765 RS, R, S Triumph Street Triple

vira20

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
2017 Ducati SuperSport S
Tjena gott folk, valde att skapa en egen tråd för 765 motorn.

Har någon införskaffat sig en eller varit å provkört? Det blir det första jag ska göra till våren :tummenupp Vad jag kan se på youtube så hyllas den ofta :Bugar MCN har gjort et långtest av 765RS som är klart sevärt.

20170722-140A8539-1021x580.jpg


https://www.sporthoj.com/forum/show...-Street-Triple-tråden&highlight=street+triple Här har ni den stora Street Triple tråden om någon letar efter info
 
Jag köpte den sista nya RS 2018 som JE68 hade i lager, hämtar den till våren. Provkörde inte, men hade en Street Triple R sist, och den var bra nog.

Beställde US Arrow-blås, tailtidy från R&G och värmehandtag. Kommer att hänga på låset för att få bluetooth-modulen installerad så det förhoppningsvis är klart när jag hämtar hojen också. Har också beställt Evotech täckplattor för skjutspinnehålen, för dom åker bort direCkt (inte hålen, men pinnarna :7peta)...

Har väl dammsugit tuben på typ allt om RS:en, The Missenden Flyer och Captain Rambunctious är kul att se. Ja och Zack Courts när han kör skiten ur den i Spanien så klart.

Jag är laddad iaf!
 
Tröttnat på Duccen?

Duccen ska vara kvar då den är grym... men jag är alltid nyfiken på nytt! Körde Mv Agusta brutale 800-18 i sommar och blev helt förälskad i den goa 3-cyl motorn och manövreringen med det upprätta styret. 765 RS är en liknande hoj som tilltalar mig mycket :)

Sen är det alltid kul att snacka för att byta erfarenheter och längta lite extra till våren :tummenupp

Jag köpte den sista nya RS 2018 som JE68 hade i lager, hämtar den till våren. Provkörde inte, men hade en Street Triple R sist, och den var bra nog.

Jag är laddad iaf!

Fy fasen va kul! Får höra till våren vad du tycker då
 
Last edited:
Är ju lite nyfiken, har en -10 Street Triple R, grymt nöjd med den men är som sagt nyfiken på hur de nya är. Lär återkomma hit och läsa framåt vårkanten. :)


Poke my heart.
 
Jag har en ny 765R. Hade valmöjligheten att köpa en RS, men eftersom jag har annan hoj för bana så tyckte jag att R-en kändes klart piggare längre ner i registret, vilket i mitt tycke lämpar sig bättre för gatåka. Ska man använda för båda delar så är såklart RS:n bättre. Men jag tyckte inte att det var mycket skillnad i motorn jämfört med din gamla 675 och RS:n, åtminstone inte så länge man inte vrider nacken av den. Kan kanske bero lite på att jag har haft 2 st Tuono V4:or däremellan.

Provkörde också en Duke 790 som jag tyckte var sjukt kul att köra, dock inte lika trevlig att titta på. Men ibland ångrar jag lite att jag inte tog den istället, kanske mest för att den är annorlunda. Men jag har avverkat en Daytona och tre STR 675:or så jag fegade ur lite, eftersom jag visste att om jag köpte 765:an så kunde jag omöjligt vara missnöjd.
 
Hej, jag har också en RS med US Arrow-blås & tailtidy från R&G. :)
STR RS är i mitt tycke det snyggaste bygget på marknaden, varenda detalj är genomtänkt och hela hojen känns premium rakt igenom. Bättre avvägd hoj för mindre 70-vägar är nog svårfunnen, att den sen är relativt billig i inköp(jämfört med större maskiner) samt nästan gratis att försäkra(4100kr/år för min del) gör den till en väldigt prisvärd leksak att äga.

Det man saknar är ju lite mer botten, dock tycker jag inte att R är ett bättre alternativ då det lilla man vinner i botten(jag kände ingen direkt skillnad vid provkörning) inte väger upp de större förlusterna i form av sämre utrustning. Men det är ju såklart en smaksak.
Föredrar man att köra på ett hjul större delen av tiden så är nog KTM 790 eller MT-09 ett bättre alternativ i mellanklassen då de har mer botten, men då förlorar man hela premiumkänslan samt adrenalinkicken som kommer runt 8000 rpm :yoparty
 
Last edited:
Hej, även jag har en RS som jag njöt av hela förra sommaren. (Köpte den av hojcenter innan dom konkade förra vintern)
Helt original förutom tidytail från R&G.
Är inte riktigt kompis med all digital säkerhet och kör oftast med spår inställningen (svensk översättning av track i instruktionsboken) som även den behöver fingras på för att kunna köra med minimalt slitage på framhjulet. :yoparty
Körde iof en KTM 690 Duke innan som allt som oftast försökte blända helikoptrarna med framljuset.

Helt klart en kul hoj men då jag kör fullkittad Gixxer 1000 på bana så kommer min RS få leva sitt liv på vägarna så länge som den är i min ägo.
Problemet för mig nu efter Hojcenter konkade är att närmaste serviceställe ligger på andra sidan Tokholm som dessutom inte fått allt för bra kritik från kunder.
 
Hej, även jag har en RS som jag njöt av hela förra sommaren. (Köpte den av hojcenter innan dom konkade förra vintern)
Helt original förutom tidytail från R&G.
Är inte riktigt kompis med all digital säkerhet och kör oftast med spår inställningen (svensk översättning av track i instruktionsboken) som även den behöver fingras på för att kunna köra med minimalt slitage på framhjulet. :yoparty
Körde iof en KTM 690 Duke innan som allt som oftast försökte blända helikoptrarna med framljuset.

Helt klart en kul hoj men då jag kör fullkittad Gixxer 1000 på bana så kommer min RS få leva sitt liv på vägarna så länge som den är i min ägo.
Problemet för mig nu efter Hojcenter konkade är att närmaste serviceställe ligger på andra sidan Tokholm som dessutom inte fått allt för bra kritik från kunder.

Förstått av diverse recensioner att det i princip är TC av när man ska slanga. Låter som du bekräftar att så är fallet.

Översättningen till svenska verkar halta lite här och var, såg en bild på TFT:n vid uppstart när Triumphloggan och den totala mätarställningen visas, det stod ”Vägmätare”, vadå vägmätare? Hur lång vägen är? Hur tjock? Hur tung? :va

Nä Triumph, Google translate duger inte, alternativt får ni läxa upp stackarn som tror han kan svenska i Hinckley. Tur man kan ändra till engelska.
 
Hej!

Har precis köpt en Street Triple RS 765, vad kör ni med för avgassystem eller andra optimeringar?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top