70-talet

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Jag råkade sitta och slösurfa lite annonser och sånt och hamnade av misstag (sant!) (fråga INTE!) på pejer.se... ...som har en nostalgi-retro-hoj-gammalt-som-gatan-när-eldkvarn-brann-sida med många bilder från förhistorien.

Jag bara måste fråga... Hur FAAAAAN såg människor ut på 70-talet egentligen? HUR faaaan reproducerade sig mänskligheten? Hur blev VI till? Kan folkölet vara förklaringen? Hasch?

Hahaa! Jag skulle faktiskt vilja uppleva 70talet =)

Grimma kläder, frillor, hojar, kläder haha

Jag råkade sitta och slösurfa lite annonser och sånt och hamnade av misstag (sant!) (fråga INTE!) på pejer.se... ...som har en nostalgi-retro-hoj-gammalt-som-gatan-när-eldkvarn-brann-sida med många bilder från förhistorien.

Jag bara måste fråga... Hur FAAAAAN såg människor ut på 70-talet egentligen? HUR faaaan reproducerade sig mänskligheten? Hur blev VI till? Kan folkölet vara förklaringen? Hasch?

Hehehe, vänta bara 30år till.
Då kommer vi blicka tillbaka och undra hur fan vi så ut på 90-talet och 2000-talet.

Varje tidsperiod har sin tjusning.

Sicka tider det va, man blir ju nästan lite nostalgisk :D

Hehehe, vänta bara 30år till.
Då kommer vi blicka tillbaka och undra hur fan vi så ut på 90-talet och 2000-talet.

Varje tidsperiod har sin tjusning.

Nutidens stil är dock ganska neutral. 70- och 80-talets stilar, framförallt 80-talets, var ganska extremt åt höger eller vänster. Vi är rätt cleana nu, medan man på 80-talet spökade ut sig i en slags modeinfluerad halloween.

Visst kommer vi blicka tillbaka och undra lite, men jag tror iaf att det inte kommer bli samma kontrast som nutid och för 20/30 år sen.

70-talet är för övrigt da bomb. Skulle vilja kunna åka tillbaka och uppleva det.

HUR faaaan reproducerade sig mänskligheten? Hur blev VI till? Kan folkölet vara förklaringen? Hasch?

Titta på första bilden igen, varken kvinnor eller män från den tiden var vackra, är man ful själv får man nöja sig med att nuppa fula brudar (om man inte har stålar eller är känd)

I övrigt tror jag dom gjorde ungefär som i dag, om man bortser från oralsex som blev populära på 80 talet och analsex som kom på bred front ( :D ) i slutet på 90 talet (vilket ändå är ickeproduktiv sex om man ser till förökning)

Men du hade ändå inte fått med dom värsta avarterna av 70 på bilderna, polisonger så vildvuxna att det såg ut som ett par bävrar som bitit sig fast i örsnibbarna och dom utsvängda byxbenen som senare klipptes av och såldes som familjetält i svältdrabbade områden.

Och 80 talet var inte så jävla läckert heller med facit i hand...

Men städa sig. -70 talet verkade ju helt klart vara skiten.
AC/DC gjorde sin första spelning -73.
Muskelbilar var billiga pga. oljekrisen (eller vad det nu var).
Långt hår + pilotbrillor var grejen.
Musiken i övrigt var långt bättre än idag.

Hur ser vi ut idag då?

Vi går och köper jeans för 2500:-, och inte ens för den summan är dom ens hela (syftar på "slitna" modeller".
Vi köper Canada Goose jackor för astronomiska summor, relativt sett då.
Det är numera inne med att var bög. Bög hit och bög dit, på tv/radio/tidningar/melodifestivaler och fan och hans moster.

Nej det var fanimej bättre förut, och det säger han som inte ens har upplevt förut.

Nutidens stil är dock ganska neutral. ......

Inte.
Dagens unga ser ut som om de laddar för antagningarna till nästa omgång av "I en annan del av Köping".

Vad får dig att tro att vi kommer se tillbaka på den här tiden med mer förlåtande ögon än vad vi gör på 70 och 80-talet.

Som tonåring på åttio-talet så tycker jag än idag att vi var jääävligt neutrala. Det tycker ju inte de yngre generationerna...

...
Vi går och köper jeans för 2500:-, och inte ens för den summan är dom ens hela (syftar på "slitna" modeller".
....

Sorry, men precis samma sak sa man om stentvättade jeans när de var nya FÖRSTA gången....

Nu är allt nytt för andra, tredje eller tionde gången...

Last edited:
Mannen som sitter på motorcykeln i bild 2 ser för övrigt ut som en påfallande överviktig Philip Hammar.

Och den stående ser ut som den amerikanska skådespelaren Tim Robbins, från bl.a Human nature.

Last edited:
Förstår inte problemet.
Tycker de ser snygga ut.
Själv hade jag bara trampcykel med högstyre och sissybar på den tiden.
Passade bra till mina rutiga hängslebyxor i ylle med utsvängda ben och överdimensionerade knappar och grovmönstrade trätofflor.
Men så tillhörde man överklassen också.
Farsan var lantbrukare med polisonger, samt åkte renault 4L.
Sedan har det bara gått utför.

MOAHAHA - min bästa polares farsa ser fortfarande ut så här (fast med svart hår) :D

skanna06060003.jpg

Å, du ljuva 70-tal! :kär

Jag får nu flashbacks av stora bilar, svarta människor hade boll-frisyrer, jag hade en trave batikfärgade t-shirts i lådan, lego där man fortfarande fick BYGGA det som avbildats på framsidan av kartongen, smörgåsar med vindruvsgelé och jordnötssmör, pappa hade pollisonger, cyklar med limpa istället för sadel, fjärrkontroller med sladd, Godmorgon Sverige varje lördagmorgon, barnprogrammen hette "Halv fem", "Halv sex", och "Halv sju" och gick inte att missa, Julkalendern handlade om någonting roligt, man fick fortfarande skriva i skolböckerna, det var snö på vintern, man lekte ute och ville inte gå in, musiken lät som musik, svenska kronan var fortfarande värd mer än danska och norska, man åkte till mormor och morfar på helgerna och släkten umgicks, man hade tid...

Fy faan, vad jag saknar 70-talet. :(

Men sedan fanns det ju mörka sidor av denna ljuva epok som ristade djupa spår varje barns själ och kom att hemsöka oss i våra drömmar resten av livet.

Clownen Manne var en av dem. Hur många oskyldiga barndomar har inte han förstört?

Back