929-tråden

Cykeln i fråga är importerad och kom till sverige hösten -04... gjordes detta på alla cyklar eller enbart svenska? Jag kanske ställer oerhört dumma frågor, men frågar man inget får man inga svar :P


Det bör du kolla upp, dyra grejer.. En Honda handlare kan kolla om det är gjort, det skall vara könslag i ramen någonstans, kommer inte ihåg var.
Detta gjordes i alla fall i Europa, men det säger ju inte att det är gjort på alla hojar.
 
Det bör du kolla upp, dyra grejer.. En Honda handlare kan kolla om det är gjort, det skall vara könslag i ramen någonstans, kommer inte ihåg var.
Detta gjordes i alla fall i Europa, men det säger ju inte att det är gjort på alla hojar.

könslag? Det vore bra om någon kunde visa eller berätta var det sitter så man kan kontrollera ifall det är gjort =)

Tacksam för att ni tar er tid att svara på mina frågor =)

MVH Niclas
 
hämtade toppen till hojen i dag.
nu är det bara vänta på packning o bulltar sen är man igång igen:)
 
Bara hoppas du får grjerna fort! Lämnar barna på torsdag sen ska jag åka järnet i en vecka för o få lite fart i nya hojjen inför Gelleråsen :D
 
Mitt lilla problem när jag ska köpa 929 är att jag bara har mellanklasskort...

Därför blev jag lite sugen på den här:
http://www.blocket.se/vi/12595062.htm?ca=13_s
Dock hade han ingen riktig sericebok utan den tidigare ägaren hade tydligen gjort en egen... Han sa att den stora 3000-milaservicen var gjord men det finns väl ingen sådan? :va Och vad gäller laddningen skulle han lämna in den på verkstad för att fixa detta så han säljer en fullt fungerande hoj.

Men efter att ha kikat runt lite har jag hittat några långmilare med sericebok
t ex:
http://www.blocket.se/vi/12700198.htm?ca=13_s

eller:
http://www.blocket.se/vi/12904081.htm?ca=13_s

Så min fråga är... Om ni var i mina kläder, vilken skulle ni ha köpt? De två senare går ju att strypa och regga om. Dock nalkas 4800-milaservicen...
 
Mitt lilla problem när jag ska köpa 929 är att jag bara har mellanklasskort...

Därför blev jag lite sugen på den här:
http://www.blocket.se/vi/12595062.htm?ca=13_s
Dock hade han ingen riktig sericebok utan den tidigare ägaren hade tydligen gjort en egen... Han sa att den stora 3000-milaservicen var gjord men det finns väl ingen sådan? :va Och vad gäller laddningen skulle han lämna in den på verkstad för att fixa detta så han säljer en fullt fungerande hoj.

Men efter att ha kikat runt lite har jag hittat några långmilare med sericebok
t ex:
http://www.blocket.se/vi/12700198.htm?ca=13_s

eller:
http://www.blocket.se/vi/12904081.htm?ca=13_s

Så min fråga är... Om ni var i mina kläder, vilken skulle ni ha köpt? De två senare går ju att strypa och regga om. Dock nalkas 4800-milaservicen...

Den första är väll import?

Jag skulle inte vara rädd för att köpa en långmilad 929..
Min förra hade rullat 4600 och kändes fortfarande hur bra som helst..
 


köp min:tummenupp .....fast den e heller inte strypt...

Hur långt har den gått, har du servicebok och hur mycket vill du ha?

Den första är väll import?

Jag skulle inte vara rädd för att köpa en långmilad 929..
Min förra hade rullat 4600 och kändes fortfarande hur bra som helst..

Japp, den första är import. Eftersom det heller inte finns någon riktig servicebok blir man ju lite osäker på miltalet. Den kan ju lika gärna ha gått 6100 mil...
 
Last edited:
´Någon som kan tipsa mig om kåpglas till 929:an.

Skulle kunna tänka mig ett lite förhöjt DB glas.

Har läst om en del som tycker att det blir mer vinddrag runt hjälmen med högre glas.

Har någon bild på DB som sitter monterat på 929:an så får ni gärna slänga upp dom, eller erfarenheter om glasen.
 
´Någon som kan tipsa mig om kåpglas till 929:an.

Skulle kunna tänka mig ett lite förhöjt DB glas.

Har läst om en del som tycker att det blir mer vinddrag runt hjälmen med högre glas.

Har någon bild på DB som sitter monterat på 929:an så får ni gärna slänga upp dom, eller erfarenheter om glasen.


Jag har ett Puig DB på min. Blev mycket behagligare att köra tycker jag, och så är det snyggare med. Slänger upp en bild, kanske inte den bästa men de var enda jag hade.
 

Bifogat

  • Puig_DB.jpg
    Puig_DB.jpg
    51 KB · Visningar: 89
Hur långt har den gått, har du servicebok och hur mycket vill du ha?



Japp, den första är import. Eftersom det heller inte finns någon riktig servicebok blir man ju lite osäker på miltalet. Den kan ju lika gärna ha gått 6100 mil...


Den första är import, ingen service bok ock kåpor från en -00a? Den hade jag aldrig valt, dom andra ser ju helt okej ut och det är ingen fara att dessa gått lite.
 
Jag har ett Puig DB på min. Blev mycket behagligare att köra tycker jag, och så är det snyggare med. Slänger upp en bild, kanske inte den bästa men de var enda jag hade.

Var har du köpt ditt kåpglas nånstans?? Letar efter ett vettigt.. är less på att inte kunna åka fortare än 150 utan att blåsa av hojen....
 
Jag köpte mitt på Jussis Motor här på Åland, antar att det kanske inte är det bästa alternativet för dej! :)

haha nej kanske inte det nej... :tummenupp Då får jag nog titta runt på nätet o se om jag hittar något...:) Men tack för hjälpen...
 
Idag fick jag hem packning och bulltar till toppen:tummenupp
glad som man är börjar ihopskruvandet.
toppen monteras o dras, lägger på kammar och kammkedjan.
börjar o dra överfallen till kammarna (m6-12nm) i rätt ordning, när en skruvjävel börjar att gå runt:mad: :mad: förbannade vildgäng:huvet
suck! jaja bara att dra i helicoil
 

Bifogat

  • toppen.JPG
    toppen.JPG
    47.5 KB · Visningar: 75
Bromsbelägg runt om...

Halloj, behöver införskaffa nya bromsbelägg runt om, nån som kan tipsa om nån lämplig sort? och vart de lämpligen införskaffas, gärna internetbutiker.

Vill ha så likt orginalbromsarna (men billigare) som möjligt så inte skivorna slits ner onödigt snabbt.

tackpåförhand :tummenupp
 
Back
Top