80-tals tråden.

Rolig tråd med en hel del nostalgi.

Vilken är filmen och vilket är året som den gjordes ?

Ett brittiskt rockband börjar inse att deras glansdagar är över sedan länge. Vi får följa dem på deras turné tvärs över USA, men på turnén drabbas de av katastrof efter katastrof.
Munsår, taskiga recensioner, bråk, svartsjuka, krånglande utrustning, svikande fans och en Yoko Ono-liknande flickvän drabbar de snälla men enfaldiga bandmedlemmarna under deras tragikomiska resa.

/Peter

Bifogat

• rock´n roll.jpg
    rock´n roll.jpg
    15.8 KB · Visningar: 38
Vilken är filmen och vilket är året som den gjordes ?

Det där lär vara "This is Spinal Tap". Den är från 1984 :tummenupp

Kul det där med graderingen till 11 på stärkaren :D

Måste faktiskt lägga till en bild också på denna lilla accessoar som var en absolut nödvändighet om man ville undvika att bli mobbad - i alla fall i skolan jag gick i - Salomonryggsäcken!

Bifogat

• Salomon.jpg
    Salomon.jpg
    10.4 KB · Visningar: 270
gulp.jpg

viratira.jpg

ullabel2.jpg

hajk02_1182948883.jpg

nojesmassakern_155.jpg

HotLine bärbar, väger "bara" 3,5 kg.. var jobbig att ta med sig..har för mig att priset låg någonstans kring 20-tusen...

Bifogat

• HotLine.jpg
    HotLine.jpg
    42.3 KB · Visningar: 36
:D En sån fet jävla telefon hade alltid brorsan med sig ut på sjön. Aset vägde så båten knappt orkade plana ut. Då satt det ändå en 90 hästars Johnson på den lille båten :näsblod

Last edited:
HotLine bärbar, väger "bara" 3,5 kg.. var jobbig att ta med sig..har för mig att priset låg någonstans kring 20-tusen...

Hehe... Lånade en sån av farsgubben och hade som rekvisita på en 80-talsfest förra året. Sicken jävla klump! :näsblod

Den där strumpan minns jag inte. Berätta genast mer om den !!!

Den där strumpan minns jag inte. Berätta genast mer om den !!!

Något som skulle få ungdomarna att röra på sig.
Man samlade så att säga poäng. Gjorde man något fysiskt så
Gav det en viss poäng beroende på om man spelade fotboll eller
Simmade typ. Vad jag minns så samlade man ihop allas poäng och
Tävlade klassvis om vilken klass som var mest aktiv, Eller va det så.
Vill även minnas att man kunde vinna något pris.
Tror att man var 11-13år då detta var på tapeten, Född 1970.
Då man själv hatade allt som har med fysiskt utövande så fuskade man
rakt igenom hela piggelin-eran.

Ja, jag är ju också född -70. Men en sån där strumpkampanj hade min själ behövts idag. Idag riktigt odlar vi ju fetton på löpande band pga all tid vid datorer och storbildstv-apparater. Idag gör inte många lumpen heller, där fick man ju om inte annat känna hur det var att vara i fysisk trim.

På tal om 80-tal och fysisk trim:

CommandoPoster.jpg

Måste faktiskt lägga till en bild också på denna lilla accessoar som var en absolut nödvändighet om man ville undvika att bli mobbad - i alla fall i skolan jag gick i - Salomonryggsäcken!
Haha! Absolut, då var man kung bland dankarna och bollrutorna på skolgården, minns också Salomonhandskarna i tuff skinnimitation med "S"-et påsytt, minns att jag suktade mycket efter ett par sådana. Men dessvärre bidde det nåt mycket töntigare handväramre från någon stormarknad.

/perris

Big Jim!!! :yoparty
Nu snackar vi äkta hjälmfrisyr, fatta va smidigt att ta PÅ sig frisyren varje morgon!

Bifogat

• bigjim.jpg
    bigjim.jpg
    35.5 KB · Visningar: 83
Alla som sprallade omkring i Takano-overaller med kung-fu skor och för att inte tala om moon-boots. Yeeeh!
Resten talar sitt tydliga språk.

Bifogat

• moonboots.jpg
    moonboots.jpg
    15.7 KB · Visningar: 468
  • nostalgi_1186300020.jpg
    nostalgi_1186300020.jpg
    57.7 KB · Visningar: 37
*/ ?>
Back