80-talister och moppefuckos på SH.

bonny skrev:
Väldigt många lärare här på SH!
(Om vi nu skall vara petiga är väl inte den korrigerade versionen korrekt, eftersom meningen med Rossi o.s.v. mister sin betydelse nu? Men, snälla, ta det med era lärare!)

Meningen behöver inte mista sin betydelse bara för att den är korrekt. Skribenten kanske var osäker på stavningen men lyckades ändå pricka rätt av ren tur. Dessutom var det aldrig min intention att korrigera meningsbyggnad och eventuella syftningsfel, bara grammatik och stavning.

snacka om att dra alla över en kant.
jag tycker illa om alla som är födda på 60-talet bara för att dom inte är som mig och mina kompisar. är inte det lite trångsynt att se det så?

hoppas att tråden skapades med ironi... :kocko

Förstår inte riktigt var du, bonny, vill komma med det här. Du har varit medlem i en månad och börjar vräka ur dig saker som detta. Nja, inte helt hundra enligt mig.

@McB och Tinatjejen: Har ni bildat klubb eller vem av er är signaturtjuven :va

Men gokväll gokväll Bonny, alltid lika trevligt att träffa på en kille som är lite tvär såhär på en fredagkväll. Visst är världen komplicerad och du gör inga antydningar att försöka göra den mer enkel, vilket kan vara tacksamt, iaf för oss 80-talister. :gnissla

Det är tveksamt att tro att du att du menar allvar med ditt inlägg, men vi får väl anta detta för att hålla någon form av diskussion vid liv. :confused:

Som tidigare nämnt så gör du ju en kraftig generalisering vad gälldande 80-talister, det är trots allt ett helt årtionde du inkluderar i ditt påstående. Att vi(jag är 80-talist) skulle vara obildade har jag svårt att tro med tanke på skolans utveckling de senaste åren. Dock är bildning något som är knytet till oss individer och då kan man verkligen inte generalisera på detta vis.

Vad gällande musiksmak så är detta helt subjektivt. Finns ingen anledning att driva detta vidare.

Barnslighet, här gäller samma resonemang som bildningen. Vad menar du med onyanserade? Jag har faktiskt ingen aning vad du syftar på?

Det finns otvivelaktigt förare som både är från 50-talet såväl som 80-talet, som har likvärdiga egenskaper som förare, därav finns det heller ingen substans i detta uttalandet.

Du har säkerligen inte missat flera sidor hos min generation, men du kanske har totalt missat din egna självrannsakan eller en kritisk syn din egna generation. Som McB säger så är det otroligt tråkigt att du ger så skarpt kritik, utan bakgrund, utan att förklara dig själv, med flertalet stavfel och grammatiska fel. Om du inte har haft en humoristisk inriktning till ditt inlägg så vill jag gärna tillägga att det är inte uppskattat att göra inlägg när man är berusad. Oavsett vilket, så välkomnar jag dig till en seriös diskussion med sakliga inlägg och fakta på bordet.

Mvh

/F

Det finns ett par alternativ här i detta läget, bla....
Trådskaparen har blivit frånåkt av en 80talist.
Trådskaparens brutta drog med en 80talskille som lyssnar på AHA.
Trådskaparen har fått stryk av en 80talist.
Trådskaparen är eller har blivit grinig gubbtjyv med keps i förtid.
Trådskaparen har en ironi som inte vet när den borde tonas ner och läggas över i en förklaring om att detta i själva verket är ett skämt? :va

Jag har världens bästa musiksmak (powermetal), är född precis på rätt årtal (74), inser att jag ÄR bättre än ngn född på 80talet :rolleyes: men man måste vara snäll vid ynglingarna och visa dom respekt för annars blir dom arga.
Man vet ju hur barn är får dom inte sina pampers så blir det ju liv. :hihi

Slappna av nu och visa folk lite respekt, menade du detta som ett skämt så framgår det inte särskilt tydligt.
Jag gillar folk i alla åldrar, skitstövlar och snorungar hittar man i åldersgruppen 5-100år...
//Tobbe

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...