954-tråden

Blade 4-ever skrev:
Körde ett tag med 200 däck, såg riktigt fett ut och slangningen gick något stabilare upplevde jag.

Föredrar dock 180 däck då det svänger betydligt lättare. Michelin soft nånting, brukar räcka en 50 mil inräknat några burnar.

Mustigt att elda upp däck på 50 mil.
Fick punka på ett helt nytt däck en gång pluggade det sen burnade jag upp det i en låååååång börn.

Låg så mycket gummi på gatan att man kunde göra 3st bollar av det,blev en svart snögubbe.
 
Det är riktigt najs när det ligger en hög gummi bakom bakhjulet när man börnat.
Jag fick en gång till en riktigt fet smäll när jag börnade upp ett däck men min gamla 929, (kul att det hamnade på film, 8 min 30 sek in i filmen http://www.skankdomination.com/rp3.zip ), tyvärr har jag inte lyckats återupprepa smällen, har dock försökt måååånga gånger :D Nån som vet hur man gör så tar jag gärna emot tips :banana
 
Last edited:
Blade 4-ever skrev:
Det är riktigt najs när det ligger en hög gummi bakom bakhjulet när man börnat.
Jag fick en gång till en riktigt fet smäll när jag börnade upp ett däck men min gamla 929, (kul att det hamnade på film, 8 min 30 sek in i filmen http://www.skankdomination.com/rp3.zip ), tyvärr har jag inte lyckats återupprepa smällen, har dock försökt måååånga gånger :D Nån som vet hur man gör så tar jag gärna emot tips :banana

Varvstopp på 6an kanske?
 
Hjälper inte :3freak :tungan

Kan möjligtvis ha varit så att det varit något med gasen i "däck på burk" som gjorde det, slog mig precis nu. Å andra sidan har jag kört på "däck på burk" mer än en gång o burnat upp däcket utan samma resultat.
 
Blade 4-ever skrev:
Hjälper inte :3freak :tungan

Kan möjligtvis ha varit så att det varit något med gasen i "däck på burk" som gjorde det, slog mig precis nu. Å andra sidan har jag kört på "däck på burk" mer än en gång o burnat upp däcket utan samma resultat.

Pyttsa i helium istället för luft kanske?
 
Det e inte bara bredden på däcket som avgör hur den blir att köra..

Jag bytte från Michelin Sport 180 till Metzler M1 190 och upplevde att den blev mycket lättare att svänga med.... på min gamla Mille iaf....
 
Vad har era hojar för arbetstempratur, och när börjar fläkten köra igång? Körde cykeln för första gången idag. Fläkten började vid 99C och när den stod på tomgång pendlade den´mellan 97C och 101C, bra eller anus? Det låter mycke tycker jag. Har aldrig haft temp mätare med exakta siffror förr :va
 
Kenya skrev:
Vad har era hojar för arbetstempratur, och när börjar fläkten köra igång? Körde cykeln för första gången idag. Fläkten började vid 99C och när den stod på tomgång pendlade den´mellan 97C och 101C, bra eller anus? Det låter mycke tycker jag. Har aldrig haft temp mätare med exakta siffror förr :va
Detta är normalt, med en temp under färd runt 68-75 'C cirkus
 
Kenya skrev:
Vad har era hojar för arbetstempratur, och när börjar fläkten köra igång? Körde cykeln för första gången idag. Fläkten började vid 99C och när den stod på tomgång pendlade den´mellan 97C och 101C, bra eller anus? Det låter mycke tycker jag. Har aldrig haft temp mätare med exakta siffror förr :va

Normalt. :tummenupp Det kyler mycket bättre när du får upp fart och kör. Vid tomgångskörning är det ju bara fläkten som kyler vilket medför lite högre temp.
 
nilzz skrev:
Har köpt ett men har inte monterat det än, väntar på att få hem min undertail så att jag kan montera allt samtidigt. Men det ser fint ut i kartongen iaf.

beställde du från den hemsidan? isåfall fick man betala innan eller vid ankomst? samt får man koppla om mycket?

//Johan
 
Teamturbo skrev:
beställde du från den hemsidan? isåfall fick man betala innan eller vid ankomst? samt får man koppla om mycket?

//Johan


Inte alls så mkt att koppla, motstånd följer med. Jag köpte via ebay, betalade först. Om du vill kan jag leta efter vart och pm det till dig?
 
Mc Semester?

Är det några härifrån som är sugen att hänga på? Datumet är inte spikat till 100% men bra nära. Beroende på antalet så får vi se hur vi bor. Ta och kolla in länken på min signatur så står det lite mera där. Skulle ju vara kul om man kunde få ihop ett riktigt stort gäng?!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top