Nu rådfrågar jag SH's experter, då jag har lessnat på att vänta på att min gubbe ska få tummen ur röven och få fram nåt vettigt ur sina polare.
Vår son har en 940 som har lite egenheter för sig.
När den startar så skriker det tills den går igång (inte farligt trögstartad)
När man lägger i växel och släpper bromsen så drar den iväg fort som attan utan gaspådrag.
Han testade att låta bilen rulla iväg utan gas och den drog iväg upp till 65 för egen maskin.
Nu har den fått för sig att den ska "dö" när det gasas istället, det liksom händer inget. Den gör inte så hela tiden men lite då och då.
Ibland så bluddrar den på tomgång och ibland inte.
Det bästa är säkert att skrota den men det är ju första bilen och han trivs med den i övrigt, ful som stryk men ändå en bil så att säga.
Vår son har en 940 som har lite egenheter för sig.
När den startar så skriker det tills den går igång (inte farligt trögstartad)
När man lägger i växel och släpper bromsen så drar den iväg fort som attan utan gaspådrag.
Han testade att låta bilen rulla iväg utan gas och den drog iväg upp till 65 för egen maskin.
Nu har den fått för sig att den ska "dö" när det gasas istället, det liksom händer inget. Den gör inte så hela tiden men lite då och då.
Ibland så bluddrar den på tomgång och ibland inte.
Det bästa är säkert att skrota den men det är ju första bilen och han trivs med den i övrigt, ful som stryk men ändå en bil så att säga.