929-tråden

Depåstöd

Är det någon som har depåstöd till en 929? Som ni säkert vet så är svingen osymmetriska därmed kan man inte använda vanlig depåstöd för då lutar hojen en hel del..

Skicka ett PM!!
 
Är det någon som har depåstöd till en 929? Som ni säkert vet så är svingen osymmetriska därmed kan man inte använda vanlig depåstöd för då lutar hojen en hel del..

Skicka ett PM!!

Jag har ett, men inte till salu. På det finns det möjlighet att flytta ner vänster pinne ett par centimeter.

Jag fick panik första gången som jag skulle resa upp 929'an trodde att jag köpte en ramsned hoj:huvet
 
Premiärturen avklarad

Nu är premiärturen avklarad i samband med däckbyte och montering av kort kolfiber Micron rör. :)

Nu ska det på med gula fälgstripes med svart "cbr 929 RR" text på. Sedan ska det monteras kraschpuckar och någon enstaka dekal.
 

Bifogat

  • IMG_0174n.jpg
    IMG_0174n.jpg
    233 KB · Visningar: 54
  • IMG_0122n.jpg
    IMG_0122n.jpg
    243.1 KB · Visningar: 47
Hej är relativt ny här på mc fronten och tänkte höra med er hur man byter motorolja på en 929? Har servat en hel del bilar men just mc är jag som sagt ny på. Är det samma som på bil at man byter olja och oljefilter samt till en ny bricka för oljemuttern varje år? Byter man något mer i samma veva årligen? Bilder är hjärtligt välkomna samt vilken olja som är bäst till den hojen samt hur stor mängd som får plats. Tack på förhand :)
 
Hej är relativt ny här på mc fronten och tänkte höra med er hur man byter motorolja på en 929? Har servat en hel del bilar men just mc är jag som sagt ny på. Är det samma som på bil at man byter olja och oljefilter samt till en ny bricka för oljemuttern varje år? Byter man något mer i samma veva årligen? Bilder är hjärtligt välkomna samt vilken olja som är bäst till den hojen samt hur stor mängd som får plats. Tack på förhand :)

typ det man gör..jag byter olja och filter på dom hojarna jag haft var 300-400 mil.

mängden olja står på kopplingskåpan alt i manualen ( gissar på 3 liter ink filter men osäker )
Val av olja är en het potatis, vissa hävdar att biltemas racing olja är precis lika bra som alla andra.
jag hävdar motsatsen så min koppling och växellåda på alla hojar jag haft och testat med blivit " klånkiga " och skramliga.
min r-1000 slirade kopplingen till och med.
det gjorde den inte med motul oljan så det är lite skumt.
 
Last edited:
typ det man gör..jag byter olja och filter på dom hojarna jag haft var 300-400 mil.

mängden olja står på kopplingskåpan alt i manualen ( gissar på 3 liter ink filter men osäker )
Val av olja är en het potatis, vissa hävdar att biltemas racing olja är precis lika bra som alla andra.
jag hävdar motsatsen så min koppling och växellåda på alla hojar jag haft och testat med blivit " klånkiga " och skramliga.
min r-1000 slirade kopplingen till och med.
det gjorde den inte med motul oljan så det är lite skumt.

Hur går själva bytet till av olja och filter? Det börjar klia i mc tarmen :banana

oljebytet löst!
 
Last edited:
Hej.
Funderar på att köpa en CBR 929 alt 954 då jag tycker dessa ligger bra i pris.
Vad är det för egentliga skillnader på en 929/954 rent prestanda mässigt på pappret skiljer det ju typ bara 2-3hk?
Har även fått ett "bra" pris på försäkring via If men jag undrar om deras märkesförsäkring verkligen har 6000kr i självrisk på vagnskada tycker jag läst någonstans att den är högre på CBR modeller.
Vad betalar ni själv för försäkring för era 929or?
Jag är 26 år och tog mckortet förra året så jag är beredd på att det kostar en del.

Mvh // Janne
 
Hej.
Funderar på att köpa en CBR 929 alt 954 då jag tycker dessa ligger bra i pris.
Vad är det för egentliga skillnader på en 929/954 rent prestanda mässigt på pappret skiljer det ju typ bara 2-3hk?
Har även fått ett "bra" pris på försäkring via If men jag undrar om deras märkesförsäkring verkligen har 6000kr i självrisk på vagnskada tycker jag läst någonstans att den är högre på CBR modeller.
Vad betalar ni själv för försäkring för era 929or?
Jag är 26 år och tog mckortet förra året så jag är beredd på att det kostar en del.

Mvh // Janne

Hej Janne,

929an är en jäkligt kul hoj! :tummenupp
Jag betalar 880:- i månaden för bara trafik..
När jag letade runt hittade jag ingen helförsäkring som var värd att teckna. IF's märkesförsäkring kostar ca 20.000:- och det är 6000:- i självrisk för vagnskada och 15.000:- i självrisk för stöld..
 
Ljusomkopplare

Tjena!

Jag behöver en ljusomkopplare (dem som sitter på vänster handtag och sköter blinkers/ljus osv)

Är det någon som vet vart det finns eller har en till salu??

Till min CBR 9292 såklart :tummenupp
 
Kamkedjesträckaren, byte av sådan. Min kedja slamrar och enligt expertis så är det den som behöver bytas. Vad rekommenderas, manuell eller original. kommer problemen tillbaka om man sätter tillbaka en original? Nån som gjort detta, vart det bättre. Pris? ca 1000;. trodde han jag pratade med, för delen alltså.
Och är det svårt, räcker det med att plocka bort sidokåpan eller måste man bort med mera?
 
Tjena

Saknar lite delar på CBR 929 -01:a.

Jag skulle behöva lite måtten på en distans till det övre motorfästet på höger sida. Och gärna längden på bulten också.

Är det någon vänlig själ som kan hjälpa till med detta tro?

Tack på förhand!
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top