80 tusen asylsökare skall utvisas

Va fan, det Är ju OT-forat! :D

"forat" ? För h-e!!! Det heter forum !! (forumet i bestämd form). Fora är pluralformen (bestämd och obestämd).

"Forat" är en hemsnickrad blandning av singular bestämd form och pluralis. Borde ta mig faan vara spöstraff på sådant :fakta

De är ju baaaaarn
Tänk vad fort det gått. Bara några månader sedan blev man attackerad om man påpekade att dessa baaarn i själva verket var vuxna män i de flesta fall. Nu nämns dom ofta som ensamkommande ungdomar i media, har till och med börjat dimpa in fler och fler som säger ensamkommande män

Tänk vad fort det gått. Bara några månader sedan blev man attackerad om man påpekade att dessa baaarn i själva verket var vuxna män i de flesta fall. Nu nämns dom ofta som ensamkommande ungdomar i media, har till och med börjat dimpa in fler och fler som säger ensamkommande män
Ja, med den här utvecklingen kan man ju nästan förvänta sig att det blir demokrati igen.

Sen kan man ju undra hur det praktiskt ska gå till att forcera ut 80000 personer med tanke på att de gör våldsamma upplopp av att dom inte får köpa godis och knivhugger varandra över ett parti biljard.

Sen kan man ju undra hur det praktiskt ska gå till att forcera ut 80000 personer med tanke på att de gör våldsamma upplopp av att dom inte får köpa godis och knivhugger varandra över ett parti biljard.

Rusta upp militären, se den stora mängden människor som olagligen uppehåller sig inom rikets gräns som en invasion från främmande makt och hantera det som en militär angelägenhet?

Last edited:
Återigen precis som man trott och befarat. Mörkläggningen och kod 291 har helt enkelt berott på att det varit så in i helvete mycket incidenter att det varit "bäst" att hålla det ifrån allmänheten så man inte tjänar "mörka krafter"
Jepp, och ej att förglömma - det jag och andra skrivit en del om här på forumet har jag, och andra, emotsagts i och påståtts fabricera och vara foliehattar.

Ingen som sett korvgubben, bonny, locomondo, Nyteknik, Wonder, Chris Ash, Bingo, Chrille, benrangel eller #space på länge? :)

Jepp, och ej att förglömma - det jag och andra skrivit en del om här på forumet har jag, och andra, emotsagts i och påståtts fabricera och vara foliehattar.

Ingen som sett korvgubben, bonny, locomondo, Nyteknik, Wonder, Chris Ash, Bingo, Chrille, benrangel eller #space på länge? :)
Lägg till mig till förstnämnda lista ;)
Ja, refugees welcome, Schyffert och alla andra "open borders duuude" människor har plötsligt blivit väldigt tysta

Jag saknar Locomondo, hans inlägg var alltid genomtänkta och han svarade alltid på frågorna han fick.
:rofl :rofl :rofl :rofl

Borde ta mig faan vara spöstraff på sådant :fakta
Tar nog minst ett halvår till innan spöstraff införs i strafflagen men är du lite aktiv kan du säkert få till det, risken finns dock att det blir "korrekt" svenska som bestraffas.

Menar du allvar?

Jag lyssnar på SR i Stockholm (P1 och P4) till och från i bilen under vardagarna. Måste oftast stänga av då jag måste tänka på hjärtat...

Jag har aldrig hört ordet ensamkommande ungdomar. Aldrig. Ensamkommande barn eller ordet pojkar är det som används. Aldrig någon annan benämning som kan tänkas indikera att dessa människor av det manliga könet skulle vara av det äldre slaget och inte oskuldsfulla pojkar...

Menar du allvar?

Jag lyssnar på SR i Stockholm (P1 och P4) till och från i bilen under vardagarna. Måste oftast stänga av då jag måste tänka på hjärtat...

Jag har aldrig hört ordet ensamkommande ungdomar. Aldrig. Ensamkommande barn eller ordet pojkar är det som används. Aldrig någon annan benämning som kan tänkas indikera att dessa människor av det manliga könet skulle vara av det äldre slaget och inte oskuldsfulla pojkar...
Får inte delafunktionen att funka på tapatalk, men här är från en artikel på SVT för 3 dagar sedan "Dådet inträffade på ett hem för ensamkommande ungdomar i Mölndal. Kvinnan var i tjugoårsåldern och hade arbetat på boendet sedan i fjol. Hennes anhöriga är underrättade..."

Menar du allvar?

Jag hörde en del av ett P3program idag (13:30 ungefär) där de passade på att skuldbelägga personalen, inklusive mordoffret.
Jag mådde illa.

Undrar om SR SVT mfl tror deras illa dolda skönmålning kommer ändra folks inställning till deras fördel. Om det inte räcker med en lögn, prova en till?

Good luck with that.

Ja, det är inte lätt det här med nyspråk, jag efterlyste ju en nyspråkslista så man får en översättning av vad saker egentligen betyder.

Mina lokaltidningar skriver dagligen om "utsatta eu-migranter" men när jag och många andra har kommenterat att vi har sett hur dom blir "utsatta" utanför varsin affär av bossen som kör BMW så tas kommentarerna bort?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT