800cc eran vem vinner ??

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Vad som 800cc kommer sakna mot 990cc är sannolikt inte toppeffekt utan vridmoment.Kurvhastigheten kommer att öka toppfarterna minska.
Varvtiderna på försäsongen talar att det kommer gå minst lika snabbt.

Min egen teori:
Förare som Hayden som "styr " och ritar svarta streck med bakhjulet kommer att förlora medan Pedrosa som styr mer med framhjulet kommer tjäna på 800 toppigare karaktär.

Sålunda Pedrosa kunna dra fördel av detta eller kommer vi se överraskningar som Stoner och Hopkins ?, eller kommer Rossis och hans team kunna anpassa sig bäst.

Rossi är hungrig i år. Eye-of-the-tiger-hungrig. :musik

Jag tror att det som vanligt hänger mest på hur team+förare+hoj som helhet fungerar. I och med att 800cc är nytt nu så kommer den fabrik som hunnit med mest tester att ha ett visst försprång i början på säsongen. I det här läget tror jag föraren spelar mindre roll än förra säsongen t ex.

Så jag tippar på att något av de större och mest rutinerade teamen tar hem det. Dock jäkligt kul att det sett så lovande ut för Suzuki under testerna hittils!

Det såg inte så taskigt ut för hayden faktiskt på PI väl?
Men tror du har rätt i att det blir högra farter genom kurvorna igen, och i slutändan ändå bättre varvtider. Så jag tycker det är ett steg i rätt riktning.
Tror gamla 250 och 500-åkare inte kommer ha några större problem att ställa om, aim'n' squirt-åkarna kanske får ställa om..

Tror Rossi tar hem det i år, för han är säkert ganska hungrig i år efter förra årets förlust på sista racet. Sen är han en kung på hojen också oavsätt vilken kubik det är, han är en mästare på att anpassa sig :yoparty

Jag tror på Rossi med...
han anpassade sig ju reltivt bra till yaman när han började köra för dom, med tanke på att han vann första racet han körde på den, och att han vann vm direkt på den med...

Rossi e gud!
Men varför har Suzuki så svårt att ligga i topp?
De har ju varit med både i 500 o med 4t så länge som jag kan minnas...

Känns som att de aldrig biter till riktigt!?

Vinnaren 2007 finns bland dessa sex! Capirex, Stoner, Marco, Hopper, Nycky o Pedrosa! Jag tror o hoppas att Capirex tar hem allt till slut i hård kamp in till sista race :tummenupp

2758253 Vad som 800cc kommer sakna mot 990cc är sannolikt inte toppeffekt utan vridmoment.Kurvhastigheten kommer att öka toppfarterna minska.
Varvtiderna på försäsongen talar att det kommer gå minst lika snabbt.

Min egen teori:
Förare som Hayden som "styr " och ritar svarta streck med bakhjulet kommer att förlora medan Pedrosa som styr mer med framhjulet kommer tjäna på 800 toppigare karaktär.

Sålunda Pedrosa kunna dra fördel av detta eller kommer vi se överraskningar som Stoner och Hopkins ?, eller kommer Rossis och hans team kunna anpassa sig bäst.
Skulle tippa att det återigen blir de stora teamen som kommer ha bäst helhet och av dem ser ju Yamaha ut att vara bra med vilket gör att Rossi rimligen är den största favoriten. Även med beaktande av 800cc hojarnas karaktär där de går mot högre kurvahstigehter talar väl för Rossi, som iofs kunnat anpassa sig till det mesta.
Vilka bör ses som största utmanarna?
Pedrosa och Hayden tror jag blir farligast. Melandri är för ojämn liksom Capirex. Edwards, Stoner, Hopkins och Vermeulen komemr vara med ibland men inte alltid.

