Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Några snabba frågor bara, finns säkert någon som kan svara, funderar på att köpa en billig a-traktor så jag har något att köra på vintern och när det regnar. Är det årlig besiktining på dem eller behöver man inte besiktiga dem? Hur är det om polisen stoppar en i rutinkoll och man inte har dubbla växellådor, får de provköra traktorn som de gör med mopeder för att se om den går fortare än 30 (33) Km/h?
Den jag tittar på är en kapad Volvo 140 -70 med bara en växellåda och inga spärrade växlar så den går som en orginal 140, men den är registrerad som A-traktor. Skulle det funka att bara montera en varvtalsregulator (typ http://www.webshop.bertilssonautoelectronics.se/acartPro/store/product.asp?productid=369 ) så den inte går fortare än 30 på 2an, och sen spärra växelpinnen med något enkelt innanför damasken så det bara går att få i 1an och 2an?
Hur fort går en orginal Volvo 140 på 2an föresten? Kanske funkar utan varvtalsregulator?
Tack på förhand
Den jag tittar på är en kapad Volvo 140 -70 med bara en växellåda och inga spärrade växlar så den går som en orginal 140, men den är registrerad som A-traktor. Skulle det funka att bara montera en varvtalsregulator (typ http://www.webshop.bertilssonautoelectronics.se/acartPro/store/product.asp?productid=369 ) så den inte går fortare än 30 på 2an, och sen spärra växelpinnen med något enkelt innanför damasken så det bara går att få i 1an och 2an?
Hur fort går en orginal Volvo 140 på 2an föresten? Kanske funkar utan varvtalsregulator?
Tack på förhand
