836 000 kronor för en fem år gammal Fireblade.

Vad är det speciella med hojen i fråga?

Dyra pengar för naggade magnesiumfälgar och lite elektroniktjafs.

Vad är det speciella med hojen i fråga?

Dyra pengar för naggade magnesiumfälgar och lite elektroniktjafs.

Tror det är för att den är körd i BSB, Isle Of Man och div andra RRR tävlingar.

Dessa kanske är mer värda :)

Bara o tjöööp
http://www.bonhams.com/eur/auction/19163/lot/426/
erez

http://www.bonhams.com/eur/auction/19163/lot/433/
erez

http://www.bonhams.com/eur/auction/19163/lot/425/
erez

http://www.bonhams.com/eur/auction/19163/lot/424/
erez

Last edited:
Men hur ”special” är den? Vem har kört den och med vilka resultat?
Jadu, bra fråga. Just det att den har körts av professionella förare och att det är HM Plants officiella hoj kan ju vara en faktor. Men visst så "special" är den ju absolut inte att man köper skiten för 800 000kr. Då hade jag hellre köpt en WSBK Ducati 916.

Vem som har kört och resultat vet jag inte, eftersom man inte ser nummret på hojen. Du får googla lite, brukar hjälpa :)

HM-plants hemsida säger!

2006
British Superbikes
Ryuichi Kiyonari wins his first British Superbike title aboard the HM Plant Honda Fireblade at the season finale at Brands Hatch. Over the season Kiyo won 10 races. Jonathan Rea (Red Bull Honda) and HM Plant Honda’s Karl Harris finish the season in 4th and 5th places respectively.
British Supersport
Eugene Laverty finishes 3rd in the championship aboard a Red Bull Honda CBR600RR run from Honda (UK) Racing in Louth
North West 200
Steve Plater achieves a double victory in the Superbike class
Isle of Man TT
John McGuinness wins the Senior, Superbike and Supersport classes and also sets a new lap record in excess of 129mph on the new-for-2006 HM Plant Honda CBR1000RR Fireblade
British Motocross Championship
Honda wins the MX1 title with Ken De Dycker and the CAS Honda team

Ok, en mycket elak cykel med en del meriter... Kan ju vara lockande med tanke på att den är skitsnygg i tillägg....:)

Ok, en mycket elak cykel med en del meriter... Kan ju vara lockande med tanke på att den är skitsnygg i tillägg....:)

Jag hade hellre lagt slantarna på Hagas Ducati.
Som för ovanligheternas skull (Om man nu kan kalla det vanligt att en superbike säljs) har original race ECU monterad :Bugar

Som bonus så är inte hojen tvättad sedan senaste racet utan smutsig och full med flugor och andra flygfän.

John McGuinness satte varvrekord på TT med denna.

Den har varit runt på välgörenhetsauktioner etc en hel del i England.

Jag skulle fan ha lagt ut 1mille om jag haft.

En Hoj som John McGuinness kört och en efter Mick Doohan och en efter Rossi.
Och soklart en efter Mr Slideking Gary McCoy...om jag hade pengarna :)

Jag hade hellre lagt slantarna på Hagas Ducati.
Som för ovanligheternas skull (Om man nu kan kalla det vanligt att en superbike säljs) har original race ECU monterad :Bugar

Ja, tar båda för 1,5 så har man garderat sig...:banana

vad betalar folk mest för? en jacka som ser ut som en michael jackson hade. eller michael jacksons egna jacka han hade på sig under en turné tro?

För den summan får man nästan 2st sprillans Desmosedici :D Behöver man säga mer? :tungan
Och hade jag fått välja hade jag nog köpt en jacka på intersport eller nåt för inte fan kan man väl i sina sinnens fulla bruk gå runt med en Michael Jackson jacka?! :D

Ja inte fan hade det varit värt det..

Om ytterligare 5 år är det bara en gammal hoj ägd av en lönnfet 30-taggare i en svensk småstad.. Som en gång i tiden körts av hjältar. Då kanske man kan sälja den för 300´, om man har tur. Verkar ju va en bra affär? 100´ / år för att ha en hoj som presterar betydligt sämre än en D16RR för nästan halva priset.

Ja inte fan hade det varit värt det..

Om ytterligare 5 år är det bara en gammal hoj ägd av en lönnfet 30-taggare i en svensk småstad.. Som en gång i tiden körts av hjältar. Då kanske man kan sälja den för 300´, om man har tur. Verkar ju va en bra affär? 100´ / år för att ha en hoj som presterar betydligt sämre än en D16RR för nästan halva priset.

Det är en samlarhoj, inte brukshoj för lönnfeta 30åringar i en svensk småstad :krama

De flesta liknande hojar brukar gå upp i värde, om man behåller skicket på den och stamtavlan. Att tex besöka Imatra eller Spa Classichelger och råka bjuda in John för några varv minskar inte värdet på hojen.

Sällan har väl utrycket kasta pärlor till svinen varit så passande :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...