929-tråden

Går i tankar att bli med 929.
För- o nackdelar?
Service intervaller?
Vanliga fel?

kort sagt, vad ska jag leta efter o kika extra noga på vid koll av 929?
Letar främst efter 01-02.

Mvh
Rodz

929:an fanns bara 00-01
Servas var 1200 mil..
2400:a mila servicen är dyr med ventiljustering..

Det är en Honda, inga fel..:rolleyes:

Men 929:an hade lite strul med kopplingskorgen.. Men en garantigrej..
Bytte på min nydligen på garanti..Inga problem..

Provkör och bilda dig en uppfattning.. Det är ju trotts allt Du som ska ha hojen och trivas..
 
929:an fanns bara 00-01
Servas var 1200 mil..
2400:a mila servicen är dyr med ventiljustering..

Det är en Honda, inga fel..:rolleyes:

Men 929:an hade lite strul med kopplingskorgen.. Men en garantigrej..
Bytte på min nydligen på garanti..Inga problem..

Provkör och bilda dig en uppfattning.. Det är ju trotts allt Du som ska ha hojen och trivas..

Tror det var kopplingsarmen, den som går ner i motorn som krånglade::va Jag bytte min, orginal är för vekt i godset, men det var varken svårt el dyrt att byta själv, under 500 kr.

Har precis bytt lameller vilket gick utan problem men när vi skulle sätta på motorkåpan igen så får vi inte till kopplingsarmen ner i motorkåpan att dra isär/koppla ur. När vi lägger i ettan och kopplar ur så rullar inte hojen, dvs växeln verkar ligga i. Tacksam för snabbt svar, PM:a eller ring gärna på 0709-709385. Dan.

Risk för att kopplingsarmen gott av i godset.., bara att släppa igen och se.
Behöver du en omgående så har jag en ligger(lagad orginal) den höll en bandag och till och ifrån, kanske håller ett tag till, kan vara beställningspryl med väntetid. PM.a om du behöver.
 
Last edited:
Tror det var kopplingsarmen, den som går ner i motorn som krånglade::va Jag bytte min, orginal är för vekt i godset, men det var varken svårt el dyrt att byta själv, under 500 kr.



Risk för att kopplingsarmen gott av i godset.., bara att släppa igen och se.
Behöver du en omgående så har jag en ligger(lagad orginal) den höll en bandag och till och ifrån, kanske håller ett tag till, kan vara beställningspryl med väntetid. PM.a om du behöver.

Problemet verkar vara löst. Tack ändå!
 
nån härifrån som ska me på nån samåkning nästa vecka? i stockholmstrakten...
 
är ledig för åkning from. tisdag så jag är på, skulle vara kul att ha ett par "bläjdar" runt sig :)


ja d e alltid roligt å va ett gäng som glider runt. jag har dock inte haft så mycket tid den här veckan, blev helt översvämmad med jobb. jag får satsa på nästa vecka istället...


hur fort har ni lyckats skrämma upp era blejdar i? nån som gjort nå trim lr nåt?
 
300 på mätaren med 2 kugg upp bak, tur att det inte är nån 5kr´s skithoj som stannar på 299.

:yoparty vad är det för årsmodell på hojen?

jag har inte petat något alls på min 01-a, helt original alltså och där stannar mätaren på 265. kunde kanske gått lite mer, men då skulle d ta lite tid tror jag.
 
ja d e alltid roligt å va ett gäng som glider runt. jag har dock inte haft så mycket tid den här veckan, blev helt översvämmad med jobb. jag får satsa på nästa vecka istället...


hur fort har ni lyckats skrämma upp era blejdar i? nån som gjort nå trim lr nåt?

Haft min 00:a upp i 285. Hel system Hot Cam är det ända. Men jag har inte pressat henne.
 
:yoparty vad är det för årsmodell på hojen?

jag har inte petat något alls på min 01-a, helt original alltså och där stannar mätaren på 265. kunde kanske gått lite mer, men då skulle d ta lite tid tror jag.

