8 cm snö i Kiruna, 9 juni!

Kommer ursprungligen från Kiruna, ångrar inte att man flyttat :D

Till hösten blir det att flytta ytterligare 60mil söderut...

Vafan är det å skryta om vi har ju snö i gällivare oxå...:yoparty

När jag rykte in på I 22 (eller Jägarskolan som kirunaborna kallar det fortfarande) den 10 juni 1996, så låg där snövallar kvar på regementet. Då förstod man vad som väntade..:)

Snö kvar på Loussavara (kulle i kanten på stan) på midsommar och björkriset slog ut tre dagar efter midsommar. Midsommarstången så lite trist ut utan grönska,,,

Kiruna, helvetet på jorden har jag för mig att nån sagt.

Därför
Riksgränsen, Nordalsbranten 7 juni kl. 01.08...

Aahhhh, nu minns jag! jag och två kompisar var och åkte skidor på midsommar i slutet av 90-talet. Vi satt ute och krökade till 1 på natten, sen kom det lite cheyer och frågade varför vi inte var nere i baren. Vi skall dit snart sa vi. Deras svar: dom stänger snart! Då tittade vi på klockan, å fan vad bråttom vi fick ner till baren!!! Allt är inte av godo med midnattsol!!!! :D

Ja precis medeltemperaturen har stigit skriks det ut som miljökatastrof o så får vi snö i juni :va

Medeltemperaturen stiger och polarisarna smälter vilket medför att golfströmmen avtar och vi får istid medans tex afrika får extrem hetta... Kolla "an inconvenient truth" med al gore så får du se...

Kanske det är golfströmmen som har stannat nu :skrämd då ska det tydligen bli istid om ca 10år... :tummenner

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon