Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag får väl komma upp iår igen så du får testa min? :>duckie skrev:Flyer, jag är blondiiiiiin, jag begriper inte sånt där.
Mats757 - mycket bra text. jag tänker inte försöka överbevisa dig![]()
duckie skrev:Vad skiljer en 90 graders twin mot en vanlig twin? (jaja förutom lutningen) Vad är en vanlig twin? Vilka egenskaper tillhör den ena och den andra?
Lam-Kaka skrev:Jo men TLR är ju en japs hoj = bred. Sen om du jämför en mille och en gsx 750r eller likande så kommer märka att gsx är mycket bredare.
Flyer skrev:Duckie - gå nu från teori till praktik: Köp en ny hoj! SV1000 (storebror till SV650) kunde kanske va nåt... en 650 kanske är för smal och inte så lång...
Jag hamnar i den vurpan, jag protesterar inte, men har förmodligen otur när jag tänkerMats757 skrev:En tankevurpa som många hamnar i är att, när vevaxeln har snurrat 90 grader från att ha varit i topp så har kolven gått MER än halva slaglängden. Nu hoppas jag att många kommer att protestera. För jag älskar att överbevisa den tesen.![]()
Heja Dalarna
duckie skrev:Tror inte jag vågar mig på storebror ännu!
Fast jag skulle gärna vilja...
2fast4hjo skrev:Kom ner från dalarna o prova min sv 1000
Okej att det är sambon som kör men hojen är min så det är bara för pöjken att kliva av.![]()
blom skrev:en riktig twin har 60*
Flyer skrev:Får jag följa med som eskort och som referens? Är lite sugen att kika på en SV till min sambo. Min twin är lite stor för stor för henne...
2fast4hjo skrev:Kom ner från dalarna o prova min sv 1000
Okej att det är sambon som kör men hojen är min så det är bara för pöjken att kliva av.
Bra tråd![]()
sharpedge skrev:Jag får väl komma upp iår igen så du får testa min? :>
Ska du skaffa en ny hoj?
Att glidarna har 45 graders twinnar, är för att dom åker kåplöst.ola_sandin skrev:Olika sorters v-twin:
Ofta är glidare 45 graders twinnar, medan de FLESTA v-twinar som sitter i sporthojar är 90 graders (även kallade L-twin på ducatispråk)
Det borde vara lättare att få ut effekt ur en 90 graders v-twin, men vad vet jag..
Mats757 skrev:En tankevurpa som många hamnar i är att, när vevaxeln har snurrat 90 grader från att ha varit i topp så har kolven gått MER än halva slaglängden. Nu hoppas jag att många kommer att protestera. För jag älskar att överbevisa den tesen.![]()
Roger_SWE skrev:Att glidarna har 45 graders twinnar, är för att dom åker kåplöst.
90 graders twinnar är inte lika snygga att se på(tycker jag), men underbara att köra
Det är riktigt. 90 graders twin = Om du vill ha effekt och bra balans utan balansaxlar.
ola_sandin skrev:Olika sorters v-twin:
Ofta är glidare 45 graders twinnar, medan de FLESTA v-twinar som sitter i sporthojar är 90 graders (även kallade L-twin på ducatispråk)
Det borde vara lättare att få ut effekt ur en 90 graders v-twin, men vad vet jag..
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |