Nej, vi har ingen reell förmåga att försvara vårt territorium för stunden. Det har våra politiker bestämt att vi inte behövde. Det finns nämligen inga länder i vårt närområde som skulle kunna tänka sig att anfalla ett grannland.
Fast det hade de ju sedan aldrig sagt fastän de hade sagt det där i Augusti förra sommaren.
Tänk på det nästa gång ni röstar och rösta på en politiker med
- lite utrikespolitisk vett och sans
- kunskaper i historia
- nog bakom pannbenet för att dra lärdom av historien
- tillräckligt civilkurage för att inte agera vindflöjel och utan motstånd drivas framför envart mediadrev
- tillräcklig pondus för att stå för sina åsikter även när det inte är personligen gynnsamt i det rådande politiska klimatet den veckan
Berätta sedan för mig vem fan ni hittade som uppfyllde dessa krav, för jag har inte hittat någon...
Fast det hade de ju sedan aldrig sagt fastän de hade sagt det där i Augusti förra sommaren.
Tänk på det nästa gång ni röstar och rösta på en politiker med
- lite utrikespolitisk vett och sans
- kunskaper i historia
- nog bakom pannbenet för att dra lärdom av historien
- tillräckligt civilkurage för att inte agera vindflöjel och utan motstånd drivas framför envart mediadrev
- tillräcklig pondus för att stå för sina åsikter även när det inte är personligen gynnsamt i det rådande politiska klimatet den veckan
Berätta sedan för mig vem fan ni hittade som uppfyllde dessa krav, för jag har inte hittat någon...