A-Begränad.

Krills skrev:
Du får betala för full effekt på alla försäkringsbolag även om hojen är strypt till 25kW så skit i att köra strypt. Köp en hoj som du vill ha istället :)

Haha du har koll på läget hör jag ? :rolleyes:

Aldrig hört talas om mellanklassförsäkring alltså ?

Honke skrev:
det var smart där ;Dhaha...

ja men du försvår väl vad jag vill komma fram till :D om man åkte fast på en mc med 67kw eller mindre :D

Du kan vara alldeles lugn, jag smekte asfalt i sommras, min hoj vart en LÄTT MC i polisrapporten :yoparty (Fordonstyp: LÄTT MC), men det roligaste var nog att det stod KAWASAKI600RRR, alltså en Riktigt Redig Racer :banana Sedan ska vi inte tala om alla andra fel som fanns med...

.luzt skrev:
Du kan vara alldeles lugn, jag smekte asfalt i sommras, min hoj vart en LÄTT MC i polisrapporten :yoparty (Fordonstyp: LÄTT MC), men det roligaste var nog att det stod KAWASAKI600RRR, alltså en Riktigt Redig Racer :banana Sedan ska vi inte tala om alla andra fel som fanns med...

menar du att han ska chansa alltså? risken finns ju att han får en polis som kan något? sen är det ju fb också...

lorkan skrev:
Haha du har koll på läget hör jag ? :rolleyes:

Aldrig hört talas om mellanklassförsäkring alltså ?

De försäkringsbolag jag har vart i kontakt med har tagit bort den typen för länge sedan, för alla fuskade med den ändå.

Reco skrev:
De försäkringsbolag jag har vart i kontakt med har tagit bort den typen för länge sedan, för alla fuskade med den ändå.

BilsportochMC. Din FZR 600 borde gå att försäk. där..

blir ju yr i skallen ju :D vad skulle ni ha gjort då? strypt eller inte stryp?? och man bor i i hörnösand där dom typ har 2 polis bilar! och dom är bara ute på en lörda kväll ;D

Tänk på hojens vikt oxå! :fakta

A-begränsad
"motorcykel som har en effekt av högst 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kW/kg."

McFille skrev:
Ja, men Bilsport & MC är det enda bolaget som fortfarande har det alternativet...
Bilsport och MC försäkrar ej supersporthojar, vet inte vilken kategori denna hamnar under men min zx6r vägrade de försäkra (25kw).

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN