-98:ans motor i en -92 Fireblade

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Hejsan, har köpt på mig en TILL blade motor, min 3:e nu.. haha

den här ggn en -98, nån som vet om det blir några komplikationer när den ska i?

Jag får med förgasare, kn filter, micron slipon och kröken..

sååååå.. är det bara ur å i eller? :va

Du måste ha cdi boxen från 98:an 92-97 har samma tändföljd men 98 ändrade dom den. Jag är inte säker på detta men men prova går ju alltid.

Är det samma motorfästen på en 98 som på en 92? Trodde det var en helt annan ram?

MVH Martin

Petteri skrev:
Du måste ha cdi boxen från 98:an 92-97 har samma tändföljd men 98 ändrade dom den. Jag är inte säker på detta men men prova går ju alltid.

Hmm, Jag e inte säker vad jag får med faktiskt :va han sa att den va komplett förutom tps sensorn (som antagligen är onödig eftersom det bara är på nyare), oljekylaren, men det kunde jag ta från min och tempgivaren..

Så då borde man väl få med cdi boxen.. hmm, ska bli spännande å öppna paketet imorn..

glenoyne skrev:
Är det samma motorfästen på en 98 som på en 92? Trodde det var en helt annan ram?

MVH Martin

njaa, jag antar att det är samma ram fram till 929:an och den kom väl -99 eller -00

Last edited:
fästena är samma ifrån 92 till 99, så rent mekaninskt borde det fungera. men du borde ju som sagt va ta med elen ifrån 98an oxå.

fast det hade varit tuffast med en blackbirdmotor! den passar ju oxå rätt i :tummenupp

CJ900RR skrev:
fästena är samma ifrån 92 till 99, så rent mekaninskt borde det fungera. men du borde ju som sagt va ta med elen ifrån 98an oxå.

fast det hade varit tuffast med en blackbirdmotor! den passar ju oxå rätt i :tummenupp

HA, den funkade direkt med gamla elsystemet och allt :D

Enda grejjen va att växlarna låg fel, ettan upp och resten ner, det är växellänkage på -98:erna :död

Så nu ska det ut å åkas, ingen som har ett växellänkage til en cbr900 -98 liggandes? :D

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet