håkan
Brumm brumm
#75 NSB Falkenberg -06, kass kassare, kassast... ?
(mer finns att läsa på www.hstracing.se)
Söndag:
Ut på warmup:en på samma däck som igår, det gick 5-6 minuter på den 10 minuter långa warmupen innan det blev rödflagg, nån hade vurpat i "chikanen" efter start/mål rakan.
Nu var det bara att slänga på nya däck och försöka koncentrera sig på att tävla kl 13:00...
Ut till start 12:55, sigtinglap och sen uppställning för provstart.
Provstarten går OK, min "plan" ser att kunna fungera, men det ligger OTROLIGT mycket gummi i högerkanten på banan, varma mjuka däck kommer plocka upp gummit och man kommer ha dåligt fäste i första sväng.
När starten väl går så kommer jag iväg "sådär", varken bra eller dåligt.
Mitt i chikanen går det omkull 2 motorcyklar, jag får sicksacka mellan både motorcyklar och förare för att inte bli påkörd eller köra på något.
2-3 hojar smiter om till vänster och jag kommer iväg dåligt från chikanen.
Efter ca 4-5 varv får jag kramp i höger underarm, att man inte ska kunna värma upp ordentligt innan man ska tävla! :-/
Förbannad blev jag på mig själv innanför hjälmen.
Lite senare var det dags för gulflagg i sista svängen ut på start/mål, rescuecar och ambulans.
Gulflaggen hölls där i vad som kändes 15 varv, men har inte en enda aning om hur länge det egentligen var.
Jimmy Lindström passerar mig efter 6-7 varv tror jag, bra med blåflagg så man vet när de dyker upp bakom.
2:an och 3:an passerar mig under gulflaggen på samma varv som Jimmy körde om. Helt makalöst att det passerade igenom tävlingsledningen, trots att det är varvning ska väl gulflaggen följas?
Senare under räjset nånstans mellan varv 16-22 så passerar Michael Lorentzon mig under gulflagg in i högern innan start/mål.
På väg ut ur samma sväng blir jag omkörd av en Anders Lilja som ser skapligt förbannad ut och ruskar på huvudet, han kör också om under gulflagg, långt innan den postering som visar grönflaggen.
Jag hade inte sett några blåflaggor, så jag kunde inte riktigt veta att nån av dom skulle om.
Ett antal gulflaggsomkörningar det här räjset. Intressant att vissa som bryter mot reglerna själva protesterar mot andra som gör precis samma sak, endast för egen vinnings skull.
Lite synd att jag var för upptagen med packning av mina saker efter racet, nästa gång ska jag fundera ut när/var/hur saker och ting hände (om det händer nåt sånt igen) och berätta det för tävlingsledningen.
Nog om det, jag slutade på en 16:e plats och gjorde bästa varvtid på SISTA(!!) varvet (48.953), en hel del sämre än varvtiderna på kvalet som var 48.39
Ganska missnöjd med själva tävlingen, men resultet var ju OK iallafall, fast det var inte mycket min egen förtjänst 27 till start och 20 i mål.
Vi ses nånstans på nån bana nästa säsong!
(mer finns att läsa på www.hstracing.se)
Söndag:
Ut på warmup:en på samma däck som igår, det gick 5-6 minuter på den 10 minuter långa warmupen innan det blev rödflagg, nån hade vurpat i "chikanen" efter start/mål rakan.
Nu var det bara att slänga på nya däck och försöka koncentrera sig på att tävla kl 13:00...
Ut till start 12:55, sigtinglap och sen uppställning för provstart.
Provstarten går OK, min "plan" ser att kunna fungera, men det ligger OTROLIGT mycket gummi i högerkanten på banan, varma mjuka däck kommer plocka upp gummit och man kommer ha dåligt fäste i första sväng.
När starten väl går så kommer jag iväg "sådär", varken bra eller dåligt.
Mitt i chikanen går det omkull 2 motorcyklar, jag får sicksacka mellan både motorcyklar och förare för att inte bli påkörd eller köra på något.
2-3 hojar smiter om till vänster och jag kommer iväg dåligt från chikanen.
Efter ca 4-5 varv får jag kramp i höger underarm, att man inte ska kunna värma upp ordentligt innan man ska tävla! :-/
Förbannad blev jag på mig själv innanför hjälmen.
Lite senare var det dags för gulflagg i sista svängen ut på start/mål, rescuecar och ambulans.
Gulflaggen hölls där i vad som kändes 15 varv, men har inte en enda aning om hur länge det egentligen var.
Jimmy Lindström passerar mig efter 6-7 varv tror jag, bra med blåflagg så man vet när de dyker upp bakom.
2:an och 3:an passerar mig under gulflaggen på samma varv som Jimmy körde om. Helt makalöst att det passerade igenom tävlingsledningen, trots att det är varvning ska väl gulflaggen följas?
Senare under räjset nånstans mellan varv 16-22 så passerar Michael Lorentzon mig under gulflagg in i högern innan start/mål.
På väg ut ur samma sväng blir jag omkörd av en Anders Lilja som ser skapligt förbannad ut och ruskar på huvudet, han kör också om under gulflagg, långt innan den postering som visar grönflaggen.
Jag hade inte sett några blåflaggor, så jag kunde inte riktigt veta att nån av dom skulle om.
Ett antal gulflaggsomkörningar det här räjset. Intressant att vissa som bryter mot reglerna själva protesterar mot andra som gör precis samma sak, endast för egen vinnings skull.
Lite synd att jag var för upptagen med packning av mina saker efter racet, nästa gång ska jag fundera ut när/var/hur saker och ting hände (om det händer nåt sånt igen) och berätta det för tävlingsledningen.
Nog om det, jag slutade på en 16:e plats och gjorde bästa varvtid på SISTA(!!) varvet (48.953), en hel del sämre än varvtiderna på kvalet som var 48.39
Ganska missnöjd med själva tävlingen, men resultet var ju OK iallafall, fast det var inte mycket min egen förtjänst 27 till start och 20 i mål.
Vi ses nånstans på nån bana nästa säsong!
Bifogat
Last edited: