8 cm snö i Kiruna, 9 juni!

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ludvika
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Medeltemperaturen stiger och polarisarna smälter vilket medför att golfströmmen avtar och vi får istid medans tex afrika får extrem hetta... Kolla "an inconvenient truth" med al gore så får du se...

Kanske det är golfströmmen som har stannat nu :skrämd då ska det tydligen bli istid om ca 10år... :tummenner


Men det skulle ju bli varmare söder ut och bara massa regn här "lovade de ju!" Nu ser jag 2 skogsbränder.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag börjar faktiskt fundera på om det där verkligen stämmer ju mer jag läser. Det som fick mig att ens börja fundera i de banorna var att vissa glaciärer faktiskt växt och inte smält undan. Dock minskar de i Sveriga. Jävligt intressant ämne!

Medeltemperaturen stiger och polarisarna smälter vilket medför att golfströmmen avtar och vi får istid medans tex afrika får extrem hetta... Kolla "an inconvenient truth" med al gore så får du se...

Kanske det är golfströmmen som har stannat nu :skrämd då ska det tydligen bli istid om ca 10år... :tummenner
 

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Jag är ursprungligen från Kiruna och bor numera sedan 6år tillbaka i Östersund. Är på jobbresa och kom faktiskt upp till Kiruna ikväll. Snön ligger kvar på gräsmattor och man blir allmänt nere av det. Inte minst för att jag har med mig min hoj på resan i bilen ifall tid finns att köra och suget att köra här just nu är inte det bästa.:gnissla

Dagar som denna gör att man minns extra mycket varför man bor längre söderut. Det man kan sakna är den fina våren som Kirunafjällen erbjuder med skid och skoteråkning.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Gjorde lumpen på I22, vi hade ymnigt snöfall på midsommar 1989 när vi lekte spränga broar utanför Gällivare , helt galet :D :D Men man ska inte hänga läpp, det finns ju skotrar som sagt...:)
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Medeltemperaturen stiger och polarisarna smälter vilket medför att golfströmmen avtar och vi får istid medans tex afrika får extrem hetta... Kolla "an inconvenient truth" med al gore så får du se...

Kanske det är golfströmmen som har stannat nu :skrämd då ska det tydligen bli istid om ca 10år... :tummenner
Preciesly, och kan inte det övertyga er så har rekCåmenderar jag er att se "Day after Tomorrow" där en skitstor våg sväljer halva jorden pga av några golfare i strömmen.
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Vinter är fint...det finns då snö här iaf :) Sen är ju mc-säsongen längre än skotersäsongen likförbannat! :-D
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Vinter är fint...det finns då snö här iaf :) Sen är ju mc-säsongen längre än skotersäsongen likförbannat! :-D
Vintern är ju inte så fin... september - mars är ju mest bara skit... Våren är ju fin, men det är ju det enda. Kommer själv från Kiruna...
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Kan då inte klaga riktigt än på Adakvädret iaf.
Nu regnar det dock och är 3+...dock har dom lovat bättre till helgen :)
Nog fan skulle jag kunna bo i Kiruna, har trots allt hellre en riktig vinter än ett halvårs skitväder. Skulle skjuta mig själv om jag var tvungen att ha höst halva året.
Jakt och fisket i norrland gör det värt att bo här.
Ont om droger och kulturberikare.
 

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Från Kiruna, nu Axeltorp i vackra Skåne
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
kiruna080612.jpg


I morse, kan väl tillägga att jag vek ner mig och tog bilen till jobbet :)
 

Mickstern

Medlem
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Kalix
Hoj
Såld
I slutet på 80-talet inledde vi ofta säsongen med en träff i Vilhelmina i maj. Vi kom fram en fredag kväll och partade i god ordning. När vi hasade oss upp på lördag morgon låg det väl 3 cm blötsnö på hojarna.

En ur gänget skulle hem den dan... Hade tydligen varit intressant fram till Skellefteå :näsblod

Norrland är härligt
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top