A1 körkort, vilken hoj?

Michaelsson21

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2021
Hoj
Derbi Senda X-Treme Limited Edition 2019
Helst nyare 2017+
"snygg"
Naked eller sporthoj
toppa 120+ org.
bra acceleration
ABS
Bränslesnål.
4 takt

budget 40000 max, behöver ju inte vara en ny mc.

Några idéer? kollat på typ duke 125 bla. men vill ha lite tips på vad, då man bestämma sig då det är dags snart.
 
Helst nyare 2017+
"snygg"
Naked eller sporthoj
toppa 120+ org.
bra acceleration
ABS
Bränslesnål.
4 takt

budget 40000 max, behöver ju inte vara en ny mc.

Några idéer? kollat på typ duke 125 bla. men vill ha lite tips på vad, då man bestämma sig då det är dags snart.
Prestandan på alla vanliga 125or av de årsmodellerna, bortsett från monkey bike, scooter osv, är typ samma. Välj den som är snyggast och som är skönast att köra.
 
Ska du få upp en 125:a i över 120km/h får du nog hitta en gammal 2-takt ifrån 90-talet eller? Min grabbs 125 duke kan närma sig 120 i medlut, medvind och liggandes på tanken. Visserligen en -11 men är ju samma effekt på alla.

Min gamla RG 125 -85 kom upp i närmare 150 relativt plant.
 
Ska du få upp en 125:a i över 120km/h får du nog hitta en gammal 2-takt ifrån 90-talet eller? Min grabbs 125 duke kan närma sig 120 i medlut, medvind och liggandes på tanken. Visserligen en -11 men är ju samma effekt på alla.

Min gamla RG 125 -85 kom upp i närmare 150 relativt plant.
Håller med. Fattar inte varför dagens ungdom ska ha så nya grejer när de gamla hade dubbla effekten. Sjukt coolt med en tvåtaks-125a.
 
MT-125 är riktigt bra grejer, snygg, lättkörd, snål och driftsäker.
Sen är det som redan nämnts sorgligt dåligt med effekt, men är ju lika illa för alla idag godkända nyare 125or.
 
Ska du få upp en 125:a i över 120km/h får du nog hitta en gammal 2-takt ifrån 90-talet eller? Min grabbs 125 duke kan närma sig 120 i medlut, medvind och liggandes på tanken. Visserligen en -11 men är ju samma effekt på alla.

Min gamla RG 125 -85 kom upp i närmare 150 relativt plant.
De äldre tvåtaktarna så går ju vissa till och med 180 typ rs125. Problemet med tvåtakt e ju då en massa service och går sönder lättare. De nya fyrtaktarna går ju inte sönder lika lätt med mindre service. Dåliga är ju att fyrtaktarna är slöare.
 
Funderar dock på lite små mods. Bort med katten och bytt avgasrör med bättre luftflöde. Med nytt luftfilter. Kanske annan ecu. Vet dock inte hur stör skillnad de gör.
 
Köp en supermotard så har du roligast. Den kan du ta på knixkörningar på gokart banor mm. Du har hojen 2 år kanske max sen säljer du och skaffar annat. Finns ingen anledning att köpa något nyare som man är rädd att tappa. Köp billigt, kör, ha kul med kompisar och sälj den utan större förlust efter 2 säsonger. Tänk på bara att du får inte skjutsa på 125a. Tjejen får bli hemma eller cykla. ?
 
Kul att du ska köpa 125a/ta A1 kort. Du har mycket roligt framför dig! Minns när man själv åkte 125a ?

Kolla runt vad som finns på blocket och vilken du gillar, provkör gärna om du har möjlighet. Motorcyklar köper man med hjärtat inte hjärnan. Det ska kännas bra.

Lycka till och fråga på om du undrar över något.
 
Back
Top