A-torp tävling?

Nr:18 skrev:
:4skrika DET FINNS INGEN SERIE FÖR ROOKIES!

Sådär, då var det sagt! Vi kör om uppklassningspoäng, inget annat. Poängen är likadana oavsett om vi kör när det är SO, SM, STCC eller b-race.

Hur kommer det sig då att poängen lagts samman på tex roadracing.se?

oscar skrev:
Fråga jp. Faktum kvarstår, det finns ingen serie för rookies. Tror du inte en gammal man så ring svemo.

Axxexs skrev:
Sen till alla som tänker köra där: Kolla vilka regler som gäller där!! Reglerna är hårdare och bestraffningarna med!

Som exempel så kopplar ni in er på el som inte är beställd åker ni på en faktura på 4000:- + moms, råkar ni köra över en heldragen linje ut ur depån blir ni diskade, räcker ni finger åt medtävlande blir ni svartflaggade/diskade, depåmoppar måste vara märkta med tävlandens startnummer och får bara användas till transport av tävlingstillbehör och köras i gåfart, all form av eld såsom grillning eller rökning är förbjuden i hela depån inklusive parkeringsdepån, alla teamens bilar måste vara i fint skick och tvättade, om ni säger något negativt om arrangör, funktionärer eller sponsorer åker ni på böter osv.. Läs på så ni inte råkar göra nått ni inte får!
Allt det där som alla gör hela tiden på vanliga race är alltså förbjudet? Ouch! :rofl

:4skrika DET FINNS INGEN SERIE FÖR ROOKIES!

Sådär, då var det sagt! Vi kör om uppklassningspoäng, inget annat. Poängen är likadana oavsett om vi kör när det är SO, SM, STCC eller b-race.

Nog är Rookie 600 och Rookie 1000 i SO två stycken serier för Rookies med både pokaler och prispengar till dom bäst placerade i serien? :tungan

Vad jag menade var inte hur uppklassningspoäng delas ut eller nått liknade.

Om man som b-förare i Rookie-klasser avser att klassa upp sig med minst 8poäng/tävlingar: måste man då köra racet på A-torp för att inte missa sitt genomsnitt i poäng?

Fråga jp. Faktum kvarstår, det finns ingen serie för rookies. Tror du inte en gammal man så ring svemo.
Men prisutdelining för R1000 och R600 brukar det väl vara på SO-festen? Eller är det SO-klasserna bara kanske? :va (Oscar borde veta...)

Axxexs skrev:
Nog är Rookie 600 och Rookie 1000 i SO två stycken serier för Rookies med både pokaler och prispengar till dom bäst placerade i serien? :tungan

Vad jag menade var inte hur uppklassningspoäng delas ut eller nått liknade.

Om man som b-förare i Rookie-klasser avser att klassa upp sig med minst 8poäng/tävlingar: måste man då köra racet på A-torp för att inte missa sitt genomsnitt i poäng?
Eftersom jag bojkottar SO räknas inte dom två serierna :tungan

Torkel skrev:
Men prisutdelining för R1000 och R600 brukar det väl vara på SO-festen? Eller är det SO-klasserna bara kanske? :va (Oscar borde veta...)

Ja och iår heter den "Fottas MC Rookie Cup" (eller nått liknande) och man får (läs: måste) sätta dit dekaler på hojen eftersom vi i R600/R1000 har en huvudsponsor.

oscar skrev:

Ur ett SM-perspektiv är det naturligtvis bara en kul grej, men bara för att det officiellt inte finns någon supportklass-serie så hindrar det ju inte oss/er från att ha en intern fight under säsongen. Fast jag borde kanske klargöra att det i praktiken rör sig om uppklassningspoäng.

Imo att jag nyss vaknat (jobbat natt) så undrar jag följande??? Ska 600-1000 köra samtidigt? Detta är det prel schemat när ska vi köra i så fall?
Söndag;
9.40-9.55 Warm up SS 600
10.10-10.25 Race 2 Formel Renault
10.35-10.50 Race 2 Radical
11.00-11.30 Sponsor aktiviteter på banan
11.40-12.10 Gridshow
12.30-13.50 Race 1 o 2 STCC
13.30-13.50 Race SS 600
14.00-14.15 Race 2 S60/S40
14.25-14.40 Race 2 JTCC
14.50-15.05 Race 2 Porsche
15.20-15.45 Final STCC
16.00-16.15 Race 2 Ferrari
:va :va :va

björn

ecce skrev:
Imo att jag nyss vaknat (jobbat natt) så undrar jag följande??? Ska 600-1000 köra samtidigt? Detta är det prel schemat när ska vi köra i så fall?
Söndag;
9.40-9.55 Warm up SS 600
10.10-10.25 Race 2 Formel Renault
10.35-10.50 Race 2 Radical
11.00-11.30 Sponsor aktiviteter på banan
11.40-12.10 Gridshow
12.30-13.50 Race 1 o 2 STCC
13.30-13.50 Race SS 600
14.00-14.15 Race 2 S60/S40
14.25-14.40 Race 2 JTCC
14.50-15.05 Race 2 Porsche
15.20-15.45 Final STCC
16.00-16.15 Race 2 Ferrari
:va :va :va

björn

Hmmm, jag tolkar det som att ni ska köra i bredd lååååångsamt innan Superstock ska ut för att rensa banan från grus och spoilers! :tummenupp

nån som vet dom exakta reglerna?

får man komma med sin person bil och släp? och ett tält att sova i? givetvis ett depå tält....

Axxexs skrev:
Kul med fler mc-race på STCC!!! :) :tummenupp

(Är det inte liite sent att komma med ett nytt race bara 2 veckors varsel? Tror inte att nån klagar som har pengar och tid över.. Men alla andra kanske? Kommer poängen att räknas i i vilken serie? Stor deb?)

Sen till alla som tänker köra där: Kolla vilka regler som gäller där!! Reglerna är hårdare och bestraffningarna med!

Som exempel så kopplar ni in er på el som inte är beställd åker ni på en faktura på 4000:- + moms, råkar ni köra över en heldragen linje ut ur depån blir ni diskade, räcker ni finger åt medtävlande blir ni svartflaggade/diskade, depåmoppar måste vara märkta med tävlandens startnummer och får bara användas till transport av tävlingstillbehör och köras i gåfart, all form av eld såsom grillning eller rökning är förbjuden i hela depån inklusive parkeringsdepån, alla teamens bilar måste vara i fint skick och tvättade, om ni säger något negativt om arrangör, funktionärer eller sponsorer åker ni på böter osv.. Läs på så ni inte råkar göra nått ni inte får!

Då är man anmäld, var läser man om alla dessa regler?

Jag kommer att vara på plats för att köra en Drifting-uppvisning på söndagen.

Kommer även att ha 66 på bilen till minne av Jocke. så tveka inte att komma fram & säga hej va :-)

Vänligen /
..............Kristian

Back