854cc kit till min ducce 748??

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
har börjat snegla på ett 854 kit till bågen..

nån som har satt på??
vill gärna vet vad ni tykte om det.. effekt skillnad osv..
är det värt pengarna??

tycker 748 tappar lite på mellanregistret mn jag gillar karaktären på motorn så kittet borde väl få en jäkla snurr på spisen??

mycket tacksam för svar.

// windeståhl

Enligt rykten från ducatifolk ska 854-kitet vara riktigt roligt, till och med roligare än de som kör 996.
Mest för att det ger bättre punch i botten, samtidigt som de ändå är varvvilligare än 996'an.
Dessutom ett relativt billigt trim.

skövde_pöjk skrev:

nån som har satt på??
är det värt pengarna??

tycker 748 tappar lite på mellanregistret mn jag gillar karaktären på motorn så kittet borde väl få en jäkla snurr på spisen??

mycket tacksam för svar.

// windeståhl

Man kan borsta ett svin, men det är fortfarande ett svin :hihi :hihi
(gammalt ordspråk)

Det känns som om ducceklubben.org är ett bättre forum för
såna frågor - Prova där !

skövde_pöjk skrev:

nån som har satt på??
är det värt pengarna??

mycket tacksam för svar.

// windeståhl

oFFkeFF skrev:
Enligt rykten från ducatifolk ska 854-kitet vara riktigt roligt, till och med roligare än de som kör 996.
Mest för att det ger bättre punch i botten, samtidigt som de ändå är varvvilligare än 996'an.
Dessutom ett relativt billigt trim.

har hört lite om att det ska va ett riktigt schysst kit.. den igentliga anledningen till varför jag funderar på kitet är att jag ändå måste fixa bort cylindrarna i vinter.. hojen dricker MYCKE olja(1,3 liter på 300 mil)..måste byta kolvringar å sånt tjafs.. det kostar mig ganska mycke pengar så då var steget upp till trimmkitet inte stort.. å om man jämför så är ju trimmet roligare än nya kolvringar:)

Visst är det värt att sätta på ett 854-kit. Tar du bara kolvar och cyllar, så får du en hoj som går lika bra som en 916 men är lite toppigare i karaktären. Jämfört med standard 748 så blir det ett jäkla lyft i mellanregistret.

Går du ett steg längre och moddar topparna lite med större ventiler och lite putsning, så får du nästan 996 effekt på toppen. Har haft en sådan i mitt garage och de blir riktigt roliga då.

Som tredje steg monterar du i R-kammar och får en "748:a" som precis orkar dra om en 996:a upp till 200km/h.

Vill du ha hjälp med jobbet, så sysslar jag ganska så mycket med Ducati och trim av dessa. Dessutom till en ganska så human ersättning. :tummenupp

/Micke

Bara som referens, så går mina hojar ALLTID fortare än de som moddats hos en viss stor leverantör ca 5 mil utanför GBG. Har haft 3 st i min bekantskapskrets med 854-kit, och den i mitt garage gick klart bättre!! Så pass bättre att de andra sålde sina 854:or ganska så omgående!! :D

skövde_pöjk skrev:

nån som har satt på??
är det värt pengarna??

mycket tacksam för svar.

// windeståhl

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...