72-åring häktad för våldtäkt på femåring

chrilla skrev:
Jag är iaf glad över varenda medlem i forumet som tänker lite längre än nAkksKått, och inte hetsas med i jag-kom-på-värsta-straffet-tävlingarna.

Somsagt, det är mycket överilat bakom tangentbordet IRL tror jag ändå att de flesta reagerar förnuftigt utefter omständigheterna. Det är lätt att säga döda, men svårare att utföra. Dessutom så kanske de flesta tycker att det är bättre ide att se sina barn växa upp än att själva skakagaller i 8 år.

Blip skrev:
Men lägg ner, korvgubbe, marcus och chris ash diskuterar sönder varenda tråd som finns som berör något, oavsett vad det är, i samhället. .

Visst är det jobbigt med åsikter, argument och diskussioner?! Är det inte bara enklare att utforma en mall som alla måste hålla sig inom så slipper vi hugga käft. Tycker vi skapar en SH-profil som ingen får slita sig från.

* Våldtäckstmän ska naKcSkåTas
* GR är gud
* Tror man på en annan gud är man moralkärring
* Alla tjuvar är troligtvis invandrare och alltså pack och pack ska skickas ut
* Fi (och även alla andra feminister) är blåsta brudar som fått för lite stock
* Gör parkeringsplats av mellanöster eftersom de ändå bara bråkar

:rolleyes:

K stavar jag med, blip din analfabet!

Håller för övrigt helt med om att straffen för i stort sett all typ av brottslighet är löjeväckande, men det jag raljerade lite om var att det alltid ska diskuteras dödsstraff för vissa typer av brott. Inte ens i de två I-länder som har dödsstraff kvar så tillämpar man det på sexualbrottslingar så jag tycker det är en s.k. "Fucko"-diskussion.

Och att komma med dravlet "..jag har en dotter/son så jag vet vad som är bäst..." håller ungefär lika mycket som att jag skulle påstå mig besitta rätt svar på hur man ska behandla biltjuvar eftersom jag har en bil.

Trevlig kväll,
Markus

korvgubbe skrev:
Visst är det jobbigt med åsikter, argument och diskussioner?! Är det inte bara enklare att utforma en mall som alla måste hålla sig inom så slipper vi hugga käft. Tycker vi skapar en SH-profil som ingen får slita sig från.

* Våldtäckstmän ska naKcSkåTas
* GR är gud
* Tror man på en annan gud är man moralkärring
* Alla tjuvar är troligtvis invandrare och alltså pack och pack ska skickas ut
* Fi (och även alla andra feminister) är blåsta brudar som fått för lite stock
* Gör parkeringsplats av mellanöster eftersom de ändå bara bråkar

:rolleyes:

:tummenupp :rofl

Känns ibland som om ett stort antal, här på SH skulle köpa ovanstående förslag...för GR är väl gud, men inte invandrare väl?

hemskt ledsen men kan inte hålla tyst om....
vissa här inne tycker alltså att det är helt ok med max straff på typ 6 år för någon som har våldtagit ett barn??

jag får nog kalla mig ett våldsbenäget fjortisfukko för mina neandertals gener hade nog tagit över (tror jag, har som tur e inte hamnat i situationen)

dsoders2 skrev:
vissa här inne tycker alltså att det är helt ok med max straff på typ 6 år för någon som har våldtagit ett barn??

Jag tycker knappast att det räcker bara för att jag förspråkar ett fungerande rättsväsende och inte lynchmobbar....

Jag kan bara tala för min egen sak och det är att det finns en lång rad brott där påföljderna borde skärpas betydligt.. Sexbrott är ett av dem...

KalleNorton skrev:

Touché! :tummenupp
....jag glömde ju bort att ironin var död....

Men läs igenom de inlägg som jag faktiskt skrivit utan ironi så kommer du se att jag i väldigt många fall efterfrågar en skärpning av påföljder i många olika fall...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg