8500:- för att spela tv-spel och bli matad.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Jaha då sitter man här igen. Andra omången av totalt två. Sitter på avd. 64 på sjukan och deltar i en medicinsk forskningsstutdie. I morgon bitti kl 0700 är det revälj och minuten senare får man en kateter uppkörd i armen. Därefter ska jag käka en tablett och sedan är det blodprovtagning varje timme till kl 0200. Jag får gå hem på torsdag kväll kl 0900.

Tiden kommer jag, precis som förra veckan, bedriva med tv-spel, surfa på SH, plugga lite, se på film. Man får 5 serverade mål mat om dagen och man behöver inte ens duka av efter sig :banana

För detta får man 8500:-. För att spela tv-spel, ta blodprov och bli matad. :tummenupp

honkiie skrev:
vars gör man det, hur lång tid tar det?? vart anmäler man sig??

Det bedriv konstan forskning på sjukan. denna gången var det en epelepsimedicin. totalt 4 dagar . Ersättningen kan vara olika men oftast runt 10000:-

Man måste vara helt frisk o skit. Man behöver inte ha någon anknytning till den medicin som ska testas. I vissa studier finns inte ens ngn medicin inblandad. Hör efter på sjukan... d.v.s. ngt av de stora sjukhusen i Sverige.

Santo skrev:
Det bedriv konstan forskning på sjukan. denna gången var det en epelepsimedicin. totalt 4 dagar . Ersättningen kan vara olika men oftast runt 10000:-

Man måste vara helt frisk o skit. Man behöver inte ha någon anknytning till den medicin som ska testas. I vissa studier finns inte ens ngn medicin inblandad. Hör efter på sjukan... d.v.s. ngt av de stora sjukhusen i Sverige.

närmaste borde vara umeå, billigt med tåg. Och här har jag jobbat för mina pengar i flera år.. LIKE A SUCKER!! Undrar hur stämplingen påverkas om man ligger där i fyra dagar? för det blir ju ändå 96 timmar, då borde jag nästan gå minus på det.

Last edited:
honkiie skrev:
närmaste borde vara umeå, billigt med tåg. Och här har jag jobbat för mina pengar i flera år.. LIKE A SUCKER!! Undrar hur stämplingen påverkas om man ligger där i fyra dagar? för det blir ju ändå 96 timmar, då borde jag nästan gå minus på det.

Det e just därför det e perfekt när man pluggar :)

tack för tipset!

men är det inte lite risker o skit i det där?

Superbee skrev:
tack för tipset!

men är det inte lite risker o skit i det där?

Man är ju konstant övervakad av sjukhuspersonal så det är nog ingen fara.
Dessutom gör man inte vilka experiment som helst på människor, det är jävligt stränga regler. Så var lugn!

Vore det inte bättre att testa medicinen på sjuka människor ?

Mr B skrev:
Vore det inte bättre att testa medicinen på sjuka människor ?

Man är ute efter hur kroppen påverkas av medicinen och det på det planet skiljer det sig inget mellan en frisk och en sjuk person.

Det är ju en risk med att ta diverse mediciner när man är frisk i övrigt.
Ska vara en hel del pengar inblandat för att man ska ta denna risk. Värt att tänka på iaf. Många kanske inte bryr sig nu men om 20år kanske man börjar få biverkningar pga detta.

Undrar hur mycke de där 40 personerna som ska testa ett nytt HIV-Vaccin fick...

När man testar vaccin utsätter man kroppen för en dos av det man ska testa emot ju...

MEN MEN... Lite AIDS ska varje man klara av... :kocko :näsblod

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back