"7 meningslösa motorcykel-prylar (köp inte dessa!)"

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tenere
Som mångårig testare av MC-tillbehör så håller jag med om de flesta av de omdömen som Yammie Noob ger i den här videon (och skulle kunna lägga till många mer produkter som gör sig bättre i leverantörernas lager istället för monterade på en MC eller hjälm:)!

 

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tenere
Och som alla amerikaner har han stora problem med att vara kortfattad. Nästan 12 minuter för att nämna sju onödiga prylar.

Man får ta det onda med det goda :)!! Det ju är i alla fall en gratis information som man sen får sålla fram guldkornen ur.

Men gör så här, slå på textningen till svenska och stäng av ljudet. Något jag alltid gör när jag till exempel ser på videos från Fortnine.
Han har ibland riktig bra tester men lägger ner så mycket tid (och snack) på att vara "rolig" att jag tycker det oftast bara blir jobbigt.
Kolla själv här https://www.youtube.com/channel/UCNSMdQtn1SuFzCZjfK2C7dQ
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och som alla amerikaner har han stora problem med att vara kortfattad. Nästan 12 minuter för att nämna sju onödiga prylar.
Beror väl på att han får betalt efter hur många annonser som går att klämma in ?
1) Sågar Heads up display för dom är så kassa. Som nr 7 sågar han ny instrumenttavla för man ska ju kolla vägen trafiken inte instrumenten.????
2) Sågar automatiska bromsljus för man ska använda bakbromsen. Helt rätt. Tydligt att hans hoj inte har bromsljus kopplat till frambromsen.
3) Sågar inbyggd kamera på hojen för det blir bättre bilder med GoPro på Hjälmen (som Michael Schumacher). Sista gången för MS tror jag. Om jag fattade det rätt.
Tycker själv fast monterad Dashkamera är en mycket bra ide med tanke på olycksstatistiken. Väldigt många olyckor orsakade av bilister som kör ut framför "cykeln". Nåja med svart hoj och och svarta skinnjacka/skinnbyxor får jag väl skylla mig själv. Och för alla "underbara" händelser på vägen. När jag inte tänkt filma. Tex göra en film med alla bilar som har fel på blinkers. T.ex. göra en film med alla som håller mobilen i ena handen och ratten i den andra. O.s.v.
https://www.qwant.com/?q=car color and accidents&t=web
4) Högtalare, håller med, skulle aldrig drömma om. Jag vill det ska vara så tyst som möjligt.....inga distraktioner.
5) Självavstängande blinkers, håller med. Slöseri med tid.
6) Automatisk kedjesmörjning ? Håller med. Tycker helt OK smörja kedjan själv. Och med Scott oiler stor risk man blir stoppad för kontroll på bandag, misstänkt oljeläckage. (Smörjer aldrig kedjan numera direkt före bandag. Gjort det.......)
7) Ny instrumentpanel, håller med, skulle inte lägga tid på det.
Men gärna Head up display, t.ex. i Kåpglaset. Om hjälmen är för krångligt, tungt. I första hand Varvräknare, växlingslampa.
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Skribenten

Medlem
Gick med
26 Jan 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tenere
Angående dashcam, kolla de första sekunderna i testen av Viofo M1 så ser du exempel på trafiksituationer där kameran kunde ha varit till stor hälp om en olycka skett.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Den biten av amerikaniseringen har vi inte tagit till oss än! Vi är fortfarande det tysta folket... ;)
Du har inga barn i Youtubeåldern va?

Helvete vad det tjattras om precis ingenting.
De kan verkligen koka soppa på en spik när det gäller meningslöst kommenterande, då menar jag både ens egna ungar och tölparna på Youtube som de apar efter.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Du har inga barn i Youtubeåldern va?

Helvete vad det tjattras om precis ingenting.
De kan verkligen koka soppa på en spik när det gäller meningslöst kommenterande, då menar jag både ens egna ungar och tölparna på Youtube som de apar efter.

Men inte med okända! :7peta
Svenska barn lär sig sedan av sina föräldrar att inte prata med andra. Därför hör du sällan gammaldags svenska i form av -Ursäkta, skulle jag kunna komma förbi här? Det svenska sättet är att stirrar så personen som står i vägen fattar att flytta sig. Om denne ändå inte fattar så tränger man sig förbi!

:felämne

Klockrent om kedjesmörjning. :tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Som deras överdramatiserade dokumentärer där dom efter "reklam paus" upprepar minst en minut av det dom sa innan pausen.

Man blir T.O.K.I.G.


Särskilt när vi bara har hälften så mycket reklam än så länge men upprepningarna finns där! :crash


Ser det som mental träning! :tummenupp Blivit ganska duktig på att bläddra mellan kanaler också. :tummenupp Och mindre TV-tid är också bra så man inte blir en soffpotatis! :tummenupp
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Som deras överdramatiserade dokumentärer där dom efter "reklam paus" upprepar minst en minut av det dom sa innan pausen.
...och innan "reklam paus" har man en "push" för vad som kommer efter reklamen, något som visas absolut sist i programmet. Koka-soppa-på-spik-program som t.ex. Vägens Hjältar. 15% innehåll, resten utfyllnad.

...och ja, efter första end-to-end slappern på WV-93 blev det en styrdämpare monterad.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Men inte med okända! :7peta
Svenska barn lär sig sedan av sina föräldrar att inte prata med andra. Därför hör du sällan gammaldags svenska i form av -Ursäkta, skulle jag kunna komma förbi här? Det svenska sättet är att stirrar så personen som står i vägen fattar att flytta sig. Om denne ändå inte fattar så tränger man sig förbi!

:felämne

Klockrent om kedjesmörjning. :tummenupp
Mest angående 12 minuter/7 prylar:
Kollar man i t.ex TV4:a morronsoffa så är ca 35% av tiden fyllt av NOPar som "äääääääääääääeeeeh" eller stammar-retorik som "som t.ex t.ex t.ex t.ex....." eller ".........men, men, men, men, men, men.......".
Undantag: jag såg en intervju med Frida Hyvönen häromdagen. Så BEFRIANDE fritt från utfyllnadsljud. Tänkte hon efter var det tyst. Jag njöt.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Kollar man i t.ex TV4:a morronsoffa så är ca 35% av tiden fyllt av NOPar
"Malou efter 10"... en enda lång monolog. Ja, ibland har jag SÅ tråkigt.
Code:
C:\Users\ANDERS~1>debug
-a
13A1:0100 mov ah,9
13A1:0102 mov dx, 109
13A1:0105 int 21
13A1:0107 int 20
13A1:0109
-e 109 "hola!$"
-rcx
CX 0000
:20
-n x.com
-w
Writing 00020 bytes
-q

C:\Users\ANDERS~1>x
hola!
C:\Users\ANDERS~1>
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Mitt favorithatobjekt är de som säger "jaaa men, näääe" eller "Nää men, jaaaeee" före alla meningar.
Och så "tänker" alla nu, förr så "tyckte" vi.
Jag är inte bitter.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Och ännu värre: när folk på Youtube säger " I reached out to..." i stället för "I contacted...". Eller "I picked up..." i stället för "I bought...".

Får krupp när jag hör det ;) ...
 
Last edited:

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Undviker denna pajas på youtube. Djävlig jobbig att lyssna på och bestämda åsikter om allt.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top