96 kilobyte!

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Den kanske varit uppe tidigare.. kom på att jag hade ett spel på datorn som
är mäkta imponerande. Alla som kodat något tidigare borde finns detta intressant, även gamers öht iofs. :D

3dimensionellt shoot-em-up spel som inte tar mer än 96 KB. :Bugar
http://www.theprodukkt.com/kkrieger.html#dload

full4.jpg

Det är relativt lång laddningstid eftersom alla texturer osv genereras.

Hade spelhusen lagt ner mer själ i utvecklandet så hade inte jag varit i behov av en större HDD nu, UT 2004 tar exempelvis 5,5 GB.... :va Lite komprimering iaf borde vi kunna få.

Sådant är så jävla häftigt! Såg ett avancerat demo som var flera minuter långt med hyfsat högkvalitativ musik, om jag inte minns helt fel så var det med i en tävling där det fick vara max 100kb. Förmodligen samma "mål" som detta spel haft.

Japp, det är vanligt med sk. 64K asm.demos och 256K demos. Men de är oftast just bara demos, det här är ju faktiskt ett spel. :)

Jag hade ett demo tidigare som var kodat 100% asm där de hade hela första banan av spelet Descent med musik, dock endast en opåverkbar åktur, men endast 64K. :Bugar

Vilket crap att man inte har ett tillräckligt bra grafikkort!
Någon som vill byta ett GF4 mot mitt GF2? :rolleyes:

eisbaer skrev:

Jag har ett helt operativsystem, med webbläsare, webbserver, spel, ordbehandlare, kalkylator, grafikdemo (vektorgrafik) osv...

På EN diskett, man slänger i disketten och startar datorn, sen laddas operativsystem och disketten kan avlägsnas, datorn behöver inte ens ha en hårddisk, 4Mb minne räcker, och då kan man dessutom ladda hem utökade funktioner och program...

Jag hade en skitdator som stog och snurrade med det i flera månader, suveränt att ha om man snabbt ville kolla nåt på internet, och inte ides gå och starta den andra datorn, bara att knäppa på skärmen.

Så visst skulle vi klara oss med datorer som var hälften så dyra och avancerade som dagens genomsnitts PC, frågan är bara hur stora intressen mjukvarutillverkarna har i hårdvarutillverkarnas aktier?

GuW skrev:
Jag har ett helt operativsystem, med webbläsare, webbserver, spel, ordbehandlare, kalkylator, grafikdemo (vektorgrafik) osv...

På EN diskett, man slänger i disketten och startar datorn, sen laddas operativsystem och disketten kan avlägsnas, datorn behöver inte ens ha en hårddisk, 4Mb minne räcker, och då kan man dessutom ladda hem utökade funktioner och program...

är det någon linux-dist eller :va

GuW skrev:

Jag hade en skitdator som stog och snurrade med det i flera månader, suveränt att ha om man snabbt ville kolla nåt på internet, och inte ides gå och starta den andra datorn, bara att knäppa på skärmen.

Så visst skulle vi klara oss med datorer som var hälften så dyra och avancerade som dagens genomsnitts PC, frågan är bara hur stora intressen mjukvarutillverkarna har i hårdvarutillverkarnas aktier?

Men ge oss namnet på operativet, det där är ju perfekt att ha på gamla sunkburkar som inte duger något till längre.

Förresten är ASM jävligt pyssligt att programmera, imponerande av de som sysslar med det dock.

Blip skrev:
Men ge oss namnet på operativet, det där är ju perfekt att ha på gamla sunkburkar som inte duger något till längre.

Förresten är ASM jävligt pyssligt att programmera, imponerande av de som sysslar med det dock.

QNX 1.44 demo, finns både med modemstöd och med stöd för nätverkskort.
Webbläsaren är rätt gammal och hanterar inte en massa finesser, men funkar hyffsat på ren html.
Jag skulle tro att du tröttnar rätt snart på demon, men en kul grej kan det ju vara.

Jag kör én gammal QNX fullversion på en Pentium Pro, den rockar fett, uptime på över två år, och Opera Webbläsare (finns även Mozilla och ett par andra läsare till den)

Det är absolut ingen Linuxdist, men har väldigt många likheter med linux.

Bifogat

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...