954-tråden

Jag köpte en 954 -02 med 2700 il på mätaren nu i veckan.
Gav 41000 för den.
Bra skick och går kanon. Lite lätt (mycket lite) skrapad på fotpinnarna vänster sida.

Så om det är nån som har miniblinkers och svart kåpglas att sälja så hojta .

Bus

Det var den gul/svarta i HBG? Eller? Den tänkte ju jag kika på nu på torsdag:mad:
Bra pris (rätt pris) var det i alla fall:tummenupp
 
Yes :D
Den har nog ramlat eller trillat alt. kört omkull nån gån, det var typiska skrap, men bara på fotpinnarna, Kanonlack och nya däck.
Helt orginal förutom systemet då.

Mycket hoj för pengarna tyckte jag, och slog till :D
 
Låter som ett bra köp :tummenupp
 
Vad är skillnaden på 929 / 954, är det bara kåporna? märkbar effektskillnad?
Är det samma körställning?

Om man helt enkelt skulle jämföra dom...vad är bättre / sämre..?

Vad ska man titta efter om man ska handla 954? några vanliga "fel"?
 
Finns det någon svaghet 954orna har som man ska hålla ögonen öppna efter?
några garantijobb?

var är alla 954 ägare, tråden är ju stendöd!
 
Pinsam fråga!

Jag lyckas inte ställa in klockan i displayen på hojen.
Har gjort enligt instruktionsboken men det händer inget!?
klockan blinkar oavsett hela tiden.

hjälp!?
 
Då är man lycklig ägare till en 954 -03 1400mil .Hade en Fireblade av 99års modell innan som var mycket bra. Hoppas nu att denna skall vara minst lika bra. Har hunnit prova den lite och det känns mycket bra. Har mer och jämnare kraft över hela registret.Sen att den till och med ser snabb ut är ju häftigt.:D

MVH Håkan
 

Bifogat

  • IMG_2305.jpg
    IMG_2305.jpg
    254.2 KB · Visningar: 131
  • IMG_2301.jpg
    IMG_2301.jpg
    257.7 KB · Visningar: 124
Då är man lycklig ägare till en 954 -03 1400mil .Hade en Fireblade av 99års modell innan som var mycket bra. Hoppas nu att denna skall vara minst lika bra. Har hunnit prova den lite och det känns mycket bra. Har mer och jämnare kraft över hela registret.Sen att den till och med ser snabb ut är ju häftigt.:D

MVH Håkan

:tummenupp
 
Hej,

är det något speciellt man ska kolla efter på en 954a? svagheter?

Det är ju en Honda, det är bara att köpa.:tummenupp
Det finns nog inget vad jag vet.
Han ju inte köra så många mil i höstas med min nya men det kändes kanon.
Ser fram emot våren.

Lycka till med ditt köp.

Mvh Håkan
 
Det är ju en Honda, det är bara att köpa.:tummenupp
Det finns nog inget vad jag vet.
Han ju inte köra så många mil i höstas med min nya men det kändes kanon.
Ser fram emot våren.

Lycka till med ditt köp.

Mvh Håkan


Ok...

På ett ungefär vad kostar 3000-mils / 3600-mils servicen...och vad görs vid dessa tillfällen....är det någon viktig service vid 3000-mil?

Hittat en som gått 3400mil, men 3000 mils servicen är inte gjorde, men ägaren säger att det bara är typ "en koll"...och att man kan göra den samtidigt som 3600.....stämmer detta?
 
Ring och kolla med ett par firmor vad dom skall ha för en service.
Att en servicen inte är gjord drar ju ner priset en del.
Det viktiga är ju att olja och filter är bytta som dom ska.

Mvh Håkan

Ps. Finns ju en billig 954 i Göteborg.:tummenupp
 
Ring och kolla med ett par firmor vad dom skall ha för en service.
Att en servicen inte är gjord drar ju ner priset en del.
Det viktiga är ju att olja och filter är bytta som dom ska.

Mvh Håkan

Ps. Finns ju en billig 954 i Göteborg.:tummenupp


Det är den jag pratar om...:näsblod

Vet dock inte om jag vågar köpa sporthoj utan att "dra den hårt" på 2ans växel för att se så allt är ok...Visst vet jag att honda är kvalité, men även deras grejer kan gå sönder...
 
När jag jagade en 954 för några månader sedan så varnade man mig för årsmodell -03 då denna motor skulle ha ett annat (känsligare) block än -02??

Kanske nåt att tänka på när du letar 954?

Finns säkert någon i tråden som kan bekräfta eller dementera om detta är fakta?

Nu steg habegäret för en 954 igen:gnissla Fasen så vacker hoj:tummenupp
 
Last edited:

Haaaallllåååå vad är skillnaden, ser du inte det själv...........:mad:

Vliken är snyggast :confused:

Någon skrev att 03:an hade problem med blocket på 03:an, menar han BLOCKET ANNONS :confused::confused::confused:

Kört min 03:a i 2 säsonger, = ca 2000 mil och mina block finns kvar, tror jag :D

Lycka till med hoj köpet...............:tummenupp
 
Mjaha, inför stundande säsong så spanar man efter en 954:a. De verkar ju fungera ganska klanderfritt, men vad bör man kika efter? Kan man räkna 5000 mil som alldeles för mycket eller räcker det med att servicen är bra skött för att den ska rulla på utan problem?
 
Mjaha, inför stundande säsong så spanar man efter en 954:a. De verkar ju fungera ganska klanderfritt, men vad bör man kika efter? Kan man räkna 5000 mil som alldeles för mycket eller räcker det med att servicen är bra skött för att den ska rulla på utan problem?

Honda har ju erkänt bra kvallitet men dom går ju inte hur långt som helst.
Frågan är ju hur du kör? Kör du långt varje säsong? Är du gasglad?
Skall du åka bana? Kör du mycket bana och åker många mil varje säsong så kan ju 5000mil vara mycket. Men det viktigaste är ju att den är väl skött, är den inte det så spelar ju milen mindre roll.

Håkan
 
min hoj har gått 5300mil och jag kör dagligen till och från jobbet sommartid,lite hårdare kvällsturer och en del bankörning
och har inga problem,bara byta det som slits och täta oljebyten
och bara för att en hoj har full servicebok så behöver den inte vara i bra skick
kolla helheten på hojen
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top