A Twist of the Wrist 2 finns på biblioteket

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
En klassiker!

Motorcykeldynamikens Elementa.

Har aldrig läst en bättre bok än denna när det kommer till att kondensera ned vad det handlar om till några korta meningar som dessutom är solklara och precisa.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Biblioteket i Kristianstad har beställt in A Twist of the Wrist 2, så för er som vill ha lite kulturell skatteåterbäring kommer den finnas på fjärrlån när jag har lämnat tillbaka den!

View attachment 476332
Den har inte kommit in i systemet än. Du får uppdatera när den kommit in. ;)
Mitt bibliotek hittade inte den och kunde inte köpa in den heller. Tillfälligt slut hos Libris där de köper in tydligen.. :(
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Den har inte kommit in i systemet än. Du får uppdatera när den kommit in. ;)
Mitt bibliotek hittade inte den och kunde inte köpa in den heller. Tillfälligt slut hos Libris där de köper in tydligen.. :(
Absolut, kollar med bibliotikarien när jag lämnar in så att den inte bara står och samlar damm sedan.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Den finns för en strax över en hundring som e-bok på Kobo
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag är så där gammaldags och läser gärna en bok jag håller i handen, och det utan hjälp av elektricitet... :)
Men jag använder också gamla, snart utdöda, ord som sjukgymnast, lunginflammation och blodförgiftning... :rodnar
Skulle nästan chansa på att jag är äldre än vad du är - men jag välkomnar ny teknik o nya påfund som förenklar livet samtidigt som jag håller fast vid gammal god och beprövad kunskap. Just i sammanhanget böcker håller jag med om känslan, men jag läser så j-la mycket (under inomhussäsongen) att böcker skulle ha översvämmat huset.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Skulle nästan chansa på att jag är äldre än vad du är - men jag välkomnar ny teknik o nya påfund som förenklar livet samtidigt som jag håller fast vid gammal god och beprövad kunskap. Just i sammanhanget böcker håller jag med om känslan, men jag läser så j-la mycket (under inomhussäsongen) att böcker skulle ha översvämmat huset.
Jag är inte emot ny teknik utan kollade, med hjälp av ny teknik om den gick att låna. För jag har sedan ett tag börjat låna böcker istället för att köpa. Tar mindre plats i huset och vill jag läsa om så lånar jag om.
Däremot vill jag inte bli bekväm och föredrar ett liv som inte alltid är förenklat.
Imorgon är jag eldvakt har det bestämts och visst hade det hade varit enklare med en termostat men... ;)
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag är så där gammaldags och läser gärna en bok jag håller i handen, och det utan hjälp av elektricitet... :)
Men jag använder också gamla, snart utdöda, ord som sjukgymnast, lunginflammation och blodförgiftning... :rodnar
Om jag kan hitta den kan du låna mitt ex. Jag har inte öppnat den på 12 år så…
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag har läst till sidan 56, ingenting om trail braking än. Bara en massa om att 60% av vikten ska ligga på bakhjulet och att man ska gå på gasen så snabbt som möjligt. Kommer det senare eller?
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Hittade det här:

Underhållande och samtidigt informativt.
Igenkänningsfaktorn är hög! 17 minuter in är en inspelning från en SMC-stegkurs va? :hihi

Har läst hela boken nu, tipset om att trycka ifrån med foten på högra fotpinnen vid en vänstersväng och vice versa för att hjälpa till att hjälpa till att svänga snabbt var intressant. Bryter ofta mot The Second Rule of Steering. Får träna på Keiths quick flick nästa år.
 

Bastian

Medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675
Nu har jag lämnat tillbaka den.

Dyker inte upp som fjärrlån på Libris, men man kan enligt bibliotikarien jag pratade med, informera sitt bibliotek om att det finns en ex i Kristianstad och sedan beställa boken ändå.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top