Det är en 00, jag ska slänga GPS´en i kutsen nån dag så man får riktiga siffror.
 
Jag funderar på att köpa kraschkåpor från Kina. Det hade varit skönt att sätta på ett helt set kraschkåpor för att spara original om olyckan inträffar, (har halvförs). De jag har hittat på ebay ligger på 300-450 dollar utan frakt.

Vet ngn hur passformen är på dessa. Passar de hyfsat eller måste man såga sönder kåporna helt för att få på dem?
 
Sitter någon av er på någon teknisk info utöver de PDFer som ingår i filen Honda_Fireblade_CBR929RR_'00_Miscellaneous_Infos.zip som cirkulerar på nätet?

Jag saknar bl.a info om toleranser rörande kopplingen och lamellerna, hur man mäter slitaget på skivorna osv?

Vidare så saknar jag namn på respektive del i dokumentet "Honda Fireblade 2000 929 Microfiches.pdf" Varje del har ett nummer men finner ingen namn som sagt. :gnissla
 
Sitter någon av er på någon teknisk info utöver de PDFer som ingår i filen Honda_Fireblade_CBR929RR_'00_Miscellaneous_Infos.zip som cirkulerar på nätet?

Jag saknar bl.a info om toleranser rörande kopplingen och lamellerna, hur man mäter slitaget på skivorna osv?

Vidare så saknar jag namn på respektive del i dokumentet "Honda Fireblade 2000 929 Microfiches.pdf" Varje del har ett nummer men finner ingen namn som sagt. :gnissla

du har PM

Nån som vet om bakdelen från 954RR passar på en 929 utan mod eller om man är tvungen att ändra nått för att få den att passa? Vet att frågan tagits upp tidigare men den som frågade fick aldrig nått svar på det. Gillar den bakdelen och vore nice om man kunde hitta en och att den passade någotsånär smidigt :gnissla
 
Jag funderar på att köpa kraschkåpor från Kina. Det hade varit skönt att sätta på ett helt set kraschkåpor för att spara original om olyckan inträffar, (har halvförs). De jag har hittat på ebay ligger på 300-450 dollar utan frakt.

Vet ngn hur passformen är på dessa. Passar de hyfsat eller måste man såga sönder kåporna helt för att få på dem?


Räkna med en saftig frakt kostnad och lägg på tull och moms på hela kalaset.. Eller kolla med Grevens MC delar om dom inte har billiga till din hoj, säkert helt okej pris + att det är 100 gånger enklare och säkrare!
 


Nån som vet om bakdelen från 954RR passar på en 929 utan mod eller om man är tvungen att ändra nått för att få den att passa? Vet att frågan tagits upp tidigare men den som frågade fick aldrig nått svar på det.

Kul att det är fler som har samma funderingar, jag har sett på amerikanska forum att det byts sving på 929:an till 954:ans men jag har inte lyckats lista ut om det är problemfritt.

Orsaken till att jag undrar är att jag har en repig sving efter en lättare vurpa och då skulle jag gärna bytta till en i mitt tycke snyggare sving + att det går att montera bobbiner på den.

Sedan skulle jag vilja fylla på med en fråga till, 954:ans bakdämpare, passar den.

Bakdämparen på min hoj verkar vara lite svampig och då skulle det vara kul att kunna hitta en beg. som kommer från en så ny hoj som möjligt.
 
Kul att det är fler som har samma funderingar, jag har sett på amerikanska forum att det byts sving på 929:an till 954:ans men jag har inte lyckats lista ut om det är problemfritt.

jo det vore kul om nån hade nån aning om det. JAg vill åt stilen på baklyst på 954:an och undrar om det går att byta bakkutsen och ev undertray rakt av om det är samma fästen på ramen eller om man måste göra nått spec för att få det att passa??!
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top