954-tråden

Jag är på gång att mappa hojen till våren och har en fråga...

Är det någon som bytt ut avgasservon mot en egentillverkad så att man får bort ventilerna?
Resten av avgassystemet är rensat och det sitter ett bolt-on på. Om man tillverkar en ersättningsbitt till avgassystemet skulle man ju i princip få ett helsystem fast betydligt billigare.:)

det jag tänkte göra innan mappning blir alltså

*kn-filter
*rensat avgassystem med fritt blås
*rensa luftburken
*PC3 såklart

Så, har någon bytt ut avgasservon eller är någon sugen på att svetsa ihop en ersättningsbit??
obs inte mitt system på bilden men så ser det ut...:)


Vad är det i luftburken du behöver rensa väck?
 
Vad är det i luftburken du behöver rensa väck?

Har inte kollat i luft burken själv på denna hojen ännu men på verkstaden sa dom att där fanns spjäll eller "flärpar" som man kan ta bort för att bättra på andningen.

Jag slänger upp lite bilder i denna tråden när jag tar tag i det!

Är det någon som har något foto/sprängskiss hade det varit intressant att kolla...
 
Last edited:
Har inte kollat i luft burken själv på denna hojen ännu men på verkstaden sa dom att där fanns spjäll eller "flärpar" som man kan ta bort för att bättra på andningen.

Jag slänger upp lite bilder i denna tråden när jag tar tag i det!

Är det någon som har något foto/sprängskiss hade det varit intressant att kolla...

:tummenupp

Ska bli intressant och se vad du kan tänkas bänka efter avgas, box och filter..

någon som har erfarenhet?
 
:tummenupp

Ska bli intressant och se vad du kan tänkas bänka efter avgas, box och filter..

någon som har erfarenhet?

Tror inte det blir något vidare, 130-140 bakhjulshästar kanske... Har för mig jag sett resultat någonstans här.
Det är iaf inte största andledningen för mig, jag vill mest få bort ryckigheten i insprutningen. Det är mycket av/på-känsla på lägre varv nu vilket kan vara lite jobbigt i stan.
Sen när man ändå ska bänka tänkte jag att det är lika bra att göra allt annat också:)
 
Nån som har nån bra källa där man kan köpa färg till Honda hojarna. Har lyckats ta reda på färg nr på ramen. samma som alla 954:or iförsig men denfinalillasatanslakerarfirman som jag prata med vet att det är en honda färg men kan inte blanda till den då han tappat bort sin färg provs pärm!!!!! :mad:
 
Tjenare!

Någon som har ett Bolt-on eller kanske ett hel/halv system till salu??

Rock On / Per
 
Jag har problem med att min blade inte startar.
När jag vrider om nycklen så tänds allt upp som det ska men jag hör inte det surrande ljudet (bränslepumpen?). När jag trycker på startknappen så blir ljuset svagare men motorn går inte runt alls. Det händer ingenting

Har kollat
Batteriet
Säkringarna (finns det fler än dom som sitter vid batteriet?)
Att dödaren står i rätt läge
Kollat över alla kontakter som jag kan hitta.

Hojen var inne på service precis innan jag ställde in den för vintern där dom bytte stift mm. Den har stått i varmgarage hela vintern och fungerade utmärkt innan den ställdes in.

Någon som kan ha en ide?
 
Jag har problem med att min blade inte startar.
När jag vrider om nycklen så tänds allt upp som det ska men jag hör inte det surrande ljudet (bränslepumpen?). När jag trycker på startknappen så blir ljuset svagare men motorn går inte runt alls. Det händer ingenting

Har kollat
Batteriet
Säkringarna (finns det fler än dom som sitter vid batteriet?)
Att dödaren står i rätt läge
Kollat över alla kontakter som jag kan hitta.

Hojen var inne på service precis innan jag ställde in den för vintern där dom bytte stift mm. Den har stått i varmgarage hela vintern och fungerade utmärkt innan den ställdes in.

Någon som kan ha en ide?

Vill inte verka tjatig men vad menar du med "kollat batteriet"?
D låter ju verkligen som ett batteriproblem. Har du provat att med startkablar använde ett annat batteri för att starta?
Om du nu bara har mätt batteriet så säger inte d specielt mycket om man inte mäter d under last eller gör ett "bränntest".

Hoppas d löser sig!

Markus
 
Last edited:
Jag har problem med att min blade inte startar.
När jag vrider om nycklen så tänds allt upp som det ska men jag hör inte det surrande ljudet (bränslepumpen?). När jag trycker på startknappen så blir ljuset svagare men motorn går inte runt alls. Det händer ingenting

Har kollat
Batteriet
Säkringarna (finns det fler än dom som sitter vid batteriet?)
Att dödaren står i rätt läge
Kollat över alla kontakter som jag kan hitta.

Hojen var inne på service precis innan jag ställde in den för vintern där dom bytte stift mm. Den har stått i varmgarage hela vintern och fungerade utmärkt innan den ställdes in.

Någon som kan ha en ide?

Jag har haft samma problem, det var glapp i kontakten till bränslepumpen (under tanken).
 
Färgsättningar

Tja !!!
Har kolla på bilder på 954:or och sett att det finns svart/gråa och svart/silverfärgade fireblades.
Är det möjligt att få tag i sådana här i Sverige?
Har inte hittat några hittills iallafall..
 
Va de någon ägare av en 954 som va ute o gasade igår inne på småvägarna Stockholm/Arlanda/Uppsala?

Jag och en polare va nämligen ute, höjd med arlanda och tyckte att jag mötte en röd/svart blade..
 
Nån som vet om fälgar med skivor från andra hondamodeller passar på 954:an?
 
Bänkning hos MP

Efter en liten "justering" på MP-Racing så levererar nu mera 954:an 153hk och 100Nm på Bakhjulet. Inte en dipp på effekt kurvan och den kända ryckigheten i gasen är som bortblåst!

:tummenupp
 
Back
Top