_Äkta_ long island icetea

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Hur??
Jag har hört en hel del olika varianter... men nu verkar det finnas två st alternativ kvar

Gin, Ljus rom, Tequila, Vodka, cola och limejuice

eller

Mörk rom, ljus rom, gin, vodka och cointreu ?
 
Första varianten så ska det vara 2 cl av varje spritsort i ett högtglas... sedan fylla upp med cola och limejuice tydligen

andra varianten 2cl av varje ingrediens
 
cocktailguiden, festaloss.com och drinktips har 3 olika varianter... därför tänker jag inte lita på någon av dem ;)
 
Burre skrev:
Första varianten så ska det vara 2 cl av varje spritsort i ett högtglas... sedan fylla upp med cola och limejuice tydligen

andra varianten 2cl av varje ingrediens
2 cl av varje.. neee de e allt för lite sprit.. ni få åka till jkpg så ni få se hur riktiga groggar blandas.. :D :fyllisar
 
Jo, givetvis... använde bara 2 cl för att det är lätt att räkna med...

Maverick skrev:
2 cl av varje.. neee de e allt för lite sprit.. ni få åka till jkpg så ni få se hur riktiga groggar blandas.. :D :fyllisar
 
Äh! Hålla på och blanda. Drick en sprit i taget tills du kommer fram till vilken är roligast och spar på läsken till imorgon. :fyllisar

EDIT: Dessutom ska flickorna vara söta, men inte spriten. Favvodryck nu är Lagavillin, Bacardi Black, Torr mouserande Rosé eller Torr cider. Var för sig då,,, :öl
 
Last edited:
Maverick skrev:
2 cl av varje.. neee de e allt för lite sprit.. ni få åka till jkpg så ni få se hur riktiga groggar blandas.. :D :fyllisar

Vi får helt enkelt bjuda hit lite folk och dra ner dem till Bongo o beställa in några kannor sprit o köra lite feta tolvor med rullstolen i baren..:D
 
Jo, brukar använda mig av den tekniken oftast... men vill vara lite kulturell jag också ibland.. Lagavallin? Du menar single malt whiskeyn? ja, den är ruskigt god... vill inte vara petig men tror det stavas Lagavulin... uttalas Lachvalin eller nått...

Rymding skrev:
Äh! Hålla på och blanda. Drick en sprit i taget tills du kommer fram till vilken är roligast och spar på läsken till imorgon. :fyllisar

EDIT: Dessutom ska flickorna vara söta, men inte spriten. Favvodryck nu är Lagavillin, Bacardi Black, Torr mouserande Rosé eller Torr cider. Var för sig då,,, :öl
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top