800:- Böter!

Aaa, jo. Såhär i efterhand så vet man precis vad man skulle gjort. Inte gett ut någon information alls och sen löpt. Men det var ju första gången så lite ställd blev man.

Ska iaf ringa imorgon och snacka med dom. Har alla tider och två vittnen på att jag sträckte fram remsan samt att det var mycket stressigt och han som satt i båset såg ut att vara väldigt ovan och pressad....

Återkommer efter samtalet :näsblod

Jahapp... Nu blire skriftlig överklagan iaf. Behöver inte betala bötern förrän överklagan är behandlad och jag fått ett utlåtande.

/tvålen

tvålen skrev:
2107376 Det hela hände igår kväll runt 18.30 inne på T-centralen. Det var massor av folk och mycket stressat, ...

Hände mig för ett antal år sedan. Men jag hade inget leg på mig så jag rabblade upp mina siffror lite snabbt och fick gå. Några veckor senare så kom det ett brev på posten med en böter.. Den sket jag i...
Lite senare kom en påminnelse, och då ringde jag upp SL (som det var då) och sa att jag minsann inte hade varit där då och hade vittnen på det. Dom sa att då måste någon uppgett mina uppgifter och de skulle ta bort det ur deras system. :tummenupp

Reb0

RebelZero skrev:
2110507 Hände mig för ett antal år sedan. Men jag hade inget leg på mig så jag rabblade upp mina siffror lite snabbt och fick gå. Några veckor senare så kom det ett brev på posten med en böter.. Den sket jag i...
Lite senare kom en påminnelse, och då ringde jag upp SL (som det var då) och sa att jag minsann inte hade varit där då och hade vittnen på det. Dom sa att då måste någon uppgett mina uppgifter och de skulle ta bort det ur deras system. :tummenupp

Reb0

Kanske ska testa det då... Men har inte dom övervakningskameror som kan överbevisa en? Kan man råka mer illa ut om man hävdar att man inte befunnit sig där vid tillfället och sen så överbevis dom en?

Tack för hjälpen!

tvålen skrev:
2110677 Kanske ska testa det då... Men har inte dom övervakningskameror som kan överbevisa en? Kan man råka mer illa ut om man hävdar att man inte befunnit sig där vid tillfället och sen så överbevis dom en?

Tack för hjälpen!

Nja, eftersom detta inträffar minst några veckor efter så är chansen obefintlig att dom skulle spara övervakningsfilmerna så länge. Men chansen finns nog att dom drar en rövare och hävdar det.

Det är inte olagligt att ta fel på datum, och är det inte rättegång så är det inte mened.

Lycka till!

Reb0

Last edited:
Sådär ja! Efter diverse konversationer med kontrollrapportsansvariga och kontrollanter osv har jag äntligen fått rätt!

Det var några veckor sedan och under tiden har Connex både försökt att få oss att tro att det inte fanns en chans i världen att vi skulle slippa bötern, samt hävdat att jag och min kompis erkände på plats till kontrollanterna att vi gått förbi kön pga. att vi "inte orkade vänta". Detta hade kontrollanterna sagt till deras chef och det var chefen som ringde upp mig och påstod detta. Varpå jag svarade att så inte var fallet och att kontrollanterna rent av ljög. Hon svarade då att det tyckte hon var väldigt orimligt, eftersom dom som jobbar med att kontrollera biljetter "har stor erfarenhet av ungdomar"...........

FAN vad skönt det känns! :banana

Bifogat

• skanna.jpg
    skanna.jpg
    84.7 KB · Visningar: 121
Uppge inte falskt personnummer.
Många kontrollanter vill väldigt gärna få en anledning att gripa någon och den som uppger falskt pnr kan de tydligen gripa för "bedrägligt betéende".

Om ni inte vill visa så vägra blankt att snacka med dem. När du ska av får de inte kvarhålla dej ändå. Om de ändå försöker så har du laglig rätt att själv gripa dem för olaga frihetsberövande.

Och använd inga som helst knuffar eller milt våld överhuvudtaget när ni försöker ta er förbi dem, då griper de er för misshandel. Träng er bara förbi med händerna i fickorna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg