_stensmo_
ingen kommer ihåg en fegis
sådär ja hemma i sverige igen.
drog i fredags ner till Assen för ytterligare en deltävling i
holländska mästerskapen.
halvvägs ner till assen reflekterade jag i att jag har 20 mil
närmare till assen än hem till östersund. men väl nere och hitta depåbox
osv gick bra.
så lördag morgon 11.00 första tidskvalet på G åkte ut å hade
lite svårt att hitta rytmen å problem med framhjullsäpp, och mot slutet
i en av de snabba knickarna på baksidan åkte jag med framhjulsställ i
drygt 200km/h hela vägen in till apex som sedan följe i ett fina viper ränder i
kallingarna, klarade mig dock utan att vurpa. intressant skulle man kunna kalla det, andra framhjulspunkan för i år.
kände mig rätt osäker ut på andra tidskvalet och hade svårt att lita på hojjen
cykelen kändes bättre och jag sänkte mig nästan 3 sekunder men var fortfarande inte helt nöjd.
men slut på lördagen och den vanliga kvällsrutinen med tvåtakt började med att riva grejjerna å se så att allt såg bra ut, vilket det gjorde.
Magnus "Brasse" sjögren hade de klart tyngre med att skära hojjen på bägge kvalen. men lyckades ängå få bukt med det på lördag natt med lite vilja och en kit-kolv.
jag gick å la mig förväntansfull på morgondage, å någon timme senare dök
Anders Larsson upp lite rolig på något som danskarna bjutt på.
efter lite mummel så försvann han iväg i bara kalsonger ut ur bussen lika oväntat som han dök upp, happ tänkte jag han dyker vell upp senare.
tre timmar senare dyker han upp snällt å somnar som ett litet ljus.
dagen efter visade sig att han hade gått å lagt sig i dansken kristiansens
buss
inne i bussen hade det skett en ordväxling när sängens ägare kom hem å undrade varför det låg en svensk i hans säng. varpå anders förbryllat undrat över varför det var danskar i bussen. men till slut somnade alla där de skulle.
så söndag final warmup idag är dagen där det händer.
kände att nu på warm up ska de gå undan. men de gick mer än en halv sekund långsammare än på kvalet.
fundersam å lite missnöjd satt jag mig å började fundera över varför, men efter viss tankeverksamhet och spekulationer så beslöt vi (jag och anders) oss för att sätta i en 5 kg hårdare bakfjäder till finalen. hitta den var en annan 5a, men efter lite dragande fram å tebax i depån så drygt en timme senare satt den i.
men utan tillfälle att testa innan finalen så var jag rätt spänd på om jag tagit rätt beslut, men den där knepiga magkänslan som finns ibland sa att de va så de skulle vara.
så äntligen dags för race, på sightsing lap å warm up lap kände jag att ändringen blitt perfekt, och kände hur hornen börjat växa.
startade i tredje led, och hade långt innan bestämt mig för att jag skulle ta starten. sagt och gjort så vart det, holländarna hade inte mycket att säga till om. höll ledningen över första varvet.
för att sedan bromsa på mig å tappa ner till 8e plats
. happ, bara å gasa ännu mera å bromsa senare. än är inte racet över. tjurade på och pressade det jag tordes och hade ögonkontakt med tätklungan som höll sig start målrakan framför. mot slutet på racet dök ferry stoffer en holländare upp å ville ta sig förbi, men satan heller, någon måtta får det vara. han körde om mig en par ggr och jag körde om honom ett par ggr. sista varvet kommer han igen å drar förbi. men jag prickade utgången på kurvan bättre och siktade på att köra om honom på gräset bredvid å bromsa om honom på kurbsen in till nästa kurva. men det fanns iaf yttre kanten på vita linjen kvar så jag behövde inte syna gräset, så i mål så sluta de 1 - 0 sverige holland
slutade 5a i mål. riktigt nöjd med att ha tagit mig ner och kunnat köra låga 1.50 och höga 1.49. tider vilket var en å halv sekund snabbare än kvalet.
och cykeln kändes suverän. så känner hur hornen börjar växa för upploppet på sesongen.
over and out!
tack till anders som följde med och hjälpte till.
och till holländarna som försöjde brasse med cylindrar till varje pass
drog i fredags ner till Assen för ytterligare en deltävling i
holländska mästerskapen.
halvvägs ner till assen reflekterade jag i att jag har 20 mil
närmare till assen än hem till östersund. men väl nere och hitta depåbox
osv gick bra.
så lördag morgon 11.00 första tidskvalet på G åkte ut å hade
lite svårt att hitta rytmen å problem med framhjullsäpp, och mot slutet
i en av de snabba knickarna på baksidan åkte jag med framhjulsställ i
drygt 200km/h hela vägen in till apex som sedan följe i ett fina viper ränder i
kallingarna, klarade mig dock utan att vurpa. intressant skulle man kunna kalla det, andra framhjulspunkan för i år.
kände mig rätt osäker ut på andra tidskvalet och hade svårt att lita på hojjen
cykelen kändes bättre och jag sänkte mig nästan 3 sekunder men var fortfarande inte helt nöjd.
men slut på lördagen och den vanliga kvällsrutinen med tvåtakt började med att riva grejjerna å se så att allt såg bra ut, vilket det gjorde.
Magnus "Brasse" sjögren hade de klart tyngre med att skära hojjen på bägge kvalen. men lyckades ängå få bukt med det på lördag natt med lite vilja och en kit-kolv.
jag gick å la mig förväntansfull på morgondage, å någon timme senare dök
Anders Larsson upp lite rolig på något som danskarna bjutt på.
efter lite mummel så försvann han iväg i bara kalsonger ut ur bussen lika oväntat som han dök upp, happ tänkte jag han dyker vell upp senare.
tre timmar senare dyker han upp snällt å somnar som ett litet ljus.
dagen efter visade sig att han hade gått å lagt sig i dansken kristiansens
buss
inne i bussen hade det skett en ordväxling när sängens ägare kom hem å undrade varför det låg en svensk i hans säng. varpå anders förbryllat undrat över varför det var danskar i bussen. men till slut somnade alla där de skulle.
så söndag final warmup idag är dagen där det händer.
kände att nu på warm up ska de gå undan. men de gick mer än en halv sekund långsammare än på kvalet.
fundersam å lite missnöjd satt jag mig å började fundera över varför, men efter viss tankeverksamhet och spekulationer så beslöt vi (jag och anders) oss för att sätta i en 5 kg hårdare bakfjäder till finalen. hitta den var en annan 5a, men efter lite dragande fram å tebax i depån så drygt en timme senare satt den i. men utan tillfälle att testa innan finalen så var jag rätt spänd på om jag tagit rätt beslut, men den där knepiga magkänslan som finns ibland sa att de va så de skulle vara.
så äntligen dags för race, på sightsing lap å warm up lap kände jag att ändringen blitt perfekt, och kände hur hornen börjat växa.
startade i tredje led, och hade långt innan bestämt mig för att jag skulle ta starten. sagt och gjort så vart det, holländarna hade inte mycket att säga till om. höll ledningen över första varvet.
för att sedan bromsa på mig å tappa ner till 8e plats
slutade 5a i mål. riktigt nöjd med att ha tagit mig ner och kunnat köra låga 1.50 och höga 1.49. tider vilket var en å halv sekund snabbare än kvalet.
och cykeln kändes suverän. så känner hur hornen börjar växa för upploppet på sesongen.
over and out!
tack till anders som följde med och hjälpte till.
och till holländarna som försöjde brasse med cylindrar till varje pass
