Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
H4 skrev:Läst lite och fått reda på att när man har a behörighet med begränsning ska hojens effekt inte överstiga 25 kw.
Men finns det någon regel om hur mycket kubik det ska vara? Spelar det någon roll?
JiMpA skrev:25 kw eller 0,16kw/ kg.. finns R ettor med 25 kw ja.. men försäkringen blir inte billigare kan jag säga, så du har nog inte råd med det.. om den står på dig blir det väl runt 60 000 hel/helårom inte mer.. sad but true
H4 skrev:60.000 hel/år? Fyfan, halvförsäkring då?
Om man har en 600 cc då, skulle det kosta mindre?
goodspeed skrev:En trafikskolelärare berättade om en nyexad mc-förare som köpte en retta.
Han blev erbjuden en försäkring på 74 000 / halvår.
*Kan nämna att han inte helt otippat skenförsäkrade hojjen.
H4 skrev:Då får jag börja jobba nu![]()
Enda sättet att komma undan är att skenförsäkra då...
prise skrev:Motorvolymen får inte heller överstiga 750cc.
Skalman skrev:Jodå. Själva motorvolymen har ingen betydelse, de 2 värden som gäller är de som redan nämnts (25kW och max 0,16kW/kg).
Till trådskaparen: Vad är vitsen med att kolla försäkring 3 år innan körkortet? Precis som allt annat så förändras försäkringarna varje år. Bättre att kolla när det är dags.
Edit:Såg nu att det inte var en försäkringsfråga från början utan att det råkade bli ett sidospår.
myspinnen skrev:jag 21 nytaget kkort boende i sthlm. fick den underbara summan 244 000 halv/helår av det underbara försäkringsbolaget Tennant. hojjen var en r6a.
jag letade vidare..
Om man har en 600 cc då, skulle det kosta mindre?
myspinnen skrev:jag 21 nytaget kkort boende i sthlm. fick den underbara summan 244 000 halv/helår av det underbara försäkringsbolaget Tennant. hojjen var en r6a.
jag letade vidare..
H4 skrev:Har du kanske skrivit en nolla för mycket?
Hoppas verkligen att du har gjort det.
Skalman skrev:Jodå. Själva motorvolymen har ingen betydelse, de 2 värden som gäller är de som redan nämnts (25kW och max 0,16kW/kg).
Till trådskaparen: Vad är vitsen med att kolla försäkring 3 år innan körkortet? Precis som allt annat så förändras försäkringarna varje år. Bättre att kolla när det är dags.
Edit:Såg nu att det inte var en försäkringsfråga från början utan att det råkade bli ett sidospår.
Jag ger 2238kr hel/hel på migH4 skrev:Hur ser försäkringen ut för 125r? Har inte tittat upp det ännu, men tiden är snart inne.
Borde väl inte vara i närheten av priserna ovan.
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |