9V-adapter till PC3USB, göra en egen?

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701 + 959 Corse
Hejs!
Jag har shoppat en PC3USB men saknar 9V-adapterkabeln. Är det någon som ruvar på en gör-det-själv-lösning? Det enda som är kruxet är själva kontaktdonet till PC3an. Är det någon form av standardkontakt som jag kan hitta på Elfa eller Classes?

Annars går det göra så här om du har någon som har en bärbar dator... pluga i usb i hojen med ström och allt sen är det bara att kopla in den bärbara datorn...kan även funka att ta ur hoj batteriet och änvända det som ström källa inomhus och kopla in pc3 som om den satt på hojen inne på batteriet.

Annars går det göra så här om du har någon som har en bärbar dator... pluga i usb i hojen med ström och allt sen är det bara att kopla in den bärbara datorn...kan även funka att ta ur hoj batteriet och änvända det som ström källa inomhus och kopla in pc3 som om den satt på hojen inne på batteriet.
Jag har bäris, hoj och PC3a. Anledningen till att jag vill ha strömmingsadaptern är för att jag vill labba lite med PC3an utan moppens närvaro :)

Sitter och gluttar om Elfa kan ha ett kontaktdon. Vet någon vad benämningen är på 10-stiftskontakten som syns på bilden?

PCIIIUSB_Top_lowres.jpg

(...eller är det "Dynojet special"...)

Sitter och gluttar om Elfa kan ha ett kontaktdon. Vet någon vad benämningen är på 10-stiftskontakten som syns på bilden?

PCIIIUSB_Top_lowres.jpg

(...eller är det "Dynojet special"...)

nope den finns på elfa...

Jag har själv fått köpa en ny till min..
Kommer dock inte på vad den heter, jag fick åka till elfa i solna och tog med mig pc3 så dom fick titta..mne det är en standardkontakt..

Elfakillen lyckades inte hitta rätt kontakt så jag löste det hela med två simpla stift rätt in i kontakten.
Betydligt billigare än de 240:- som Dynojet vill ha för en kabel.

Bifogat

• lösningen.jpg
    lösningen.jpg
    46.1 KB · Visningar: 59
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8