SCHHHHH du vet rossi kör ju på Michelin...........:D

Nja har inte tänkt så mkt på det just i det här fallet. Visst -06 är historia nu men trotts allt nytt på cykelsidan tror jag att Teamet har mycket att bevisa iår. Det var lite för mycke strul med motorer som plötsligt la av ja just d, däck som inte höll o även när Valentino vid ett tillfälle går i depå på under häktiska sista delen av ett kval så missar teknikerna att bitar av framdäcket valt att hoppa av! Lite för mycke sånt under -06 från Teamets sida. Sådant få Ikke ske en gång under -07 missar som kostar på o det har även en brilljant förare som Valentino inte råd med o jag tror att den press som ligger på teamet fäller avgörandet hur man jobbar i pressade situationer mm..Sen e d ju race o där kan ju allt hända, fråga Nicky han vet :D

2758537 Nja har inte tänkt så mkt på det just i det här fallet. Visst -06 är historia nu men trotts allt nytt på cykelsidan tror jag att Teamet har mycket att bevisa iår. Det var lite för mycke strul med motorer som plötsligt la av ja just d, däck som inte höll o även när Valentino vid ett tillfälle går i depå på under häktiska sista delen av ett kval så missar teknikerna att bitar av framdäcket valt att hoppa av! Lite för mycke sånt under -06 från Teamets sida. Sådant få Ikke ske en gång under -07 missar som kostar på o det har även en brilljant förare som Valentino inte råd med o jag tror att den press som ligger på teamet fäller avgörandet hur man jobbar i pressade situationer mm..Sen e d ju race o där kan ju allt hända, fråga Nicky han vet :D
Så du tror inte Rossi vinner för att Yamaha och hans teampersonal är för dåliga och inte fixar det som tex Ducati och Stoners teampersonal skulle fixa?
Att inte ha med Rossi som en av sex titelkandidater är originellt minst sagt. :)

Att inte ha med Rossi som en av sex titelkandidater är originellt minst sagt. :)
Jepp, jag har fortfarande inte hämtat mig från läsupplevelse-chocken :näsblod

Önsketänker du inte lite nu, #Space? :)

2758728 Det kan vara ett realistiskt scenario då vi summerar -07, eller ?
Att Stoner vinner före Rossi för att Rossis Yamaha-team (som mestadels består av personal som vunnit mellan fem och tio VM titlar) är sämre än Stoners Ducati-team?
Jag kan inte hålla med dig om det öht.

Att Stoner vinner före Rossi för att Rossis Yamaha-team (som mestadels består av personal som vunnit mellan fem och tio VM titlar) är sämre än Stoners Ducati-team?

Exakt, Hur mycket sitter pga d faktum i huvudet hos teamet o hur påverkas man mentalt efter missarna -06..? Är Yamaha/Michelin i topp o teamet har medvind -07 är Valentino livsfarlig, det vore ju fånigt att påstå något annat. Men som sagt, jag tror -06 sitter djupare än vad många vill/vågar tro!

2758796 Exakt, Hur mycket sitter pga d faktum i huvudet hos teamet o hur påverkas man mentalt efter missarna -06..? Är Yamaha/Michelin i topp o teamet har medvind -07 är Valentino livsfarlig, det vore ju fånigt att påstå något annat. Men som sagt, jag tror -06 sitter djupare än vad många vill/vågar tro!
Varför tror du det?
En av anledningarna till att Rossi signade för 2008 också är ju att han är supernöjd med Yamaha och med teamet. Han vill inte ha några andra och han vet att de är top of the line. Det enda som sitter i från 2006 är att han vill ha revansch.
Man kan ju inte påstå att de hade medvind 2006 och trots det var de två tusendelar från en ny titel...

Varför tror du det?
En av anledningarna till att Rossi signade för 2008 också är ju att han är supernöjd med Yamaha och med teamet. Han vill inte ha några andra och han vet att de är top of the line. Det enda som sitter i från 2006 är att han vill ha revansch.
Man kan ju inte påstå att de hade medvind 2006 och trots det var de två tusendelar från en ny titel...

Jag undrar om Rossi fick några/något superbra WRC-kontrakt att hänga i granen?
Om han inte fick det kan det åxå va en faktor till att fortsätta på ett "säkert kort"
För övrigt så vet inte vi vilka klausuler det finns i det kontraktet... kanske går att bryta bara så där... Det har hänt förr...

2758830 Jag undrar om Rossi fick några/något superbra WRC-kontrakt att hänga i granen?
Om han inte fick det kan det åxå va en faktor till att fortsätta på ett "säkert kort"
För övrigt så vet inte vi vilka klausuler det finns i det kontraktet... kanske går att bryta bara så där... Det har hänt förr...
OM Rossi inte är en stor lögnare så verkar han i de intervjuer jag har sett vara väldigt nöjd med valet att stanna i MotoGP och hos Yamaha. Fast jag kan ha fel.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman