950 Adventure ramsned

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 Adventure
Jag hade verkligen velat att dom skötte det bra och jag vet inte varför det blev så där för jag hörde endel bra om dom innan. Men det är Mör Racing i Södertälje. Jag skulle verkligen vilja att det funkade bra och i början verkade det som ett schysst ställe, men sen när jag märke att dom hade missat ramskadan så fuckade allt ur och blev jävligt krångligt och det är ju exakt så man INTE vill att det ska vara. Man vill ju ha en verkstad som man kan komma tillbaka till och få hjälp av när något skiter sig. Nu är ju det liksom förbrukat tyvärr.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Man kanske ska åka ner å höra deras version av allt då...
Hade varit väldigt intressant att få höra! De borde ju om något vara intresserade av att rentvå sitt namn om de känner att det inte gått rätt till mot de..
 

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 Adventure
Dom kanske uppfattar det helt annorlunda, men detta är min sida av det. Jag har varit utan hoj sedan i början av Maj tills nu och under tiden har det varit förenat med mycket frågetecken och undran över vad som händer. Verkstan sa från början att dom hade mycket att göra och att det kunde ta ett tag att få den klar, o det var jag helt med på. Dom hade kunnat säga att dom inte hade tid o jag hade accepterat det till 100%, men det är egentligen från att jag fick tillbaka den och upptäckte elfel och ramskada som det ”tog fart” så att säga. Innan det var det nån förbeställning o lite väntetid, o sånt kan man liksom förstå. Men rest, nej.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har man nu reparerat en cykel och tagit ordentligt betalt av försäkringsbolaget så finns där verkligen ingen ursäkt för att inte vara jäkligt tillmötesgående mot kunden när det visat sig att man ställt till det. Alla kan göra misstag det är hur man hanterar kunden när man ställt till det som skiljer agnarna från vetet.
 

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 Adventure
Har man nu reparerat en cykel och tagit ordentligt betalt av försäkringsbolaget så finns där verkligen ingen ursäkt för att inte vara jäkligt tillmötesgående mot kunden när det visat sig att man ställt till det. Alla kan göra misstag det är hur man hanterar kunden när man ställt till det som skiljer agnarna från vetet.
Ja men precis, fel kan ju alla göra, hade det varit jag så hade jag kommit o hämtat hojen fortare än kvickt och bara löst det för att rädda situationen.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hade varit väldigt intressant att få höra! De borde ju om något vara intresserade av att rentvå sitt namn om de känner att det inte gått rätt till mot de..
Vi säger så här..... De är lätt att skriva saker på ett forum å kasta skit där på en firma..
 

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 Adventure
Vi säger så här..... De är lätt att skriva saker på ett forum å kasta skit där på en firma..
Ja det är jättelätt. Där av så var det inte helt solklart för mig att skriva vilken firma det rörde, men eftersom många ändå tyckte det var rimligt så valde jag att göra det.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Mitt intryck är att just MÖR har dykt upp vid några tillfällen som ett företag som lyckas där andra går bet, en firma som anstränger sig lite extra och som håller på att jobba upp ett bra renommé.

Var det inte dom som ryckte in och försökte bena ut vad som var galet på Albins eländiga 890?

...så, skulle denna genomklappningen kunna vara ett undantag i deras normala sätt att arbeta - ett konvergenscenter där 18 månaders eländigt negativ energi samlas som under ett brännglas och allt bara går helvete hur man än vrider och vänder på det?


Eller skall dom bara bojkottas rakt av?
 

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 Adventure
Mitt intryck är att just MÖR har dykt upp vid några tillfällen som ett företag som lyckas där andra går bet, en firma som anstränger sig lite extra och som håller på att jobba upp ett bra renommé.

Var det inte dom som ryckte in och försökte bena ut vad som var galet på Albins eländiga 890?

...så, skulle denna genomklappningen kunna vara ett undantag i deras normala sätt att arbeta - ett konvergenscenter där 18 månaders eländigt negativ energi samlas som under ett brännglas och allt bara går helvete hur man än vrider och vänder på det?


Eller skall dom bara bojkottas rakt av?
Alltså man ska ju definitivt behålla sin egen uppfattning av dom. Från början var ju denna tråden inte till för att på något sätt slänga skit utan för att höra med internet vad som är rimligt att förvänta sig som kund etc. Och som jag har nämnt tidigare så var/är Mekanikern där väldigt trevlig och tillmötesgående och det kan vara så att jag har råkat ut för en serie olyckshändelser och typ semester som absolut har bidragit till min upplevelse. Att detta är en sk Freakhändelse som man ska bortse ifrån. Jag hörde som sagt också bra om dom innan jag lämnade in hojen i våras.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Från början var ju denna tråden inte till för att på något sätt slänga skit utan för att höra med internet vad som är rimligt att förvänta sig som kund etc.

Under förutsättning att historien och det bifogade fotot är korrekta så är min åsikt följande,

Oavsett vilken firma detta handlar om och oavsett om de varit hjälpsamma gullepluttar eller otrevliga monster - de har felat någonting grönjävligt redan på punkt 1A...!

Om man på något helt outgrundligt sätt lyckas missa ett knäckt ramrör när man inspekterar och "reparerar" en hoj som gått av vägen, ja då har man helt enkelt inte gjort ett väldigt bra jobb...! Man har faktiskt gjort ett fullständigt uselt jobb där man riskerar kundens såväl som andra trafikanters säkerhet. Den mekaniker och den verkstadsansvarige som står bakom detta bör skyndsamt leta efter andra karriärvägar.
 

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 Adventure
Under förutsättning att historien och det bifogade fotot är korrekta så är min åsikt följande,

Oavsett vilken firma detta handlar om och oavsett om de varit hjälpsamma gullepluttar eller otrevliga monster - de har felat någonting grönjävligt redan på punkt 1A...!

Om man på något helt outgrundligt sätt lyckas missa ett knäckt ramrör när man inspekterar och "reparerar" en hoj som gått av vägen, ja då har man helt enkelt inte gjort ett väldigt bra jobb...! Man har faktiskt gjort ett fullständigt uselt jobb där man riskerar kundens såväl som andra trafikanters säkerhet. Den mekaniker och den verkstadsansvarige som står bakom detta bör skyndsamt leta efter andra karriärvägar.
Det är helt rätt att vara något skeptisk till vad man läser på ett forum. Som sagt, den bästa uppfattningen är ens egen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top