929-tråden

zajtar skrev:
imorn så ska jag byta däck på min hoj fram å bak :banana
Lyckades få tag på ett micro depåstöd förr 300 kr oxå heheh så nu har man det fyfan va gott har varit lite jobbigt att skruva ,
idag fick jag mina dioder blinkirs ,
men skylthållarn fick man lämna tillbaka dom hade fått fel :4skrika
fick iallafall tag i en enklare variant så det blir att man får borra och skapa nya hål ,eh vem sa att det skulle vara enkelt . :brinnerup

men jag har en lite fråga var sitter relät till blinkirserna på 929 det måste bytas ut det blinkar för snabbt

Reläet sitter bakom framrutan! Angående det där att svingen har olika höjd så löste jag det på det här sättet. Jag kapade av pinnen som gummiklacken satt fast i (den som svingen ligger i) tog ett plattjärn modell grövre, mätte upp höjdskillnaden mellan höger och vänster sida. Sen var det bara att borra två hål i plattjärnet med höjdskillnaden som cc-mått, stoppa i pinnarna och punkta fast. Funkar kanon (ska försöka ta ett bättre kort, fick förstora ett gammalt kort ganska ordentligt och beskära).
 

Bifogat

  • depåstöd.jpg
    depåstöd.jpg
    79.5 KB · Visningar: 254
shit

Zephro skrev:
Reläet sitter bakom framrutan! Angående det där att svingen har olika höjd så löste jag det på det här sättet. Jag kapade av pinnen som gummiklacken satt fast i (den som svingen ligger i) tog ett plattjärn modell grövre, mätte upp höjdskillnaden mellan höger och vänster sida. Sen var det bara att borra två hål i plattjärnet med höjdskillnaden som cc-mått, stoppa i pinnarna och punkta fast. Funkar kanon (ska försöka ta ett bättre kort, fick förstora ett gammalt kort ganska ordentligt och beskära).

herreugd va mycket arbete , själv behövde man inte nåt ,det va bara å lyfta på hojen me stödet,tur det :banana ,
om jag bara bytter ut det relät fungerar det då till alla 4 lampor ,eller måste man ha 2 st :va
 
zajtar skrev:
herreugd va mycket arbete , själv behövde man inte nåt ,det va bara å lyfta på hojen me stödet,tur det :banana ,
om jag bara bytter ut det relät fungerar det då till alla 4 lampor ,eller måste man ha 2 st :va


Hehehe.....så jävla mycket arbete var det inte, tog typ 20minuter att fixa, sen funkade det ju innan oxå, det var bara det att jag retade mig på att hojfaen lutade!

Reläet är till alla 4 lamporna.
 
zajtar skrev:
skulle jag nu köra 1000 så skulle helförsäkringen öka från nåra tusenlappar om året till 17 000 om året så e supernöjd me den ,

men såklart om om två år så köper jag en 1000 rr

smakar de kostar de
 
haha

Zephro skrev:
Hehehe.....så jävla mycket arbete var det inte, tog typ 20minuter att fixa, sen funkade det ju innan oxå, det var bara det att jag retade mig på att hojfaen lutade!

Reläet är till alla 4 lamporna.

haha du e inte klok ,,
okey bra då ska det inte vara nåra problem me å byta ut skiten imorn ,,

Helgon26 skrev:
så gott smakar den inte :D

så gott e det inte ,
dom pengar kan jag lägga på en skön mc resa till italien :banana
 
ngn som vet vart man kan hitta några snuýgga fälgar till hojen lr??? har kollat överallt känns det som. några tips tack.
ngn i jkpg som har 929??
 
Temperatur på 929:an

Hur varm blir era 929:or när den står på tomgång?
enligt min tempmätare blir min 106 grader och sen går fläkten igång
är inte de lite högt?
Borde inte den koka vid det gradtalet, Eller kan de vara så att tempmätaren
inte stämmer.
När går er fläkt in? nån som vet?
//M
 
Hooligan skrev:
Hur varm blir era 929:or när den står på tomgång?
enligt min tempmätare blir min 106 grader och sen går fläkten igång
är inte de lite högt?
Borde inte den koka vid det gradtalet, Eller kan de vara så att tempmätaren
inte stämmer.
När går er fläkt in? nån som vet?
//M


102 grader. Tänkte precis samma sak som dig.

Eller ja, tempen vänder på 102 grader....

/BRASSARN
 
Min blir oxå över hundra grader, det är ju lite övertryck i kylsystemet därför kokar den inte! Så fort fläkten startar sjunker den ganska fort igen!
 
Tjena! Jag köpte mig en 929:a för en vecka sedan och har en liten fråga som någon här kanske kan svara på (jag är nämligen 14 mil från hojen)! Jag har en pytteliten spricka i lyktglaset fram (knappt en cm lång). Tack vare detta har det smitit in lite vatten så att insidan av glaset är en aning smutsig.
Kan man komma innanför och putsa glaset på något sätt?
Hur bör jag göra för att sedan laga sprickan så att det ej läcker in på nytt när jag ska börja köra med hojen?
 
BajkMajk skrev:
Tjena! Jag köpte mig en 929:a för en vecka sedan och har en liten fråga som någon här kanske kan svara på (jag är nämligen 14 mil från hojen)! Jag har en pytteliten spricka i lyktglaset fram (knappt en cm lång). Tack vare detta har det smitit in lite vatten så att insidan av glaset är en aning smutsig.
Kan man komma innanför och putsa glaset på något sätt?
Hur bör jag göra för att sedan laga sprickan så att det ej läcker in på nytt när jag ska börja köra med hojen?
Vet inte exakt men jag tror du får plocka bort det och rengöra därefter.... sen laga med transparant sillicon... men detta är ju bara ett förslag. Kanske finns bättre sätt. Lycka till
 
drevning

jag kör med orginal drevning, men är sugen på att dreva ner, hur mkt skall jag drev ned?????
Och märker man det tydligt???

mvh
rayback
 
fråga killerB :tummenupp
 
KillerB skrev:
Vet inte exakt men jag tror du får plocka bort det och rengöra därefter.... sen laga med transparant sillicon... men detta är ju bara ett förslag. Kanske finns bättre sätt. Lycka till

Går det att plocka bort själva glaset ifrån lyktinsatsen? Jag trodde att de satt ihop, så att man blir tvungen att byta hela lyktan om man nu skulle spräcka den rejält. Vad det gäller själva lagandet så funderade jag lite på om silikon kunde vara lösningen, så nu när du också föreslår det, får det nog bli ett försök med detta
:tummenupp
Man vill ju helst slippa köpa en helt ny framlykta för x antal tusenlappar :mad:
 
är 929 något o ha? har min till salu nu o letar i alla hörn efter nått nytt. det jag tycker e mest avskräckande är priserna som ligger runt 60k, är detta "annons" priser eller e det vad man får ge? t.ex en r1 kan man ju då få mkt billigare. tycker rent allmänt priserna nästan stiger, för två år sedan kryllade det av r1or m.m för 40-50k, nu tycker jag det e väldigt sällsynt.
men om man hade tänkt ha hojen för allmän landsvägskörning, turer med tjejen, långturer hem till skåne samt busa lite, är då 929an passande tro?
tacksam för lite svar!
 
zajtar skrev:
det gick jätte bra me det depåstöd som jag köpte e gö nöjd me min hoj ,
skulle jag nu köra 1000 så skulle helförsäkringen öka från nåra tusenlappar om året till 17 000 om året så e supernöjd me den ,

men såklart om om två år så köper jag en 1000 rr

Vad betalar du Helförsäkring och vilket bolag?

:confused:
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top