'98 R1; Fklass 5?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Är alla svensksålda 98a -r1or i Fklass 5?
Är de från tyskland i Fklass 5 också, eller är det det som står i deras FZB som gäller där?

edit: Darn... fel forumsdel...

alla har varit i 7 när jag hört med bolagen sen vad det står för kw i papprena spelar ingen roll,var samma sak med min fzr som hade 70kw i papprena

Vet 2 på sporthoj som kör/har kört i Fklass 5 med sina 98or.
Undrade bara i detalj om alla var sådanna, eller om alla bolagen tar dem som det...

Kay skrev:
Är de från tyskland i Fklass 5 också, eller är det det som står i deras FZB som gäller där?

edit: Darn... fel forumsdel...

när jag pratade med IF & Folksam för ca:2 veckor sedan.
så finns det skillnader på R6 -99, men efter 00 är det full effekt, detsamma skall gälla R1 då dom finns med olika kw.

dvs att du kan inte köpa en R1 -00 och strypa den, för FB klassar den som "full" effekt ändå..

det är bara att kolla i reg. beviset så ser du antalet kw.

Det står 55 kw i regpappren vill jag minnas, när du tar den från tyskland för du antagligen fulleffekt direkt eftersom de kollar mot typintygen? Så var det när jag tog hem min aprilia. Har man försäkrat den för 55 kw så är den skenad och det kan blir tråkigt om det händer en olycka.
Värt att tänka på...

/F

att vissa fått dom billigare beror på misstag av bolagen som egentligen inte går på det som står i papprena utan vad full effektsversionen ger,så sa dom till mig iallafall. Går att köpa 03 r1:or strypta också om man vill.

jo jag vet det gör dom på alla hojar.... ska man ha klass 5 är det ny yamaha 600cc som gäller fzs eller nåt tror jag dom heter.

wonderwizard skrev:
Det gör det säkert... men du kan inte försäkra dom med "mindre" kw..

FB räknar på fullt iaf

Min FZR600 är i fklass 6, hade varit najs nästa sommar med en R1 som är ännu billigare i halvföräkring tänkte jag bara... :)

den blir ju lite billigare ändå för då har du haft kortet längre o är äldre o 98 r1 äldre med

Kay skrev:
Merparten av -98:orna såldes som 55kW.
Det står i regpapprena att den är nedstrypt från 110kW.
Men alla försäkringsbolag jag pratat med klassar den som en 110kW:are.

Kuriosa: Jag har i min ägo strypningen till 55kW & 75kW. Aldrig använda kan väl tilläggas.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien