954-tråden

Mätardisplay problem

Premiär tur idag efter vinteruppehållet på 954:an
Hela displayen slocknar till och från :confused:
Aldrig hänt förut, hade in den på service på hösten och
körde hem den och sen har den stått i garaget tills idag.
Kan det vara en kontakt som inte är riktigt i satt när firman
serva hojen eller är det ett någon som brukar hända 954:an :confused:
Känns inte billigt om mätardisplayen måste bytas ut..........:huvet
 
Premiär tur idag efter vinteruppehållet på 954:an
Hela displayen slocknar till och från :confused:
Aldrig hänt förut, hade in den på service på hösten och
körde hem den och sen har den stått i garaget tills idag.
Kan det vara en kontakt som inte är riktigt i satt när firman
serva hojen eller är det ett någon som brukar hända 954:an :confused:
Känns inte billigt om mätardisplayen måste bytas ut..........:huvet


Låter inte roligt det där. Vad har den ståt i för garage,varmt eller kallt?
Kan ju vara så enkelt som lite glapp eller oxid på anslutningarna till displayen, kolla det.

MVH Håkan
 
Är på jakt efter kraschpuckar, nån som har några att rekommendera eller är det bara å köpa första bästa?
 
Tja,

kollar man annonser på blocket så är ofta motorn bytt på 954an, varför?
(ofta var kanske att ta i...men några stycken iaf)
Läst att det kan blir sprickor i motorblocket? (eller hur var det?)

vågar man köpa en 954?
 
Last edited:
Är de någon som vet va det är som skiljer på 954 års mod 02 till 03?

Något man borde tänka på vad det gäller 03 års mod? Vissa har haft problem med motorn på 03 har man hört. Är det några garanti åtgärder på just 954 modellen?

Tacksam för snabba svar.
 
Är de någon som vet va det är som skiljer på 954 års mod 02 till 03?

Något man borde tänka på vad det gäller 03 års mod? Vissa har haft problem med motorn på 03 har man hört. Är det några garanti åtgärder på just 954 modellen?

Tacksam för snabba svar.

Jag tror att det bara är lacken och dekaler som skiljer de åt, när man söker delar så kommer alltid 02-03 upp. Här kan du jämföra: http://www.mrcycles.com/fiche_select1.asp?cat=Motorcycles&mfg=Honda
 
Tjoo.
Letar efter en display till en 954a-
Behöver bara locket då glaset över varvräknaren spruckit.
Så har ni en liggandes som inte funkar så spelar det inte nån roll, jag behöver ju bara locket :D
PM eller maila.

bosse.eriksson2@gmail.com
 
Är det någonting man borde se upp med en 954a? På 929 var det kopplingskorgen som skulle bytas på garanti osv..

Annan fråga. Är styrdämpare en nödvändighet på 954a? Har hört att den mår mkt bättre av att ha en sådan p.g.a. styrfladder osv..

Tacksam för svar!
 
Är det någonting man borde se upp med en 954a? På 929 var det kopplingskorgen som skulle bytas på garanti osv..

Annan fråga. Är styrdämpare en nödvändighet på 954a? Har hört att den mår mkt bättre av att ha en sådan p.g.a. styrfladder osv..

Tacksam för svar!

Jag har för mig att Honda fixade något motorfel på garanti genom att byta ut motorn på ett antal -03:or Honda brukar vara bra på att sköta sånt. D.v.s. inget att vara orolig för som andrahandsköpare.


Det är nog snarare förra ägaren man skall vara mest orolig för. Dessa hojjar har varit populära wheelie- maskiner Kolla efter läckande packboxar i framgaffeln, Kolla att kopplingen tar jämt, Kolla att styrlagret är OK.

Annars känner jag inte till några direkta typfel på 954


Styrdämpare är definitivt lämpligt på 954 om man skall köra hårt med den. Kör du i svackor med nedlägg så kommer du att märka att det lever om lite i styret.

Jag har så att säga backat från en CBR 1000 -07. Där märktes ingenting sånt. Bara som jämförelse menar jag.
 
Jag har för mig att Honda fixade något motorfel på garanti genom att byta ut motorn på ett antal -03:or Honda brukar vara bra på att sköta sånt. D.v.s. inget att vara orolig för som andrahandsköpare.


Det är nog snarare förra ägaren man skall vara mest orolig för. Dessa hojjar har varit populära wheelie- maskiner Kolla efter läckande packboxar i framgaffeln, Kolla att kopplingen tar jämt, Kolla att styrlagret är OK.

Annars känner jag inte till några direkta typfel på 954


Styrdämpare är definitivt lämpligt på 954 om man skall köra hårt med den. Kör du i svackor med nedlägg så kommer du att märka att det lever om lite i styret.

Jag har så att säga backat från en CBR 1000 -07. Där märktes ingenting sånt. Bara som jämförelse menar jag.


Hej!

Jag tackar så mkt! Idag kör jag en 929 som jag är grymt nöjd med, men går i bytar tankar till en 954 bara för att prova. Jag är 188lång och sitter bra på 929, men har bara provat 954 en gång och det var länge sedan. Kommer inte riktigt ihåg hur det kändes, men har för mig att man sitter närmare styret på en 954. Detta kanske är lite till nackdel för en som är lång.

Hur känns det för er som också är långa?

Någon som har provat både 929 och 954? Skillnader?
 
Hej!

Jag tackar så mkt! Idag kör jag en 929 som jag är grymt nöjd med, men går i bytar tankar till en 954 bara för att prova. Jag är 188lång och sitter bra på 929, men har bara provat 954 en gång och det var länge sedan. Kommer inte riktigt ihåg hur det kändes, men har för mig att man sitter närmare styret på en 954. Detta kanske är lite till nackdel för en som är lång.

Hur känns det för er som också är långa?

Någon som har provat både 929 och 954? Skillnader?

Jag är 182 lång. Jag kan som sagt bara jämföra CBR1000 -07 med CBR954 -03. Men jag svarar ändå. Du kanske funderar på att ta steget 'full ut' så att säga.

Jag tycker att 954:an känns lite trång i jämförelse med 1000. Jag hade lättare att hitta bra sittställning på en 1000.

Om jag skall sammanfatta skillnaden mellan 954 och 1000 så skulle jag vilja säga följande: 954 är roligast gatsportis, men skall du köra mycket bana så 1000RR som gäller. Känslan säger att 954 är en kul leksak medan 1000 är ett precisionsredskap.

Om jag körde bana med en 1000 -07 och kom i kapp mig själv på en 954 -03, så skulle jag köra åttor runt mig själv på en 1000RR. (gick det att begripa tro?) Så stor är skillnaden.

Jag kör mest gata nu för tiden, så jag blir nog kvar på min 954 känns det som (idag).
 
Last edited:
Någon som vet om 929-fälgar passar på 954? Funkar skivor, distanser o.s.v.?
 
Ni som har monterat PCIII och bänkat era 954:or. Hur mycket mer effekt fick ni ut? Vid vilka varvtal märkte ni största skillnaden? Någon kanske till och med kan publicera en mätkurva?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top