80 talet, Sveavägen

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Cool, den har jag missat.
Kommer Fürsten?

Som jag brukar säga:

Man kan ju alltid fråga. Det värsta som kan hända är att man får ett nej.:tummenupp

Penselmålad i en egenblandad nyans som han hävdade var kawwagrön?

Edit: Fan vad sjuk jag blir på att jaga upp en gammal Bol d' or igen...Undrar om det går att få fatt på ett 1054 kit till en sån relik, och ett rensat Jardin 4-1 system...:nostalgitårar

Starta bygge! Kalla temat Sveavägsklassiker!
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag her alltid hävdat att 'Reclaim the streets' borde vara en bilistorganisation. Så många filer och körfält som tagits i från oss.

Man kan faktiskt använda internet för att uppnå något positivt också.
T.ex. En tråd i Stockholmsforument: Onsdag 21/7 21:00 reclaimar vi Brostugan.
t.ex.

Nja, mer "Reclaim Sveavägen" eller som en vanlig ons/söndagskväll på mitten av 80'talet, Cafe Ekorren ute på djurgårn, sen Wennergrencenter, och vidare till Kymlingelänken tills haffa spelade med blåljusen, sen vidare till solnastrippen (Solnavägen vid nuvarande McD mot Torsgatan).
Iofs körde jag mera bil då så det blev ju ett annat klientel då, undrar var de hänger nu :confused:
 

sportbike

Guest
Skönt att det finns några dinosaurier kvar i denna gudsförgäntna "vem vare som kasta" mother-fucking-stad som minns hur kul det var :)
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Starta bygge! Kalla temat Sveavägsklassiker!

Jag leker med tanken, lite orolig att man blir grymt besviken om man sätter sig på en sån relik idag bara. Men bara för att får jag börja hålla ett öga på blocket efter en blå 79:a eller 80:a:)
 

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Precis som nån skrev innan så åkte jag inte hem vid 23 tiden utan snarare vid 4-halvfem tiden på morgonen.
En av dom sista grejerna jag brukade göra när jag åkte hem var att dra en fullgasrepa uppför Valhallavägen. Dåtidens bilarm gjorde Vance/hines startade larmet på varenda bil som stod parkerad efter vägen...
Jag vet att det var ganska barnsligt men ändå dj-t kul....
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Jag leker med tanken, lite orolig att man blir grymt besviken om man sätter sig på en sån relik idag bara. Men bara för att får jag börja hålla ett öga på blocket efter en blå 79:a eller 80:a:)

Det var väl därför man bara åkte rakt fram förr. Ramen var gjord av gummi. Man kunde justera rake under körning genom att dra i båda handtagen samtidigt. Fusk om du frågar mig:tungan
 
Last edited:

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Nån som minns den lille finnen som åkte Kwack 1300 som trodde han var Matti Nykänen (eller vad fan han hette som var stuntdåren #1 på den tiden), snubben var knappt 1,50 lång och klotade minst ett par gånger per säsong. Alltid ilsken på nåt också....

Han som du menar hette väl Arto Nykvist, Matti Nykänen hoppade väl skidor och var full hela tiden
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Det var väl därför man bara åkte rakt fram förr. Ramen var gjord av gummi. Man kunde justera rake genom att dra i båda handtagen samtidigt. Fusk om du frågar mig:tungan

Jepp, vilka jävla vobbelstaket det var...med många andra bristfälliga konstruktioner. Minns att jag hade tillbakaflyttade fotpinnar på bullen...billiga kopia av nåt känt märke. Heeelt livsfarliga, var ju mekanisk skivbroms bak på dom asen, och med dom bakaflyttade pinnar gick det att "trampa runt" bromspedalen så den hängde rakt ner i excenterern och bakhjulet var totallåst. Blev rätt skicklig på att reda upp bakhjulsställ på den tiden.... Och byggellåset förvarades i en specialhållare monterad bakom nummerplåten...skramlade satan när det började vobbla.:D

Som sagt...those where the days..:Bugar

Han som du menar hette väl Arto Nykvist, Matti Nykänen hoppade väl skidor och var full hela tiden

Helt rätt, jag hade på känn att jag var fel ute...:tungan
 
Last edited:

sportbike

Guest
Och byggellåset förvarades i en specialhållare monterad bakom nummerplåten...skramlade satan när det började vobbla.:D

Ja fy satan vilken hemsk uppfinning.
Nu piper man om var man ska göra av ett litet skivbromslås, stort som en tändsticksask.
 

sportbike

Guest
Önskar med hela hjärtat att jag kunde komma den 21 juli men lättar ankare med familjen till varmare:va:va:va breddgrader i en vecka då familjen behöver denna vila - dock mer än gärna på en annan gång då vi ser till att verkligen INVADERA sveavägen som vi gjorde då mc-sammanhållningen betydde något såsom den gjorde på 80-talet till början av 90-talet!!:Bugar

Styr upp något och jag är på!!:krama

Det är hög jävla tid, snart finns väl inte Sveavägen heller längre !!!
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Ja fy satan vilken hemsk uppfinning.
Nu piper man om var man ska göra av ett litet skivbromslås, stort som en tändsticksask.

fast oftast hade man låset instoppad innanför skinnstället, hade nog varit oskönt att klota och landa på ett kantigt ABUS bygellås i massivt stål....men lättåtkomligt om man behövde dra det i taket på nån felande bilist...dagens ungdom ska ju ha kJettiNG...;)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
fast oftast hade man låset instoppad innanför skinnstället, hade nog varit oskönt att klota och landa på ett kantigt ABUS bygellås i massivt stål....men lättåtkomligt om man behövde dra det i taket på nån felande bilist...dagens ungdom ska ju ha kJettiNG...;)

Du skrev fel!! 'Dagens Ungdom är en lätting' skall det vara:mattias
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Kunskaper som du hade nytta av härom dagen på bumsen om jag förstått det hela rätt.:skrämd

Allvarligt talat tror jag det var muskelminnet som höll mig kvar på hojen öht, utan dom inprogramerade 80talsreflexerna hade jag säkerligen hamnat i diket...
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top