954, fighter, diskbråck, dagens dilemma!

BajkMajk

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
Smålandstones
Hoj
954 Blade
Tjo!

Dagens dilemma!
Har en 954 Fireblade, men är även ägare till ett gammalt diskbråck som inte tycker om körställningen och vet inte hur jag ska göra?

1. Käka värktabletter inför varje tur?
2. Byta till en cb1000r, alternativt Speed Triple, trots att jag inte har råd? (Vill egentligen inte byta, för min 954 är oförskämt fin)
2. Bygga fullt återställningsbar fighter av 954:an trots att jag inte riktigt har koll på hur man gör det

Lutar mest åt alternativ nr 3 och har räknat lite lätt på kostnaden..
Styrkrona 2000:-
Styre 1000:-
Lyse 1000:-
Övrigt ????:- Vad går det på med andra vajrar och bromsslangar och vad man nu mer behöver?
Hur svårt är det att bygga fighter?
 
Är din 954 oförskämt fin är det väl klokast att sälja den och köpa något färdigfightat.
På så vis får den leva kvar i fint skick och du spar en massa tid.
Som bonus kan du provköra det färdigfightade och lyssna på vad diskbråcket säger innan det blir affär av.

:tummenupp
 
Kommer aldrig förstå en sporthoj som byggs till fighter.
Har bara sett gräsliga byggen med sporthojsdrevning vilket är en värdelös kombination för en rolig nakencykel.

Det finns många roliga cyklar med upprätt sittställning, välj efter plånbok.
Förvisso är 954 billig i försäkring men förhoppningsvis är en nakencykel billigare så där kan du spara lite pengar.

3. Fz1
2. Street triple
1. Superduke
Superduken är vinnare här, finns ingen bättre huligancykel än den.
Gillar du rad4 köp fz1, den är dessutom mest lik 954 eftersom 954 har ett rätt okej mellanregister och det har fz1 också.
Men inte vtwin mellanregister. :D

Lycka till!
Hoppas du hittar något!
 
Tycker med du borde försöka och sälja den. Jag hade själv en fz1 och det är en rolig nakenhoj som är rätt billig i försäkring med.
Mellanregistret är mycket bra på Fz1an men som livinloud säger, inte att jämföra med en vtwin :D
 
Tack för alla goda förslag:tummenupp
Blir väl att man får behålla 954:an och käka ipren tills dess att ekonomin säger ja till ett byte. De enda streethojar som är intressanta och som ligger någonstans inom räckhåll prismässigt då är, Cb1000r, Speed Triple (har jag haft och den gillade jag skarpt) eller kanske Street Triple. Twin har jag haft (TL1000S) och den sålde jag inom en månad, för jag trivdes aldrig med twinkaraktären (jag vet att det säkert är udda) och FZ1 har jag aldrig tyckt om utseendet på.
Idag är det lördag med lotto, man vet ju aldrig:Bugar
 
Kommer aldrig förstå en sporthoj som byggs till fighter.
Har bara sett gräsliga byggen med sporthojsdrevning vilket är en värdelös kombination för en rolig nakencykel.

Tack! Har aldrig heller förstått vitsen med "street-fighters". Till skillnad från caféracer-byggen blir ju resultaten alltid estetiskt vidriga och hojarna långsammare.
 
Jag hade bytt styrkrona och behållt kåporna på och allt.

såhär: SBKCBR954.jpg
 
Back
Top