900RR -98 startar inte

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
HAr precis tagit fram den från vintervilan. Men nu då jag försöker så vill den inte starta. Batteriet var urladdat men det gick att ladda på. Har bytt soppan i den (tömt ur och kört runt lite). Kollade tändstiften och de så väl ok ut (är ingen expert). Var ganska blöta först men jag torkade av dem. Men nu går den bara runt och vill inte starta.

Vad kan det vara mer?

HAr precis tagit fram den från vintervilan. Men nu då jag försöker så vill den inte starta. Batteriet var urladdat men det gick att ladda på. Har bytt soppan i den (tömt ur och kört runt lite). Kollade tändstiften och de så väl ok ut (är ingen expert). Var ganska blöta först men jag torkade av dem. Men nu går den bara runt och vill inte starta.

Vad kan det vara mer?

Har du gnista?

Vad kan det vara mer?
Har du otur nu så måste du slänga i ett par nya stift!!!
Glöm ej isåfall att köra runt motorn lite utan stift i, 98% att det är detta fel!!!
Om stiften blivit sura så händer det ofta att dom inte ger rätt gnista sedan!

Har du otur nu så måste du slänga i ett par nya stift!!!
Glöm ej isåfall att köra runt motorn lite utan stift i, 98% att det är detta fel!!!
Om stiften blivit sura så händer det ofta att dom inte ger rätt gnista sedan!

Hm, kan vara farligt att köra utan stift i, för tändboxen alltså. Vet inte om Honda är känslig för det...

Hm, kan vara farligt att köra utan stift i, för tändboxen alltså. Vet inte om Honda är känslig för det...
Det hade jag ingen aning om, jag har alltid gjort detta, men man kanske kan blåsa torrt med tryckluft istället:tummenupp

Det hade jag ingen aning om, jag har alltid gjort detta, men man kanske kan blåsa torrt med tryckluft istället:tummenupp

Ta ur stiften och skjut den torr, surade ner mina stift på en CBR 900 -95...
Fick inte heller snurr på den med de gamla stiften, Skjut den torr och nya stift så ska du se att den startar....:tummenupp

Har man otur kan det bli ett djävulskt överslag då gnistan försöker hoppa en halvmeter typ. Motståndet blir fel, eller hur det nu fungerar elektriskt... Har jag hört...

Det jag gör, som vi alltid gör på firman när en hoj surat ner stiften, är att kasta de gamla och gänga i nya. Om det beror på kostnaden, att det är dyrare att mecka med gamla sura stift än att stoppa i nya, eller vad, har jag aldrig tänkt på...

Tryckluft? Tja, jag ska inte säga nej då jag aldrig provat...

Kan vara dåligt batteri också. Orkar dra runt startmotorn men inte med den kraften att den får "tillräcklig snurr på maskineriet". Annars är startgas ett hett tips.

Blev följande efter tipsen.

Nya stift (500spänn...suck)
Startgas

Sen gick det fint, eller vad man ska säga. Var orolig på tomgång och lade av. Men efter lite justering så blev det nog bra ändå.

Måste åka förbi mc-rep så att de får lyssna på den, jag är så dålig på att avgöra ljud. Men det skramlar lte.

Blev följande efter tipsen.

Nya stift (500spänn...suck)
Startgas

Sen gick det fint, eller vad man ska säga. Var orolig på tomgång och lade av. Men efter lite justering så blev det nog bra ändå.

Måste åka förbi mc-rep så att de får lyssna på den, jag är så dålig på att avgöra ljud. Men det skramlar lte.

Behövde du startgas med nya stift och ny soppa? :va :va

Vad har du justerat?

*/ ?>
Back