954eller 1000rr??

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
ZX12R
Hej på er!
Står mellan valet och kvalet om jag ska köpa en 954 eller en 1000rr..
Är det någon som har några tips vore jag tacksam :tummenupp
Är 1000 väd pengarna eller ska man spara dom o lägga godis på 954:an :va

Du kommer få femtiotolv olika svar här.....

Mitt tips, köp 1000rr, det här så pass många updateringar plus en mycket starkare motor... :tummenupp

Kenya skrev:
Hej på er!

Citerar säljaren som sålde en 1000rr till brorsan min.
Mycket skiljer dessa cyklar åt och varför åka gammalt när dom just ändrat vissa grejer för att dom skall bli bättre.
men mitt tips köp en zx10 istället nu när man inte behöver skämmas för att åka kawasaki :tummenupp

Kenya skrev:
Hej på er!

Köp 1000RR!! men lås fast den ordentligt, fick behålla min i 1 1/2 vecka, surt som fan.

snabbåka skrev:
Citerar säljaren som sålde en 1000rr till brorsan min.
Mycket skiljer dessa cyklar åt och varför åka gammalt när dom just ändrat vissa grejer för att dom skall bli bättre.
men mitt tips köp en zx10 istället nu när man inte behöver skämmas för att åka kawasaki :tummenupp

Me like zx10....rrrrrrrrrrr
skippa honda, dom är tama och snälla, hade både 929 954 i år, tänkte köpa 1000rr och kört den endel, men den är snäll, dom andra hojjarna är brutalt skojjiga....
Men ska du ha en så är det ju klart du tar 1000rr :tummenupp

Om jag skall referera till Performance Bikes så körde Bruce Dunn snabbare med en 954 med PC3:a och slipon än en original 1000 RR på deras testbana...

/F

Felix skrev:
Om jag skall referera till Performance Bikes så körde Bruce Dunn snabbare med en 954 med PC3:a och slipon än en original 1000 RR på deras testbana...

/F
Om jag skall referera till vad min gamla far sa när man stod på crossbanan med sin gamla yz som kunde ha bytts ut för två säsonger sen:det du har kört förut är du van vid en ny hoj skulle ta ett par timmar innan du blir vass på den :D

Har kört båda och tycker att 1000 är bättre, gillar chassiet och bromsarna.Köp om du har råd, annars är 954 en mycket bra hoj det med, inget snack om det.

OLJEKYLD GSXR skrev:
Har kört båda och tycker att 1000 är bättre, gillar chassiet och bromsarna.Köp om du har råd, annars är 954 en mycket bra hoj det med, inget snack om det.

Jag undrar om inte värdeminskningen blir ungefär densamma på dom två hojarna, i kronor räknat. Om två år så kommer det vara större efterfrågan på 1000 än en gammla modellen.

Victor skrev:
Jag undrar om inte värdeminskningen blir ungefär densamma på dom två hojarna, i kronor räknat. Om två år så kommer det vara större efterfrågan på 1000 än en gammla modellen.

En normal sporthojsförare skrotar väl en hoj per säsong? :va

Tack för svaren... Ville bara försäkra mig om att skilnaden är värt pengarna :tummenupp Gör ju inget att det är några extra hästar också "Hellre fly än illa häktad" :banana

fezt skrev:

Mitt tips, köp 1000rr, det här så pass många updateringar plus en mycket starkare motor... :tummenupp

Njet, den motorn är död, köp 954:an, ballare stunthoj met pipan på rätt plats! samma swing, bättre frambromsar (nissin, 1000 har tokkikkikio)

Victor skrev:
Om två år så kommer det vara större efterfrågan på 1000 än en gammla modellen.

Det är ju ingen efterfrågan på 1000 nu så varför skulle den öka? 929 och kanske 954 är det bästa honda har gjort, 1000 gjorde mig fantastiskt besviken, bytte den mot en gam-gixxer och ångrar mig inte det minsta. Fast ska du åka mycket bana kanske den är ett lite roligare val.

Last edited:
Teo skrev:
Njet, den motorn är död, köp 954:an, ballare stunthoj met pipan på rätt plats! samma swing, bättre frambromsar (nissin, 1000 har tokkikkikio)
.
Du verkar inte ha alla hästar i hagen..... de e tänt men ingen hemma? :hihi

Vadå njet, den motorn är död, testa köra båda, eller gå in på hondamc.se och kolla effektsiffrorna... :arsele

:)

Jag skulle nog ha köpt 1000rr då steget mellan 929:an och 954:an är utseende mässigt, sen även att i mitt fall så är försäkringen dyrare på 954:an då den har lägre vikt...

Så tjöp vilken som, det är inget större fel på nån av dem!

...Köp en 1000rr
...Det är absolut värt pengarna

954:an känns som en gammal DBS cykel jämfört med 1000:n

jag har ägt bägge två modellerna visst 954:an är en jävligt fin cyckel det också ...men går inte att jämföra med 1000:n sittstälningen är mer "rättupp" sittande på 954:an medans 1000:n är mer racing brutalt mer "power" i 1000:n.
med mycket mer

mvh Mangan

kan bara säga att org styrdämparen på cbr1000rr räddar LIV! den e grymt bra. man hör hur den får jobba om man pressar hojen. KÖP /fredrik

MANGAN skrev:
...Köp en 1000rr
...Det är absolut värt pengarna

954:an känns som en gammal DBS cykel jämfört med 1000:n

jag har ägt bägge två modellerna visst 954:an är en jävligt fin cyckel det också ...men går inte att jämföra med 1000:n sittstälningen är mer "rättupp" sittande på 954:an medans 1000:n är mer racing brutalt mer "power" i 1000:n.
med mycket mer

mvh Mangan

En del säger ju att lådan på 954:an klonkar och lever sitt eget liv ibland medans andra säger att den är klockren. Du har ingen erfarenhet av det elle? :va

Kenya skrev:
En del säger ju att lådan på 954:an klonkar och lever sitt eget liv ibland medans andra säger att den är klockren. Du har ingen erfarenhet av det elle? :va

Nej, jag har aldrig haft några problem med lådan...

Mvh
Mangan

fezt skrev:

Jag håller med feztaren :tummenupp CBR1000RR bör du välja.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT