72kw strypning gsx-r 750 -93

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Har sökt hela dagen nu men dock gett upp hoppet om att hitta infon jag söker..

Har en suzuki gsx-r 750 -93, som är tysk importerad..

Var sitter strypningen?:va Då orginal effekten skall ligga på runt ~85kw har jag för mig..

Är det i avgasröret eller i insuget på -93n? Vill inte börja riva om det skulle visa sig att man har börjat i fel ende:gnissla

Och krävs det en ombestyckning när strypningen är borta?

/Stefan

Har jag inte fel för mig är alla sådana reggade på 72 kw från början även om de inte är strypta. Min var exempelvis det och det var en 1998.

Har jag inte fel för mig är alla sådana reggade på 72 kw från början även om de inte är strypta. Min var exempelvis det och det var en 1998.

är lite tveksam till dom där 72 kw, min 600 har 72 kw, så där borde va nån strypning isf, men ingen aning om var den sitter

Där sitter en(två?), ingen aning om var dock.. Antingen på insugssidan eller avgassidan:gnissla. Då det krävs lite tid för att ta bort allting runtomkring så är det bättre att veta var:)

Strypning gsxr 750 95

Detta undra jag också. Enligt papper står det 72 kw men det ska ju vara ca 118 hk. Finns det strypningar eller är det bara på papperet?

Detta undra jag också. Enligt papper står det 72 kw men det ska ju vara ca 118 hk. Finns det strypningar eller är det bara på papperet?

Lättast att kolla!
Vanliga ställen på insugssidan med förgasarna på plats är:
Gjutningar i "taket" på trottellocken eller på trottlarna som hindrar fullt lyft.

Gjutningar på utsidan förgasarna eller länkaget som förhindrar full gasspjällsöppning. (Kan dock vara svårt att se och mäta sig fram till med förgasarna monterade!)

Med förgasarna demonterade:
Trottellyft, gasspjällsrörelse och ev. ingjutningar i insugningsgsrör/gummi och packning.

Avgassidan:
Syns det några tänkbara hinder om du tittar vid krökarnas anslutningen mot toppen, eller ner i rören? (annat än normala svetsar!)
Rördimensionen "kan" vara klenare tilltagen eller att det sitter dubbla rör i krökarna för att hindra flödet!
Det "kan" vara något insvetsat i systemet vid kollektor eller ljuddämpare som inte syns utan att kapa ner systemet helt!

Svårast att kolla!
Om strypningen sitter i tändboxen som inte ger optimal förtändning vid maxvarv!

Ev. ombestyckning efter åtgärd är beroende av var strypningen sitter!

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...