sporthoj.com är inaktuell. :tummenupp

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back