954-tråden

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Kolla med MC-kompaniets, de har säkert strypsats till 954an.

Hur man stryper spruthojar vetefan iofs...
Jo jag skall göra det men de måste ha ramnummer på den för att ta reda på det och det har jag ju inte. :gnissla

Så om någon vänlig själ vill pma ramnummer så vore det toppen. :)

Har nu tittat lite på alphatechniks hemsida och såg då att det finns till Honda CBR 900RR SC 50 och det är 954 eller har jag fel?
 
Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Har blivit grymt sugen på en 954. Men har en fråga, har sett en hel del 900rr som har varit 25kw strypta och några 929. Finns det 25kw strypning till 954an med? Är sugen på en hoj som man kan fortsätta köra med när A kortet är i hand om ett år.

Finns strypningar!
 

Chimpy

Inte som alla andra :P
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Kungälv
Hoj
Oljehoj med bockstyre
Vart ska man leta för att hitta en streetfighter krona tillen 02. Hälst snabb lev tid (inga 3 veckor)
//Chimpy
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Less man börjar bli på snackare nu.. låg hemma på soffan och väntade på en kille som skulle köpa hojen hela jäkla eftermiddagen.

Hoppas det kommer någon ny spekulant snart :)
Är det någon mer som försöker sälja? Hur går det för er?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Kommer ju bli ännu mer svårsålt om ni inte får iväg dem innan vintern :(
 

zizolo

Jag kan, men varför?
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Örebro
Hoj
Honda CBR 954 -03
Hej alla 954 fantaster.

nu har jag gett upp ninjan för att byta till en 954a. ska åka och titta på en till helgen, vad ska jag uppmärksamma???

hojen i fråga har gått 3500mil men priset är satt därefter också. hur pass "slut" är en hoj som rullat den streckan? självklart beroende hur man skött den osv.... men i överlag

hur är hojen annars att köra? jag har inte testat någon

/z

gillade inte skicket på den hojen!! vill efterlysa en 954a! jag är ute efter en vit/svart eller blå/svar hoj

om det är någon som har till salu är jag intresserad!

/z
 
Last edited:

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
fick fel skulle ha till 929! någon som vill ha denna för 900kr?
 

Bifogat

  • DSC_0055.jpg
    DSC_0055.jpg
    233.7 KB · Visningar: 93

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag är på jakt efter en 954.
Vad kan man vänta sig för skick/årsmodell/mil för runt 40 000:- ?
Färgen är inget viktigt, bara inte en med rött i.

Bus
 

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Lund
Hoj
Honda cbr 954 RR
Någon som vet någon bra sajt som säljer backspeglar till 954?
Verkar inte som det finns universal som passar.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Skulle kunna tänka mig en 954 igen, har haft en tidigare...
Är det någon som har ett välskött exemplar till salu så skicka gärna ett pm, helst röd/svart som helt klart är den snyggaste färgen.

Inga fantasipriser dock, man får en CBR1000RR för 60k oprutat...
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Skulle kunna tänka mig en 954 igen, har haft en tidigare...
Är det någon som har ett välskött exemplar till salu så skicka gärna ett pm, helst röd/svart som helt klart är den snyggaste färgen.

Inga fantasipriser dock, man får en CBR1000RR för 60k oprutat...

En 1000RR 2004 som rullat långt kanske. Tycker det är du som lever i en fantasi. Sålde min 954á förra året för 65 lök.

Hej alla 954 fantaster.

nu har jag gett upp ninjan för att byta till en 954a. ska åka och titta på en till helgen, vad ska jag uppmärksamma???

hojen i fråga har gått 3500mil men priset är satt därefter också. hur pass "slut" är en hoj som rullat den streckan? självklart beroende hur man skött den osv.... men i överlag

hur är hojen annars att köra? jag har inte testat någon

/z

gillade inte skicket på den hojen!! vill efterlysa en 954a! jag är ute efter en vit/svart eller blå/svar hoj

om det är någon som har till salu är jag intresserad!

/z

3500 mil är inte långt. Herregud va folk är rädda för hojar över 2-3000 mil. Kolla motorads 5000 mila tester. De flesta japsar ser knappt använda ut när dom klyver motorn efter 5000 mil. Kolla allmänskicket, provkör och lyssna på motorn.
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
En 1000RR 2004 som rullat långt kanske. Tycker det är du som lever i en fantasi. Sålde min 954á förra året för 65 lök.



3500 mil är inte långt. Herregud va folk är rädda för hojar över 2-3000 mil. Kolla motorads 5000 mila tester. De flesta japsar ser knappt använda ut när dom klyver motorn efter 5000 mil. Kolla allmänskicket, provkör och lyssna på motorn.

http://www.blocket.se/alvsborg/Cbr_1000_rr_800_mil_sv_sald_bra_skick_22510390.htm?ca=5&w=3

kom in i matchen..... sålde själv min 954 för strax över 70k. Men det va 4 år sedan och hojen va i nyskick med 1300mil på mätaren, öhlins styrdämpare och en massa annat godis.

Visst får man begära vad man vill för sin hoj, men bara för det ska man inte tro att folk vill betala det. Särskillt inte i tider med stor arbetslöshet och vintern runt hörnet.

Sålde mina två hojar den här veckan, låg inte ute på blocket mer än en vecka sammanlagt...
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
http://www.blocket.se/alvsborg/Cbr_1000_rr_800_mil_sv_sald_bra_skick_22510390.htm?ca=5&w=3

kom in i matchen..... sålde själv min 954 för strax över 70k. Men det va 4 år sedan och hojen va i nyskick med 1300mil på mätaren, öhlins styrdämpare och en massa annat godis.

Visst får man begära vad man vill för sin hoj, men bara för det ska man inte tro att folk vill betala det. Särskillt inte i tider med stor arbetslöshet och vintern runt hörnet.

Sålde mina två hojar den här veckan, låg inte ute på blocket mer än en vecka sammanlagt...

Kom in i matchen??.....vilken pajas. hahah
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Kom in i matchen??.....vilken pajas. hahah

Tja, du får värdera din hoj hur högt du vill för mig. Men eftersom priserna alltid styrs av tillgång och efterfrågan så kanske man kan dra slutsatsen att får man inte hojen såld så är den för dyr? Sen är det helt valfritt om man vill sänka priset och få den såld eller ha kvar den i garaget..

Personligen skulle jag aldrig ge över 50k för en 6-7 år gammal hoj med över 3000 mil på mätaren, men det är ju jag det. Bara att gratulera att du fick så mkt för din hoj.
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag köpte en 954 -02 med 2700 il på mätaren nu i veckan.
Gav 41000 för den.
Bra skick och går kanon. Lite lätt (mycket lite) skrapad på fotpinnarna vänster sida.

Så om det är nån som har miniblinkers och svart kåpglas att sälja så hojta .

Bus
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top