7932 Berikställ?

Jonteprissen

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Hoj
Yamaha R1 - 99:a
Hej!

Jag har lite funderingar angående ett skinnställ från Berik.
Tänkte beställa storlek 54 då jag är 189 lång och 84 kg tung med en slank kropp. jag skulle tro att detta passar men vet inte till 100%.

Skulle vara tacksam om några skulle vilja dela med sig med lite information? Tro ni stället skulle passa?

http://www.rollersmc.se/view.asp?a=1742

Tack på förhand!:)

Svårt att säga. Jag kör Berik men tvådelat pga att jag helt enkelt är felskapt på något sätt. Måste ha olika storlekar.
Har 54 och 56 idag, kommer inte ihåg vilket som var vilket (tror jackan är störst.) men är 193 och väger runt 85-90kg.

Det trista men sanna svaret är att du måste prova. Vilket ställ som passar beror på hur man ser ut i kroppen.

Svårt att säga. Jag kör Berik men tvådelat pga att jag helt enkelt är felskapt på något sätt. Måste ha olika storlekar.
Har 54 och 56 idag, kommer inte ihåg vilket som var vilket (tror jackan är störst.) men är 193 och väger runt 85-90kg.

Det trista men sanna svaret är att du måste prova. Vilket ställ som passar beror på hur man ser ut i kroppen.

Jo, det är klart att det vore bäst att testa men det är svårt här i Kalmar. Finns inget ställe som har berik om man inte beställer.

Men hur är beriks storlekar mot tex Lindstrands? Testade nämligen en 54 av de märket och den satt som en smäck!

Har aldrig provat ett Lindstrands men Berik sägs ju vara lite mindre i storlekarna.

Går ju byta också, kostar ju bara lite extra frakt.

Okey, men jag tror det lutar åt att beställa en 54:a. 56 verkar ju bli ganska mkt större och en 52:a verkar bli lite väl tight.

Tack ska ni ha!:tummenupp

Tycker 54 låter lite stort. Är själv 186, 85kg och har ett 52. Skulle egentligen haft ett 50 men jag har en titanplatta i axeln som skaver lite i nyckelbenet om det blir för tight. Och då är jag inte nått större fan av supertighta ställ.

Har iof ett arlen ness men det e ju samma tillverkare som berik (storlekarna kan ju skilja ändå kanske). Bäst bör man förståss å prova men kan ju vara svårt å få tag på om man inte bor nära nån stor stad.

berik 56

Jag har ett berik ställ, men jag köpte det beg. så jag vet inte vilken modell det är. (Det står ju aldrig någonting på lapparna i MC prylar! :mad: )

Jag är 186, väger 85kg, men är ganska axelbred och den mesta vikten ligger runt bröst och på armar och axlar :D

Jag tycker min jacka är på gränsen till för liten med ryggplatta under, men byxorna är där emot lite stora och hänger lite i röven.

Hade jag köpt nytt hade det nog fått bli 54 i byxor och 56/58 i jacka.

Jag har 33/34 eller 33/36 i jeansstorlek.

Många bra svar här nu som gör mig lite smått förvirrad. Men jag testade ju Lindstrands storlek 54 helställ och det satt jättefint. De 52 jag testade kunde jag knappt stå raklång i.

Tror att jag beställer en 54 trots allt.

Tack ska ni ha!

Jag har testat detta ställ i storlek 52 Jag är 180cm lång och 70-75kg och det satt perfekt(hade lite och röra på):banana så 54 låter väl inte så himla dumt kanske

Många bra svar här nu som gör mig lite smått förvirrad. Men jag testade ju Lindstrands storlek 54 helställ och det satt jättefint. De 52 jag testade kunde jag knappt stå raklång i.

Tror att jag beställer en 54 trots allt.

Tack ska ni ha!

Man ska inte kunna stå raklång i ett nytt ställ!!
Det ska vara svårt till omöjligt att ta på sig själv när det är nytt!!

179cm/82-85kg har storlek 50 på 2x Arlen Ness Raceställ.
2-delade är större i storlekarna, hade "likadant" fast 2-delat tidigare.

Var och prova det stället idag , är 194 , väger runt 80 pannor , storlek 54 satt bra , lite kort i armarna dock tyckte jag , men 56 blev way to stort , skydden satt lösa osv. Men när jag satt på hojen tyckte jag knäskydden skavde mott knäet , nån som har det skinnstället som kännt samma sak ?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti