996:an med nya fälgar.

Afolkers

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1 -01
:hej

Har nu tagit lite nya bilder på Duccen efter att ha monterat dit nya fälgar och rensat upp där bak och skruvat dit en miniskylt bla.

Om ni undrar varför bilderna är lite konstiga kan det bero på att jag är kass på att ta kort.
Har några modifieringar kvar som ska göras än, (dock under vintern).

Vore kul med lite kommentarer.

Första bilden är från Kinnekulle Ring 31/8 med Bike-Events.

Bifogat

• img_3226.jpg
    img_3226.jpg
    68.1 KB · Visningar: 1,169
Last edited:
Den är så vacker att jag blir tårögd! :kär

Den är ju bara såååååå rätt :tummenupp
Kan det vara så att den rullar runt i Götene? (borde vara 14 mil från örebro...)

Då stämmer alltså ryktet om att det finns en SPS där då....

Hade jag haft styrlappen kvar hade jag kommit över till götene o dregglat en stund över henne....... :p

Jag vill också ha Marchesini femekrat! Min Brembo fälgar är för tunga.

Ser kanonsnyggt ut. De där fälgarna gör verkligen mycket. Funderar själv på att smälla in 12 loppor på ett par Marvic Penta i magnesium. lättar flera kilo på roterande vikt och är desutom kanonsnygga.

Foggy´n ser bra ut. Helt klart.
TIPS: Sätt ett galler framför oljekylaren, den har en tendens att bli manglad av småsten annars.

Ruskigt snygg!!!

Men vad är det för fälgar? Alu? Mag?

Magnesium är ju en färskvara som måste bytas ut, varför köpa det från början om det finns lätta OZ alu-fälgar?

Var hittar man KOMPLETTA mag-fälgar för 12.000kr? Bland det billigaste jag hört. Eller så är det bara fälgen och sen måste man köpa ryckutjämnare, special drev, hjullager mm.

750RR

maverick_750rr skrev:
Var hittar man KOMPLETTA mag-fälgar för 12.000kr? Bland det billigaste jag hört. Eller så är det bara fälgen och sen måste man köpa ryckutjämnare, special drev, hjullager mm.

750RR

Jag gav ungefär (censur) för ett par sprillans nya Marchesini magnesium i vintras, komplett med framhjulslager, bak behövs ju varken det ena eller det andra eftersom det inte funkar som på andra hojar i den änden.. Men jag tror att deras konventionella fälgar är kompletta med ryckis å lager bak, däremot behövs ofta andra drev vad jag fattar.

Var jag köpte dom är hämlit.. :D

/B

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride