8 mil tog det...

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CBR600RR
09.30 igår så stod jag mellan valen att ställa mig enligt alla föreskrifter i en mc ruta på stora torget i Borås, eller utanför fönstret vid jobbet under uppsikt.

Dum som man var så valde man det första, och 14.10 puttrar man iväg för att åka hemåt. Halvvägs hem tittar jag ner på tanken vid ett trafikljus, två stycken 0,5 cm långa repor och en 2 cm lång repa varav dem två första är rätt djupa..

Första tanken var, stenskott? Får skylla mig själv om jag i så fall har legat för nära en bil eller lastbil. Kompisen kommer över och kollar, och säger direkt: Det här är inga stenskott, det är medvetet..:huvet

Va fan! Blir så förbannad.. men som tur är så är det rätt litet..men ändå! Trodde vi hade klarat oss ifrån sånt här i Borås, men tydligen inte..

Någon som har koll på vem i Borås som är bäst på lackering?
 

Tommy.exe

Guest
Säkert nån som gått förbi å kastat upp sin unge för att provsitta. Folk är dummare i huvet än man tror. Eller vart var den repad?

Prova med lite färgad rubbing om det inte är för djupt.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Som tommy.exe skriver.. testa med rubbing.. det kan göra underverk (om det inte är alldeles för djupt)
 

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CBR600RR
Säkert nån som gått förbi å kastat upp sin unge för att provsitta. Folk är dummare i huvet än man tror. Eller vart var den repad?

Prova med lite färgad rubbing om det inte är för djupt.

Jo tack, finns mycket konstiga människor.. Det är strax under Kawasaki texten på höger sida..

Är ingen höjdare med det här med lacker, så jag åker nog upp till någon som jobbar med det, så det blir rätt :tummenupp
 

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Ort
Skogen
Hoj
sextresexor
Är det bara djupa repor i klarlacken så går det att fylla i med klarlack, våtslipa och polera så är dom borta sen :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Folk i allmänhet är idioter.

Har en kompis som hade en Barracuda (bil) som han hade utställd på en träff en gång. När han för ett kort tag tittar bort så hinner en gubbe lyfta upp sin son så att han står på framskärmen för att kunna kolla in i motorrummet.

OT jag vet, men förmodligen något liknande som hänt här. Folk tänker helt enkelt inte.

Hoppas det går att fixa hyfsat billigt. Lycka till.
 

Heale

Guest
Åk till en bra poler/lackkille. Har du tur går det att polera så att klarlacken "smälter" ihop, gäller bara jobba upp lite temperatur i den. Alternativt lägga i klarlack och våtslipa som tidigare sagts. Vilken lack är det?
 
Last edited:

R5+1

Guest
Hörde att nån hade lämnat hjälmen fastlåst på hojen för att typ fika.
När han kom tillbaka hade nån pissat i hjälmen! :huvet:zpy
Jag tänker ALDRIG hädanefter lämna NÅNTING på hojen, fastlåst eller ej!

Fast som TS skrev var det ju själva hojen som fått stryk denna gång. GW-ägarna kanske har rätt: Man SKA köra med släp! Innehållande ett uppfällbart garage i betong! :gnissla
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Som tidigare talare/skrivare skrivit är folk oftast lössläppta interner utan övervakning! Från dårhuset vill säga.

Lämnar hojen väldigt sällan oövervakad mer än när man är på MC-semester och faktiskt måste sova. Annars står den inlåst, men dubbla lås.
Parkerar t om min sketna SAAB längst bort på parkeringer så ingen lobotomerad barnfamilj bestämmer sig för att slå upp dörrar i sidan på den.

Skulle det komma en apparat för att göra ens fordon strömförande hade jag varit den första att köpa den!

Hoppas det löser sig för dig.
 

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CBR600RR
Var inget vidare kul att komma hem från ditec nu på morgonen, det var för djupt för att kunna få hjälp där:huvet

Så nu blir det att hitta någon bra på lackering, förslag?
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Var inget vidare kul att komma hem från ditec nu på morgonen, det var för djupt för att kunna få hjälp där:huvet

Så nu blir det att hitta någon bra på lackering, förslag?


En bra lackerare/rekondare kan fylla i den med färg och lägga på lite klarlack så det inte syns, om man inte vet exakt vart det är.

Stift & klarlack och lite hederligt arbete.
 

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Uppsala - Stockholm
Hoj
Yamaha R1 -07
Alltid lika tragiskt med repor, speciellt sådant som inte är självförvållat.

Hoppas det "löser" sig med lackering, kanske kan gå på någon försäkring?
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Var inget vidare kul att komma hem från ditec nu på morgonen, det var för djupt för att kunna få hjälp där:huvet

Så nu blir det att hitta någon bra på lackering, förslag?

Vikens Lackcenter i Borås har jag bra erfarenhet av.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag var upp till Din MC för några år sen och ställde hojen på deras besöksparkering, där det uttryckligen står att det är kunders hojar och att dom inte får provsittas. Men lik förbannat så är det nå jävla tattare som provsitter min hoj, så att larmet går :huvet När jag joggade ut så mötte jag dom i dörren, å dom blängde skitsurt på mig! Varför ska dom bli sura på mig när dom gör något dom ska ge fan i?! :mad:
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
blängde skitsurt på mig! Varför ska dom bli sura på mig när dom gör något dom ska ge fan i?! :mad:

Enkelt...de vara inte från den smartare skaran människor!!!

Själv har jag fått en repa längs hela sidan på en bil, en ofimpad cigg inpetad i takluckan så att bilen nästanbrann upp, och även hojen vält en natt... Allt när jag bodde inne i Örebro...nu är det lugnare tack och lov!
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Förstår inte greja med att provsitta andras hojar hur som utan att fråga om lov.

Jag går inte in och sätter på grannens kärring när han är borta liksom ;)
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top