klas fransson
Ny medlem
Motorn dog.Stanna slog av och på nyckeln. Reläna klicka men inget bzzzzz hördes.Vad kan det vara?Ingen fel indikering.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det är bränslepumpen. Full Tank. Det är väl den som surrar när man slår på tändningen när ett relä har klickat? Är den svår att byta?
Provlampan lyser 12v både vid kontakt och pump.Lyser ca 4-6sek när tändingen slås på.Startmotorn går. Pumpen går vid koppling direkt till batteri.![]()
Genom pumpens kablage sammt+ - på batteriet
Instrumentet var kass.Provade med vanliglampa nu.Verkar ej vara ström i kontakten tii pumpen Vad mer kan det vara ? jordfel? vältgivarenfungerar när jag vickar på den.Någon nära kristianstad som är bra på el och vill tjäna en peng Transport av mc till mek kan ordnas Tack för idag 2 öl väntar
Jepp, bränslepumpen brukar ticka eller surra när man slår på tändningen. Är en hyggligt simpel sak att byta, du ser ju hur den gamla sitter. Outflow til förgasarna och inflow från soppafilter/tank, och så koppla till batteriet förstås. Se till att slangarna sitter tight med slangklämmor el liknande.
Hur den sitter lokerad på just din 929 kan jag inte sia om men den informationen hittar ju lätt på nätet eller i verkstadshandbok.
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|
|
Bike-Dagarna har öppnat!
Vinn en airbagväst från Dai... |
|